Aihe: Ihan tajuton jami: 1 2 | |
---|---|
![]() 21.06.2011 23:59:56 | |
Old Guitar: Tässä yllättävän hyvää meininkiä: http://www.youtube.com/watch?v=ifp_SVrlurY&feature=related Toi video on tullut useamminki väijyttyä. Pistää Prinssi vähäsen revitellen loppupuolel. Mietin siinä samalla, että näkyyköhän Sandelsin myyntitilastoissa joku piikki nyt tässä Funkonautin historiallisen, ylivoimaisen voiton jälkimainingeissa. - Stradlin | |
![]() 22.06.2011 14:56:43 | |
Funkonaut: Toi video on tullut useamminki väijyttyä. Pistää Prinssi vähäsen revitellen loppupuolel. Hyvää soitantoa, mutta Prinssi oli vähän Kuninkaan oloinen. Vaikka esitys oli yhteissoittoa, niin lopuksi hän oli olevinaan esityksen itsestään selvä tähti, unohtaen muut vallan. Miinuksena vielä lopuksi ilmaan heitetty kitara ja teatraalinen poistuminen lavalta. Toivottavasti joku otti kitaran kiinni, ennen kuin se paiskautui maahan. Ei mikään joukkuepelaaja tämä Prince. Mutta muutoin hyvä esitys. Ota iisisti - loppu lähestyy... | |
![]() 22.06.2011 16:44:11 | |
Old Guitar: Hyvää soitantoa, mutta Prinssi oli vähän Kuninkaan oloinen. Vaikka esitys oli yhteissoittoa, niin lopuksi hän oli olevinaan esityksen itsestään selvä tähti, unohtaen muut vallan. Miinuksena vielä lopuksi ilmaan heitetty kitara ja teatraalinen poistuminen lavalta. Toivottavasti joku otti kitaran kiinni, ennen kuin se paiskautui maahan. Ei mikään joukkuepelaaja tämä Prince. Mutta muutoin hyvä esitys. Eiköhän siellä ollut joku kitarateknikko, jolle se sen skitan viskasi. Toisaalta sehän oli se japanialainen telekasteri jollainen tuolla torillakin on kaupan, sehän ei miksikään mene pienestä heittelystäkään (kerrankos nuo popparit kitaroita viskoo). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 22.06.2011 18:48:15 | |
hallu: Eiköhän siellä ollut joku kitarateknikko, jolle se sen skitan viskasi. Toisaalta sehän oli se japanialainen telekasteri jollainen tuolla torillakin on kaupan, sehän ei miksikään mene pienestä heittelystäkään (kerrankos nuo popparit kitaroita viskoo). Joo, se on ikävää toimintaa, hajottaa nyt soittimensa. Kielii joko pään sekaisuudesta tai arvojen puutteesta. Ota iisisti - loppu lähestyy... | |
![]() 22.06.2011 19:23:26 | |
Old Guitar: Joo, se on ikävää toimintaa, hajottaa nyt soittimensa. Kielii joko pään sekaisuudesta tai arvojen puutteesta. No huonoa makua ainakin. Tuo sen telehän on jonniin verran harvinainen ja taideteos itsessäänkin; ainakin erittäin hieno kitara. Minusta tuommoisen rikkominen olisi hyvin sopimatonta, mutta toisaalta sitähän rocknroll pohjimmiltaan on. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 23.06.2011 10:23:11 | |
Oh it breaks my heart to see those stars smashing a perfectly guitar. http://www.youtube.com/watch?v=d5begHSoQ1s http://www.youtube.com/watch?v=ELxr5asAe-4 | |
![]() 23.06.2011 12:00:37 (muokattu 23.06.2011 17:16:49) | |
Old Guitar: Hyvää soitantoa, mutta Prinssi oli vähän Kuninkaan oloinen. Vaikka esitys oli yhteissoittoa, niin lopuksi hän oli olevinaan esityksen itsestään selvä tähti, unohtaen muut vallan. Miinuksena vielä lopuksi ilmaan heitetty kitara ja teatraalinen poistuminen lavalta. Toivottavasti joku otti kitaran kiinni, ennen kuin se paiskautui maahan. Ei mikään joukkuepelaaja tämä Prince. Mutta muutoin hyvä esitys. Noo, oisko Prince Prince, jos se olisi joukkuepelaaja? Persooniakin tarvitaan, ei siin mitää. E: Ja tää kommentti videosta kuvaa Princeä hyvin: knowing Prince, he probably kept walking of stage, past everyone back stage, out the door, into his Mercedes (with at least one unbelievably sexy woman in the passenger seat), and drove straight to a club that REALLY had it goin' on, walked in liked he owned the joint, past everyone like they weren't even there, up on stage, caught his guitar as it came back down, and picked up right where he left off! 'cause Prince is a bad muther.... Michael Jacksonilla ei ollut ummetusta mutta Elviksellä oli. - Timo T.A. Mikkosen toinen poika | |
