Aihe: Akustista kitaraa hinta max. 350e 1 2 | |
---|---|
![]() 12.03.2008 21:08:45 | |
Ibanezin tilasin Musiikki Lappeenrantaan. Hinta 275e. Yeah. Ensi viikolla saapunee. Siis pääasiahan on: I Don't Give A Fuck If You Hate Me.
Saatana saapuu nurkan takaa.
"Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne
www.myspace.com/beyondotherdimensions
www.hardoxrock.com | |
![]() 18.03.2008 22:13:54 | |
Kokeilin Walden D710 (369€), joka vaikutti varteenotettavalta soittimelta. Täysipuinen Engelman- kuusikansi, sivut ja täysipuinen pohja intialaista ruusupuuta. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että pohja on täysipuinen, mutta sivut laminoitua puuta? Mene ja tiedä, mutta itse kitara oli soitettavan hyvä! Yllättävän hyvä oli myös Takamine EG320S-NS (395€), ohjehinta ilman mikkiä 255€. Nykyään näemmä halpojen kitaroiden laatu on parantunut. Täysipuinen kuusikansi, sivut ja pohja mahonkia. Takaminessa oli pyörempi kaula ja huomasin yllätyksekseni, että se soveltui E-kielen bassotteluun peukalolla paremmin kuin kapeamman mallinen kaula. Pystyin Takaminella soittamaan 1. kielen kaikista mahdollisista basso-peukalo asennoista, siten, että se soi. Aiemmin minulla on kaikilla kitaroilla ollut vaikeutena se, että ensimmäinen kieli kuoleutuu turpeaan kämmeneeni. Nyt siis etsin tällaisen kaulan omaavaa akustista kitaraa. Onko pyöreälle kaulan muodolle, joku ilmaisu, jonka avulla voin etsiä määrätyn tyyppistä kitaraa? Ikuinen musiikin opiskelija - Jumalan armosta | |
![]() 31.03.2008 14:24:40 | |
Nykyään näemmä halpojen kitaroiden laatu on parantunut. Täysipuinen kuusikansi, sivut ja pohja mahonkia. Todellakin on parantunut. Testailin hiljattain muutaman kymmenen kitaraa ja niin vain on että jopa alle 200e Indonesialaiset kitarat pärjäävät soundillisesti aivan täysin liki tuhat euroa kalliimmille. Soitettavuudessa ja muussa laadussa jää kyllä rajusti jälkeen kalliimmista, mutta esim. studiokitaraksi sopivia löytyy nykyään käsittämättömän halvalla hyväsoundisia kitaroita. | |
![]() 31.03.2008 20:34:13 | |
Kokeilin Walden D710 (369€), joka vaikutti varteenotettavalta soittimelta. Täysipuinen Engelman- kuusikansi, sivut ja täysipuinen pohja intialaista ruusupuuta. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että pohja on täysipuinen, mutta sivut laminoitua puuta? Mene ja tiedä, mutta itse kitara oli soitettavan hyvä! Mulla on Walden D-410 laminaattikitara. Makso 210 euroa. Ja soitettavuus on siinäkin kohallaan. Suosittelen Waldenia ainakin kokeiltavaksi kaikkien Yamahojen ja Ibanezien ohessa. | |
![]() 11.04.2008 21:49:46 | |
Jos mulla ois varaa nii ostasin epiphonen hummingbird. Varmasti ihan laadukas ja tosi hienon näkönen! Kopio Gibsonista. | |
![]() 11.04.2008 22:52:56 | |
mun kuvani Epiphonen akustisista ei kyllä ole noin ruusuinen... http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 | |
![]() 08.05.2008 18:20:27 | |
Itseäni himottais pirusti tollanen yamaha fg700 -sarjalainen. FG700 olis halvan hintansa vuoksi ykkösvaihtoehto. Vai kannattaisiko uhrata jokunen kymppi enemmän ja ostaa fg720? Semmonen kysymys vielä, että mitä eroa on fg700MS ja fg700S? fg700S paksumpi lakkapinta? Lukemani perusteella satiinilakkainen soisi paremmin ja olisi vielä halvempikin. | |
![]() 11.05.2008 00:29:42 | |
Itseäni himottais pirusti tollanen yamaha fg700 -sarjalainen. FG700 olis halvan hintansa vuoksi ykkösvaihtoehto. Vai kannattaisiko uhrata jokunen kymppi enemmän ja ostaa fg720? Semmonen kysymys vielä, että mitä eroa on fg700MS ja fg700S? fg700S paksumpi lakkapinta? Lukemani perusteella satiinilakkainen soisi paremmin ja olisi vielä halvempikin. Itse ostin juuri männäviikolla FG700MS:n. Vertailukaverina oli myös FG720, mutta pitkällisen testailun jälkeen tulin siihen tulokseen että halvempi soi paremmin, mutta kyse oli luultavasti vain yksilöjen välisistä eroista. 700MS ja 700S -mallien ero taitaa olla juurikin lakkauksessa. Soinnista en osaa sanoa sen tarkemmin. mutta suosittelen että käyt itse testaamassa kumpi kuulostaa paremmalta. Tämä ei toki onnistu jos aiot tilata esim. Thomannilta. "Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix | |
![]() 11.05.2008 13:19:51 | |
Kiitos vastauksesta Jamzku. Thomannilta aattelin tilata ja semmonen kysymys tuli vielä mieleen, että onko noi kuinka hyvin pakattu? Akustiset kun tahtoo olla aika herkkiä kolhuille ja kuljetusfirmat on usein aika kovakouraisia. | |
![]() 11.05.2008 22:20:03 | |
Kiitos vastauksesta Jamzku. Thomannilta aattelin tilata ja semmonen kysymys tuli vielä mieleen, että onko noi kuinka hyvin pakattu? Akustiset kun tahtoo olla aika herkkiä kolhuille ja kuljetusfirmat on usein aika kovakouraisia. Tilaa Tkaupasta ne kaikki kolme, kokeile, ja lähetä loput kaks takasin. 30päivää aikaa. Muuten ei kannata sen muutaman kympin säästön takia tilata saksasta. Mieluummin ostat Suomesta saman hintaisen "halvemman" soittimen, joista vaan etsit sen huippuyksilön. Luultavasti saat paremman kuin thomannilta tilattu "kalliimpi" soitin, joka saattaa olla ties mikä maanantaikappale. Ellei se Saksasta tullut kitara ole täysi susi, ilman vertailukohdetta se saattaa tuntua maailman parhaalta (vaikka oikeesti oiskin normaalia lehnompi yksilö), uusi kun on ja sillee. Akustiset on kuitenkin niin yksilöitä, et kyl on hyvää säkää, jos luulet saavasi samaan hintaan paremman sokkona ostaessasi halvalla Saksasta, kuin rauhassa testaamalla Suomesta. Ja Suomen hinnat tippuvat usein parikymppiä, kun muistaa kauppiaalle manita sen taikasanan (thomann)... Kielet, piuhat ja muu kulutustavara tulee kyllä thomannilta kätevästi. Samoin lähes identtiset vahvistimet, digipianot, syntikat sun muut, mut oikeet soittimet on silti aina oikeita soittimia. Mut sama se. Tilaa vaan thomannilta jos lystäät. Jokaisella saa (ja pitääkin) olla omat mielipiteet ja tekemiset. Let's do some living after we die... | |
![]() 13.05.2008 09:20:38 | |
Jep kyllä on netissä AEL:ia kehuttu aika roimasti ja komeekin on vielä. Omistin tuollaisen, mutta pistin kiertoon. Hyväsaundinen ja hyvintoimiva elektroniikka, mutta akustinen saundi ei sitten kuitenkaan miellyttänyt enää parin vuoden soiton jälkeen. Vähän kolkko saundi, alapäätä ei tarpeeksi minun makuuni. Mielipiteitä tietysti on monia. Tilalle ostamaani Yamahan DW10:in olen ollut tyytyväinen. | |
