Aihe: Tyttöystävälle kitara
1 2
Puavali
07.09.2008 21:13:48
Joku kunnon Martin tai Gibson tai Larrivee kerralla. Jos emäntä kyllästyy soitteluun, niin jää itelle kunnon soitin.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
lehtiju2
07.09.2008 21:56:33
Tuo on aivan kauhea rousku, kävin testaamassa sitä, kun tein "suurta soitinkierrosta" viime joulukuussa. Tohon hintaan saa jo niin paljon paremman kitaran, ettei mitään järkeä. Toki tuo on ihan hienon näköinen, mutta voi veljet että se oli sitten huono noin muuten.

Joo, mutta se on nääs vintagee... ;-)
lehtiju2
07.09.2008 22:45:48
Nyt täytyy vielä sanoa, että Ekoja tehdään nykyäänkin, mutta siinä lienee vain hyväksikäytettävän vanhaa kunnon EKO merkkiä. Niistä en osaa sanoa mitään muuta kuin, että halpoja ovat.

Joskus noista lueskelin, mutta en muista yksityiskohtia, sen verran vain, että alkuperäinen tehdas taisi olla konkan partaalla ja se myytiin pois. Nykyiset EKO:t tehdään kai Kiinassa, ounastelen ainakin.

Vielä lisättäköön: 70- luvun Ekot eivät olleet tarkoitettu muusikoille, vaan tavallisille ihmisille, ei siis hienostelijoille. :)

En ole muusikko, mutta osaan silti erottaa huonon akustisen hyvästä.
rattledad
07.09.2008 23:00:36 (muokattu 07.09.2008 23:11:53)

Minun entinen Eko Ranger palveli minua n. 30 vuotta ja sen sointi hiveli mieltäni ja korvaani. Muista Ekoista en mene puhumaan.

Aikamoisia ritsojahan nuo oli mutta ihan hyvällä tavalla. Kaverilla oli slidesoittoon modattu alunperin 12-kielinen jossa oli kokopuinen kansi. Hiljainen se oli, mutta sustainia riitti ja toimi hyvin magneettimikin kanssa. Sittemmin ekojen sähkökitaramaista pulttikaulaa on näkynyt taylorin matkakitaroissa.

Maltoin joskus olla ostamatta tuon näköisen pulttikaulaisen 70-luvun laminaatti-epiphonen vaikka kaula tuntui oikein mukavalta. Ei tuo varmaan sama malli ole... vaikka pulttikaularitsa onkin.
http://www.youtube.com/watch?v=c8RtayjqqIw&feature=related
wedevirtanen
07.09.2008 23:26:28 (muokattu 07.09.2008 23:29:06)
Joo, mutta se on nääs vintagee... ;-)

Ei ollut vintagee Eko Ranger silloin 70- luvulla, kun sen ostin 500 mk:lla (kk. palkkani n. 600 mk, ammatinsa aloittavan aloittelijan palkka).

Kun oli puhetta äänenvoimakkuudesta kitarassa, niin oma yksilöni ainakin soi tarpeeksi kovaa tarvittaessa. Slidena se ei toiminut.Tämän huomasin vasta 2000- luvun puolella, kun ensimmäisen kerran sitä kokeilin slideen.

Kai tässä vähän aikaa kultaa muistoja, mutta sanonpa vain, että kitara on just niin hyvä, kuin käyttäjä sen kokee, olkoon se satasen laminaatti tai muutaman tonnin Marittini.
Peace and love brothers and sisters!
hapan
07.09.2008 23:27:41
Ei ollut vintagee Eko Ranger silloin 70- luvulla, kun sen ostin 500 mk:lla.

Ei silloin, mutta nyt näyttäis olevan, kun siitä pyydetään noinkin posketonta hintaa.
wedevirtanen
07.09.2008 23:30:53
Ei silloin, mutta nyt näyttäis olevan, kun siitä pyydetään noinkin posketonta hintaa.

Näin on. Ekoilla on määrättyä nostalgia ja keräilyarvoa, mutta voi joskus löytää hyvänkin vanhan Eko Rangerin, mutta ei tuollaisia hintoja ihan kannata maksaa.
wedevirtanen
07.09.2008 23:33:15

Oli laitettava vielä tämä linkki, Kitarajapajassa ollut myynnissä hintaan 650 e jo ainakin pari vuotta...:

http://www.kitarapaja.com/pics/ekor62.jpg

Joo, komee! Aivan samanlainen kuin itsellä oli. Minulla oli tätä samaa mallia jossain vaiheessa mikillinen ja mikitön versio.
lehtiju2
07.09.2008 23:40:47
Sittemmin ekojen sähkökitaramaista pulttikaulaa on näkynyt taylorin matkakitaroissa.

Yksi erikoisuus noissa EKO Rangereissa oli 0-nauha. Siis satulan jälkeen vielä nauha, jolla kielet lepäsivät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)