![]() 23.06.2011 22:01:31 | |
Funkonaut: Noo, oisko Prince Prince, jos se olisi joukkuepelaaja? Persooniakin tarvitaan, ei siin mitää. E: Ja tää kommentti videosta kuvaa Princeä hyvin: Persoonallisuutta on monenlaista. Ehkä Prince on vain todellisuudesta vieraantunut, luullen olevansa Jumalasta seuraava. Näinhän siinä usein käy, kun tähteä on tarpeeksi kauan selälle taputeltu ympärillä loisivan hovin toimesta. Alkaa pitää markan rallejaan suurenakin taiteena. Asenne korostuu aatelisen kopeana käytöksenä kanssaihmisiä kohtaan, pitänee heitä alamaisinaan. Ota iisisti - loppu lähestyy... | |
![]() 24.06.2011 00:57:42 | |
Old Guitar: Persoonallisuutta on monenlaista. Ehkä Prince on vain todellisuudesta vieraantunut, luullen olevansa Jumalasta seuraava. No voi olla näinkin, mutta ku mä lähen Princeä kattomaan, ni oletan näkeväni Jumalasta seuraavan enkä jotakuta kaikkien kaveria. Toi muiden ylenkatsominen on Ron Woodin elämänkerran mukaan osa Princen imagoa. Et niinku siviilis kuulemma mukavempi heppu ku lavalla. Tosin, en oo koskaan heppua itte tavannut ni en osaa sanoa varmaksi. Michael Jacksonilla ei ollut ummetusta mutta Elviksellä oli. - Timo T.A. Mikkosen toinen poika | |
![]() 24.06.2011 12:01:33 | |
Funkonaut: No voi olla näinkin, mutta ku mä lähen Princeä kattomaan, ni oletan näkeväni Jumalasta seuraavan enkä jotakuta kaikkien kaveria. Toi muiden ylenkatsominen on Ron Woodin elämänkerran mukaan osa Princen imagoa. Et niinku siviilis kuulemma mukavempi heppu ku lavalla. Tosin, en oo koskaan heppua itte tavannut ni en osaa sanoa varmaksi. Joo, en minäkään tunne kaveria, enkä edes hänen tuotantoaan, kunhan tässä vaan pohdiskelin eri vaihtoehtoja ääneen. Mutta esim. henkilökohtaisesti minun on mahdoton kuunnella esim. Guns and rosesia, koska laulajalla selvästi itsekeskeinen persoonallisuushäiriö, joka etoo ainakin minua. Jokainen hänen kimeä rääkäisynsä korostaa tätä mielikuvaa itsekkäästä häiriköstä, joka ei ole vuosiensa myötä aikuistunut, vaan on jäänyt roskakoreja potkiskelevan 'kapinallisen' nuoren tasolle. Yhtä luotaantyöntäviä ovat nämä nykyajan suomalaiset 'madonnat', joiden lapsekkaat laulut ajavat mielipuolisuuden partaalle. Tähän kun vielä lisätään heidän lavakäytöksensä, on ´kuulijan ja katsojan hermostollinen romahdus viittä vaille valmis. Siihen auttaa Hiski Salomaan laulu Laulu taiteilijoista, jossa ruoditaan osuvasti ns. 'taiteilijoita'. No eipä noista suomalaisista naisartisteista paljonkaan jää jälkeen miespuoliset kollegat. Laulujen melodioista ei tietoakaan, kappaleet ovat lähinnä puhetta, joskin taitavat muusikot voivat joskus tehdä esityksestä edes hieman musiikkikappaletta muistuttavan, mutta itse 'sävelletty' osuus on kuin politiikon puhetta, unettavaa ja tyhjänpäiväistä jorinaa. Entäs suomalainen metallimusiikki: biiseistä päätellen kaverit ovat jämähtäneet kehityksessään murrosikäisiksi. Jatkavat ilmeisesti samaan tyyliin kuuskymppisksi asti, niin kuin monet maailmanluokan bändit esim. Metallica, Iron Maiden, Kiss ym. ym. naurettavuudet. Täytyy sanoa, että ihmisen musiikkimaun aleneminen on eräs äärettömyyden selvimpiä todisteita. Muuten menee hyvin! :) Ota iisisti - loppu lähestyy... | |
![]() 10.07.2011 13:31:48 | |
Aalimupina: Koko litanjahan menee: Ne, jotka osaavat soittaa, soittavat. Ne, jotka eivät osaa soittaa, opettavat. Ne, jotka eivät osaa opettaa, ryhtyvät kriitikoiksi ja toimittajiksi. Ja jos ei tajua mistään mitään, niin aina voi alkaa konsultiksi. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. | |