![]() 13.05.2008 21:28:29 | |
Mulla oli kova kuume ostaa hyvä (Martin, Taylor jne.) akustinen mutta kun tuli ostettua muuta soittokamaa, niin piti tyytyä (toistaiseksi ainakin) tuollaseen Samick TAJ2 akustiseen, joka on siis kokopuinen ohutkoppainen jumbo. Vielä olen ollu tyytyväinen ja itseasiassa hintaisekseen mielestäni ihan asia peli, pienen säädön (tallaluun hionta, kaulan säätö) ja K&K mikin asennuksen jälkeen. Hintaa tuli n.400 ja sointi on paljon parempi kun vanhassa 80 luvun Landolassani. Eikä Katsotaan parin talven jälkeen uudestaan puutilannetta.. Tuon hintaisen kitaran uskaltaa vielä ottaa reissulle mukaan eikä tarvi itkeä jokaista kolhua. | |
![]() 14.05.2008 10:46:11 (muokattu 14.05.2008 10:48:16) | |
Samick TAJ2 akustiseen, joka on siis kokopuinen ohutkoppainen jumbo. Vielä olen ollu tyytyväinen ja itseasiassa hintaisekseen mielestäni ihan asia peli Kyllä kyseessä taitaa kuitenkin olla kokolaminoitu kitara, edes kansi ei ole kokopuuta, koska missään spekseissä ei sitä mainosteta. Yleensä kokopuinen kansi mainitaan, koska se nostaa kitaran arvoa. | |
![]() 14.05.2008 13:41:36 | |
Kyllä kyseessä taitaa kuitenkin olla kokolaminoitu kitara, edes kansi ei ole kokopuuta, koska missään spekseissä ei sitä mainosteta. Yleensä kokopuinen kansi mainitaan, koska se nostaa kitaran arvoa. Tuollanen löyty http://www.apollonmusic.com/c_menu/SAMICK/SAMICK_AG-TAJ.htm "TOP SPRUCE SOLID   BACK AND SIDES QUILTED MAPLE " Eli kaiketi kansi kokopuuta, sivut ja pohja ei.. vai miten ne meneekään? Olisiko se TAJ1 malli ollut sitten kokopuinen, muistaakseni (?) riffissä mainittiin niin. Aika heikoilla pohjatiedoilla ostin sen, myonnettäköön, heräteostos kun oli..Mutta ihan kivasti se soi ja mikäs sen parempaa. Mutta enpä tuosta yöuniani menetä vaikkei se kokopuuta olekkaan. Ehkä sitten eri asia jos olisin ostanu sen tonnin kalliimman kitaran ja jälkikäteen saisin tietää sen olevan jotain muuta kun mitä oletin, silloin voisi jo harmittaa... | |
![]() 14.05.2008 14:09:32 (muokattu 14.05.2008 14:09:55) | |
Tuollanen löyty http://www.apollonmusic.com/c_menu/SAMICK/SAMICK_AG-TAJ.htm "TOP SPRUCE SOLID   BACK AND SIDES QUILTED MAPLE " Eli kaiketi kansi kokopuuta, sivut ja pohja ei.. vai miten ne meneekään? Joo tuossa lukee noin, mutta muualla ei taas lue kuin "spruce top and quilted maple back and sides", joka yleensä tarkoittaa juuri laminoituja, kun solid sanaa ei ole erikseen sanottu. Quilted viittaa tuohon vaahteratakakannen kuviointiin, joka on kauniin näköinen. Kyllä sen yleensä kuulee kitaran akustisesta soundista, onko kansi kokopuuta vai ei. Laminoitu kansi ei ole yhtä herkkä ja siitä puuttuu dynamiikka, joka tulee ilmi soittaessa hiljaa ja kovempaa. | |
![]() 14.05.2008 21:28:40 | |
