karikko: Niinkuin sanoin,en itse tiedä kitaran merkkiä,eräs kitarakorjaaja Nosoksi tota kehui. Järvenpäässä tehty.Mutta tiedä sitä sit. Talla ei ole alkuperäinen,muuten orkkis kunnossa. On kuulemma aika arvokasta jos sen laittais soittokuntoon,siksi olkoot muistona seinällä. Onko Nacho-kingin omakuvassa Noso-kitara? Samanlainen kieltenpidin(mikä on oikea nimi sille? ) toiseesa kitarassa kun mun kitarassa. Joo, siinä missä on kaksi kitaraa on Nosoja, vanhempi Fazer-logolla ja uudempi espanola II (tosin espanola on jo myyty eteenpäin). Kieltenpidin on espanolassa samantyylinen, kuin sinun kitarassa, muttei samanlainen. Mutta Järvenpäässä ei varmasti kauheasti kitaranrakennusta 40-50-luvuilla ollut, että jos korjaaja on Nosoksi todennut, se uskottakoon. Mutta sarjatuotantoon ei varmasti varmasti tuolla kaulalla tullut. Nosot ovat aika huonosti tutkittu ja dokumentoitu aihe, että kummallisuuksia aina väillä ilmenee, vaikka hawaijinkitara ym... |
Kyllä mä äkkiseltään väittäisin ettei ole Noso, kopan muoto ei ainakaan ole samanlainen kuin muissa jatsi-Nosoissa mitä olen nähnyt. Noita tallapaloja on vaikka missä kitaroissa, mun Nosossa on just tollanen kun itse siihen sen laitoin Migma-merkkisestä DDR-kitarasta. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |