Wezzer 12.08.2007 20:52:01 (muokattu 12.08.2007 20:52:32) | |
---|
Löytyipä juuri tuossa hiljattain Landolan J-60 80-luvun lopusta hintaan 90 euroa. Teräskielinen jumbo, schallerin virityskoneisto ja kokopuukansi. Sairaan hyvä sähkökitaratyyppinen kaula, aika lähellä Gibsonin profiilia, isohkot nauhat ja erinomainen soittaa. Vire pitää ja sointi on hieno. Tallaluun ja kaularaudan kanssa piti hieman säätää että sai kielet oikealle korkeudelle, mutta nyt olen kyllä erinomaisen tyytyväinen ostokseen. Aivan mainio kitara. Allekirjoitus |
Turder 13.08.2007 10:41:06 | |
---|
Kaivelin wanhan Landolan nylonritsan jostain komeron perältä ja laitoin siihen uudet kielet. Kopassa takana on reikää, talla irvistää eli sopivasti vintitsiä mutta kyllä se soi. Kerran päivässä pitää virittää mutta ensihätään silläkin soittaa. Yllättävän hyvä soundi siinä kyllä on. "He soittivat myös Behind Blue Eyesin, josta Limp Bizkit teki muutama vuosi sitten melkoisen radiohitin. The Who tosin - toisin kuin Limp Bizkit - soittaa biisin kokonaan, myös siitä eteenpäin, kun pitää ihan oikeasti osata soittaa!" |
bertina 02.09.2007 08:50:46 | |
---|
Omistan Landolan valm.no 486. Meille se on tullut 60-luvulla. Kattelin landolan sivuilta että valmistusvuosi taitaa olla -46. Mukavaa..., taitaapi olla vanhimpia elossa olevia yksilöitä. Äänessä on personalisuutta ja ajan patinaa |
mattim 15.09.2007 20:28:46 (muokattu 15.09.2007 20:30:27) | |
---|
Minulla on nyt muutaman vuoden ollut käytössä (en osaa soittaa) landolan J-855. Omasta mielestani helppo soittaa, pitää vireen erinomaisesti, näppäiltäessä kaunis ääni, plektran kanssa roimiessa hieman tunkkaisen oloinen. Ei elä pahasti kausien vaihtuessa. Matti |
mullet3000 19.09.2007 14:45:31 | |
---|
Kun 8v. toivoin joulupukilta kitaraa unohdin mainita haluavani Mikki Hiiri leikkikitaran, jollaisen näin leluesitteessä. Pukki toi toi halvimman 3/4 Landolan minkä löysi. 10v myöhemmin aloitin sitten kitaran soiton kyseisellä pelillä ja sillä olen itseäni rääkännyt viimeset 11v. Siinä on huono soundi ja sitä on vaikea soittaa. Ainoa hyvä asia kyseissä kitarassa on Tommy Emmanuelin nimmari. Onneks sain toukokuussa ostettua kunnon kitaran ja alkoi taas kitaran soitto maistua. "You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel |
ipa 30.09.2007 13:59:16 | |
---|
Terve! Kaverin nurkissa lojuu Landolan nailonkielinen kitara. Sisällä lapussa lukee "De Luxe Landola" "Finest guaranted QUALITY" "Veronica" ja sarjanumero on 264327 (vaikea saada selvää tästä). Tämän taulukon http://www.landola.fi/dating_your_guitar.html ja sarjanumeron perusteella soitin on tehty ilmeisesti 1973-74. Osaatteko sanoa minkä arvoinen tämä soitin kenties on? Onko tämä nyt hyvä Landola vai mitä? Kuulisin mielelläni kaiken mahdollisen tiedon mitä voitte kitarasta näillä tiedoilla kertoa. |
Milkop 01.10.2007 15:18:32 (muokattu 01.10.2007 15:18:42) | |
---|
Osaatteko sanoa minkä arvoinen tämä soitin kenties on? Onko tämä nyt hyvä Landola vai mitä? Sinuna pistäisin spostia Landolalle ja kysyisin heiltä itseltään. Kitaran laadusta on kokeilematta paha sanoa mitään, mutta harvemmin sitä on hyvää Landolaa tullut näpelöityä :) "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