![]() 22.09.2011 19:56:04 (muokattu 22.09.2011 20:10:39) | |
"Kuriositeettina voin kertoa, että Suomessa ei ole yhtäkään jazzkitaristia, joka elättäisi itsensä soittamalla jazzia. Ei edes Teemu Viinikainen, joka mun mielestäni on ehkä tän maan kovin, hänkin saa ison osan tuloistaan opettamalla. Myös esimerkiksi pelkästään keikkailemalla itsensä elättävät klasarikitaristit on suht. harvassa. Itse asiassa mulle ei tule mieleen näitäkään yhtä ainutta, joka ei ainakin osaansa tuloistaan saa opettamalla." Tämän haluan korjata, opetuspuoli on n. 15% toimeentulostani, muuten tulot kertyvät keikoista. Haluan ennenkaikkea kannustaa, että tässä maassa on mahdollista elää jazzkeikoilla samalla lailla kuin missäpäin maailmaa vaan. Helppoa se ei taatusti ole, mutta mahdollista! Vaikka opetankin aika vähän, niin itselleni se on yhtä tärkeää ja antoisaa kuin keikkailu. | |
![]() 22.09.2011 20:24:21 (muokattu 22.09.2011 20:48:21) | |
tviinika: "Kuriositeettina voin kertoa, että Suomessa ei ole yhtäkään jazzkitaristia, joka elättäisi itsensä soittamalla jazzia. Ei edes Teemu Viinikainen, joka mun mielestäni on ehkä tän maan kovin, hänkin saa ison osan tuloistaan opettamalla. Myös esimerkiksi pelkästään keikkailemalla itsensä elättävät klasarikitaristit on suht. harvassa. Itse asiassa mulle ei tule mieleen näitäkään yhtä ainutta, joka ei ainakin osaansa tuloistaan saa opettamalla." Tämän haluan korjata, opetuspuoli on n. 15% toimeentulostani, muuten tulot kertyvät keikoista. Haluan ennenkaikkea kannustaa, että tässä maassa on mahdollista elää jazzkeikoilla samalla lailla kuin missäpäin maailmaa vaan. Helppoa se ei taatusti ole, mutta mahdollista! Vaikka opetankin aika vähän, niin itselleni se on yhtä tärkeää ja antoisaa kuin keikkailu. Ahaa, kiitoksia korjauksesta ja pahoittelut väärästä infosta. Jostain haastattelusta, vai olisiko ollut Kitaraklubi -ohjelmasta tuollaisen kuvan olin saanut. Kitaraklubissa muistaakseni oli ainakin maininta, että suurimmän osan keikoista soitat teräskielisellä akustisella? Tällä kieltämättä hieman harhaanjohtavasti muotoillulla kirjoituksellani, Suomessa ei ole yhtäkään jazzkitaristia, joka elättäisi itsensä soittamalla jazzia, tarkoitin sitä, että kuinka moni suomalainen kitaristi mahtaa tehdä päätyönään (miten tuo nyt luokitellaan, 50% tuloista) nimenomaan jazzkeikkoja? Siispä sopiiko udella, että millainen osa keikoistasi on musaa, jonka itse luokittelet jazziksi? Tunnet varmastikin enemmän ihmisiä alalta kuin minä, ja olenkin kiinnostunut, että mitä varsinaisesti jazzmusaa soittavia kokoonpanoja Suomessa on, jotka ko. musaa soittavat päätyönään? Itselleni tulee UMOn lisäksi artisteja/kokoonpanoja vain kourallinen mieleen. http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr | |
![]() 22.09.2011 21:56:15 (muokattu 22.09.2011 22:15:22) | |
Paljon mahdollista, että jonain vuonna on ollut puolet opetustusta, puolet keikkoja. Parin viime vuoden aikana olen kuitenkin vähentänyt opetusta. Noin puolet keikoista soitan teräskielistä akustista ja se on Jukka Perkon Avara -trio, joka soittaa uusia versioita virsistä ja toisena kitaristina on Jarmo Saari. Muita bändejä on oma trio, Jukka Perkon jazzkvartetti sekä iso määrä sideman-keikkoja eri artistien bändeissä. Niissä sitten perinteistä isoa jazzkitaraa ja pääpaino on säestämisellä. Tällaisia freelancer-keikkoja on paljon ja niissä kokoonpanot vaihtelee taajaan. Mikä on sitten jazzia? Mulle se on kaikki sellainen, jossa saa improvisoida paljon ja soittaa kutakuinkin omalla tyylillään ja saundillaan. Sen tarkemmin en oikein osaa määritellä. Kaikki keikat eivät konsertteja tai kuuntelukeikkoja, siellä on