Joo tuossa lukee noin, mutta muualla ei taas lue kuin "spruce top and quilted maple back and sides", joka yleensä tarkoittaa juuri laminoituja, kun solid sanaa ei ole erikseen sanottu. Quilted viittaa tuohon vaahteratakakannen kuviointiin, joka on kauniin näköinen. Kyllä sen yleensä kuulee kitaran akustisesta soundista, onko kansi kokopuuta vai ei. Laminoitu kansi ei ole yhtä herkkä ja siitä puuttuu dynamiikka, joka tulee ilmi soittaessa hiljaa ja kovempaa. Joo kyllä tossa on mun mielestä kansi kokopuuta. Ei näytä olevan kerroksia puussa ja on tossa dynamiikka ihan kohdillaan, mitä nyt tuollasessa matalakoppaisessa voi olla. Sivut vaikuttaa laminaatilta hihnatapin reiän sisuksen perusteella, varmaan pohjakin on, siihen en viitsinut porata reikää. | |
![]() 14.05.2008 22:12:24 | |
Joo tuossa lukee noin, mutta muualla ei taas lue kuin "spruce top and quilted maple back and sides", joka yleensä tarkoittaa juuri laminoituja, kun solid sanaa ei ole erikseen sanottu. Quilted viittaa tuohon vaahteratakakannen kuviointiin, joka on kauniin näköinen. Kyllä sen yleensä kuulee kitaran akustisesta soundista, onko kansi kokopuuta vai ei. Laminoitu kansi ei ole yhtä herkkä ja siitä puuttuu dynamiikka, joka tulee ilmi soittaessa hiljaa ja kovempaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Quilt_maple Itselläni on Ibanezin AW140QM-VV jossa juurikin on "Quilted Maple" sivut ja pohja. Käsitykseni mukaan se ei kuitenkaan laminoitua ole, vaan kuten tuosta wikipedian tekstistä selviää, se on eritavalla kasvatettu vaahteralaji. Itse valitisin tämän mahonkisen yli, koska tässä oli mielestäni heleämpi sointi kuin mahonkisissa. Mielipideasioita toki. | |
![]() 14.05.2008 22:21:16 | |
http://en.wikipedia.org/wiki/Quilt_maple Itselläni on Ibanezin AW140QM-VV jossa juurikin on "Quilted Maple" sivut ja pohja. Käsitykseni mukaan se ei kuitenkaan laminoitua ole, vaan kuten tuosta wikipedian tekstistä selviää, se on eritavalla kasvatettu vaahteralaji. Itse valitisin tämän mahonkisen yli, koska tässä oli mielestäni heleämpi sointi kuin mahonkisissa. Mielipideasioita toki. Missä tuossa wikissä lukee eri tavalla kasvatettu? Puun kasvussa syihin tulee häiriötä, mutta quilted maple ei ole oma lajikkeensa eikä sitä kasvateta erikseen. Vaahtera mikä vaahtera. Todennäköisesti sivut ja pohja on laminaattia oli kuin quilted tahansa. Ibanesilla kun ei ole kovinkaan montaa kokopuista akustista mallistossaan. | |
![]() 14.05.2008 22:40:27 | |
Missä tuossa wikissä lukee eri tavalla kasvatettu? Puun kasvussa syihin tulee häiriötä, mutta quilted maple ei ole oma lajikkeensa eikä sitä kasvateta erikseen. Vaahtera mikä vaahtera. Todennäköisesti sivut ja pohja on laminaattia oli kuin quilted tahansa. Ibanesilla kun ei ole kovinkaan montaa kokopuista akustista mallistossaan. Juu totta. Vähän huonosti muotilin. Tarkoitin siis tuota "type of maple", eli vaahteratyyppi lienee parempi suomennos. En kyllä tarkasti ole katsonut onko kokopuuta vai ei, mutta sointi miellytti ja sen perusteella kaupasta mukaan lähti. | |
![]() 14.05.2008 23:36:46 | |
En kyllä tarkasti ole katsonut onko kokopuuta vai ei, mutta sointi miellytti ja sen perusteella kaupasta mukaan lähti. Tuo onkin kitaran valinnassa se tärkein asia. Loppujen lopuksi on aivan sama mistä kitara on tehty kunhan se omistajaa miellyttää. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)