flattopguitar 01.10.2007 15:30:24 | |
---|
Osaatteko sanoa minkä arvoinen tämä soitin kenties on? Onko tämä nyt hyvä Landola vai mitä? Ei kovin arvokas, veikkaan alle sataa euroa ja todennäköisesti ei ole kovin hyvä. En silti tunne joka Landolan mallia ja tyyppiä. Aina joskus Landola on tehnyt kohtuu hyviäkin ja kalliimpia kitaroita, mutta se että kitara löytyy kaverisi nurkasta, kertoo jo aika paljon sen laadusta. |
Azolith 01.10.2007 19:49:43 | |
---|
Peders,eli Landolan jenkkivientimalli(myös Peaveyn nimellä myyty)oli aika hemmetin hyvä kitara 100eurolla.Hitto kun en muista mallia,joku dreadnoug.Tietysti käytettyniinkun kaikki kitaraniOlisko ollut 80-luvun alkua.Hyvä viimeistely,kokopuukansi,sinänsä hyvä kaula mutta hieman paksu minulle..Soi nätisti. Sitten oli kokopuukantinen 6-H,josta maksoin liikaa(200e).Ei sinänsä huono mitenkään,mutta mitäänsanomaton.satanen olisi sopiva hinta.-88? J-85E oli todella hyvä soittaa mun pienehköille käsille ja soi todella tasapainoisesti koko otelaudan.Elektroniikassa ei kehumista.Maksoin muistaakseni 280e ja ostaisin samanlaisen ilman mikkejä.Vanerikantinen,yllätys,yllätys!Oli kanssa jotain-85-89.. Nytkin talossa on J-85-12.Olikohan-92 vuodelta,aivan loistava 12-kielinen.Hieno kaula,taas loistava tasapaino äänessäEi mitään moittimista kukaan keksinyt vielä,kehuttu on kylläTaisin maksaa tästäkin 280.Vanerikansi ei tässäkään näytä haittaavan.. Mielenkiintoinen Landola Sb vuodelta-50 odottaa remonttia nurkassa.On hienomallinen jazz-kitara soololovineen.Koppa on ihan hyvää työtä,kaulaa joutuu hiomaan suoraksi(ei säädettävissä)..Mutta toi nauhoitus!Surkeinta mitä olen nähnyt,paitsi lelukaupassa!Ihme että ryssivät sinänsä ihan hyvän duunin.. Tämähän se lienee Landolan ongelma kaikkiaankin-välillä helkkarin hyviä,toiset joutaa roviolle..Juopot pääjohtajatkin saatoi vaikuttaa asiaan! Landolat tulee mielestäni nousemaan arvossaan(ne hyvät)varsinkin nyt kun juopottelivat firmankin.Ei enää valmisteta... |
ipa 01.10.2007 21:22:53 (muokattu 01.10.2007 21:25:04) | |
---|
Ei kovin arvokas, veikkaan alle sataa euroa ja todennäköisesti ei ole kovin hyvä. En silti tunne joka Landolan mallia ja tyyppiä. Aina joskus Landola on tehnyt kohtuu hyviäkin ja kalliimpia kitaroita, mutta se että kitara löytyy kaverisi nurkasta, kertoo jo aika paljon sen laadusta. Kaverin nurkasta löytyy siksi, että kaveri sai soittimen joskus lahjaksi joltain sukulaiseltaan, eikä itse soita mitään, joten kitara on lojunut vuosikausia nurkassa keräämässä pölyä. Tämä on tällä hetkellä minulla lainassa ja olen soitellut tällä hieman, joten voisi tästä ehkä kuvankin ottaa jos se auttaa. Omaan kokemattomaan korvaan kuulostaa ihan hyvältä (ikivanhat paskat kielet tässä...), mutta kokemukset klassisista kitaroista rajoittuu lähinnä halpoihin Yamahoihin, joten en tiedä paremmasta. Olisi hyvä tietää, onko tämä nyt sellainen kallis malli vai ei :) |