paljon yritys- ja muita taustamusakeikkoja, se on tärkeä osa toimeentuloa. Ja se on erittäin ok, koska musiikki on edelleen jazzia ja niistä yleensä maksetaan hyvin. Erilaisia tukia on tarjolla runsaasti erilaisten säätiöiden ja rahostojen ansiosta. Niiden pääpaino on uuden musiikkin ja niiden esitystilaisuuksien tukemisessa. Jonain vuonna niiden osuus toimeentulosta on ollut merkittävä. Ne ovat aina liittyneet johonkin omaan erityisprojektiin kuten vaikkapa kitarakirjan tekoon. Kokoonpanoja tässä maassa on tällä hetkellä runsaasti ja erityisesti komppiryhmän soittajilla on mielestäni hyvin töitä tarjolla. Näistä linkeistä löydät jonkinlaista listaa bändeistä ja artisteista, http://suomijazz.com/artistit-ja-yhtyeet/ ja http://www.fimic.fi/fimic/fimic.nsf/listgcomp?openform&cat=jazz | |
![]() 23.09.2011 15:24:44 | |
tviinika: Mikä on sitten jazzia? Joku muistaakseni määritteli sen niin, että: Jazz on sarja virheitä ilman sanaa "hups." Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko | |
![]() 15.10.2011 11:48:12 | |
Old Guitar: Joo, en minäkään tunne kaveria, enkä edes hänen tuotantoaan, kunhan tässä vaan pohdiskelin eri vaihtoehtoja ääneen. Mutta esim. henkilökohtaisesti minun on mahdoton kuunnella esim. Guns and rosesia, koska laulajalla selvästi itsekeskeinen persoonallisuushäiriö, joka etoo ainakin minua. Kannattaa varmaan lopettaa kaikenlaisen taiteen seuraaminen. "Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK | |
![]() 16.10.2011 23:56:43 | |
Lord of the strings: Kannattaa varmaan lopettaa kaikenlaisen taiteen seuraaminen. Seurailehan sinä Lordi taidetta ihan rauhassa, en minä siitä piittaa, mutta ehkä sinun ei pitäisi kuitenkaan muille jakaa ohjeita mitä tulee tehdä ja mitä ei. Se on ikävä piirre ihmisessä. Ota iisisti - loppu lähestyy... | |
![]() 17.10.2011 02:12:08 (muokattu 17.10.2011 02:16:34) | |
Old Guitar: Seurailehan sinä Lordi taidetta ihan rauhassa, en minä siitä piittaa, mutta ehkä sinun ei pitäisi kuitenkaan muille jakaa ohjeita mitä tulee tehdä ja mitä ei. Se on ikävä piirre ihmisessä. Jahka pikku vinoilusta loukkaantumiseltasi kerkiät funtsia viestin sisältöä, niin siinä on kyllä ihan asiaakin. :-) Jos viedään toi sun ajatuksesi sen loogiseen päätepisteeseen ja ruvetaan valikoimaan musaa sen perusteella, että minkä biisin tekijä on, vaikuttaa, voi olla tai on ehkä joskus ollut idiootti, ollaan sellaisessa suossa että ainoa mielekäs ratkaisu on olla kuuntelematta yhtään mitään ja olla seuraamatta kenenkään taiteen tekijän edesottamuksia. Eikä sillä, kaikkihan voi kuunnella tai olla kuuntelematta mitä haluaa, mutta mustakin on vähän niin ja näin, jos ulkomusiikillisten seikkojen perusteella valikoimaan soittolistoja. :-) http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr | |
![]() 17.10.2011 15:23:55 (muokattu 18.10.2011 23:27:36) | |
kimurantti1: Jahka pikku vinoilusta loukkaantumiseltasi kerkiät funtsia viestin sisältöä, niin siinä on kyllä ihan asiaakin. :-) Jos viedään toi sun ajatuksesi sen loogiseen päätepisteeseen ja ruvetaan valikoimaan musaa sen perusteella, että minkä biisin tekijä on, vaikuttaa, voi olla tai on ehkä joskus ollut idiootti, ollaan sellaisessa suossa että ainoa mielekäs ratkaisu on olla kuuntelematta yhtään mitään ja olla seuraamatta kenenkään taiteen tekijän edesottamuksia. Eikä sillä, kaikkihan voi kuunnella tai olla kuuntelematta mitä haluaa, mutta mustakin on vähän niin ja näin, jos ulkomusiikillisten seikkojen perusteella valikoimaan soittolistoja. :-) Soittolistat valitaan juuri noin. Mulle riittää, kun pääsee jollain tasolla samalle aaltopituudelle esitettävän musiikin kanssa. Ota iisisti - loppu lähestyy... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)