Aihe: Larrivee ja Seagull
1 2 3
Peki
06.03.2007 09:35:01
itselläni on tuo L-03, enkä kyllä halua siitä koskaan päästää irti.
siihen hommasin jo ostaessani (käytettynä!!) tuollaisen mikkisysteemin http://www.kitarapaja.com/pics/kkpw.jpg
toimii!
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
mixxa82
06.03.2007 18:10:14
Hassua, että "joka paikasta" löytyy Larriveen perus mahonki 03-sarjaa, mutta 03R:ää ei löydy oikeen mistään. Tästä voidaan päätellä, että ruusupuumalli on ainakin jossain määrin suositumpi kuin mahonki. Siitähän on täälläkin ollu jo hehkutusta. Makuasioita tietenkin, mutta itse en ainakaan osta mahonki-mallia, ennen kuin olen pässyt kokeilemaan ruusupuista. Omistaako kukaan D03R-mallia? Fiiliksiä?
Jymi
15.03.2007 10:04:22
Hassua, että "joka paikasta" löytyy Larriveen perus mahonki 03-sarjaa, mutta 03R:ää ei löydy oikeen mistään. Tästä voidaan päätellä, että ruusupuumalli on ainakin jossain määrin suositumpi kuin mahonki.

Ehkä syy on enemmäkin siinä, että kun soitinliikkeeseen päätetään ottaa Larriveetä valikoimaan, niin otetaan sitten niitä halvimpia mitä listasta löytyy sitten yksi tai kaksi. Ja mahonkimallit on vähän halvempia kuin ruusupuiset. Ainakin Tammer pianossa vaikuttaa vähän tältä.

Makuasioita tietenkin, mutta itse en ainakaan osta mahonki-mallia, ennen kuin olen pässyt kokeilemaan ruusupuista.

Näin minäkin päätin kun omaa Larriveetani ostin. Tampereelta löytyi ainakin silloin tasan kaksi mahonkinmallia, jotka soivat kyllä hienosti molemmat, mutta siltikin oli sellainen tunne, etten osta mitään ennen kuin ruusupuinen on kokeiltu. Pyynöstäni huolimatta Tammer piano ei saanut aikaiseksi hommata ruusupuista kokeiltavasti. Hyvin todennäköisesti menettivät siinä yhden Larrivee kaupan, koska kun ruusupuista pääsin koittamaan musamaailmaan, niin sellainen tuli ostettua. Sikäli oli vielä hyvä tilanne, että pääsin valitsemaan vielä useamman yksilön välillä. Aluksi oli mielessä soololovellinen malli, joita liikkeessä oli myös, mutta jotenkin ostamani yksilö (ilman soololovea) vaan soi minun korvaani parhaiten, enkä voinut muuta valita.

Omistaako kukaan D03R-mallia? Fiiliksiä?

Ei D mallia, mutta L03R. Vajaan vuoden jälkeen olen edelleen tyytyväinen ostokseeni. Soi hyvin ja soitettavuus kohdallaan. Eipä sitä muuta tarvi kitaralta.
mhelin
14.04.2007 13:34:08 (muokattu 14.04.2007 13:34:49)
Musamaailmassa on (oli toissapäivänä ainakin) D-03R:ää (vai oliko se D-03RE). OM-03R:ää ei valitettavasti ollut kokeiltavana, mutta kun noita kaikkia D, L ja OM-koppaisia kokeili samassa sessiossa niin jäi sellainen fiilis että D ja OM-mallit pitäisi hommata, L jäi jotenkin väliinputoajaksi. D-03R:n suuntaan olen kallistumassa, OM hankintaan sitten joskus myöhemmin. Nuo 03-sarjan "mahonkiset" Larriveet muuten nykyään tehdään Sapelesta (siis Afrikan mahongista), Etelä-Amerikan mahonkia käytetään kalliimpiin sarjoihin (05 etc.).
Apricot
14.04.2007 17:35:46
En omista D-03R:ää, mutta testasin sitä kyllä perusteellisesti ja totesin loistavaksi kitaraksi siinä hintaluokassa. Mahonki- ja ruusupuukoppien välillä on mielestäni selkeä soundiero, ja itselleni oli selvää että haluan nimenomaan ruusupuumallin. Päädyin toiseen merkkiin, mutta Larriveesta jäi kyllä oikein hyvät fiilikset myös.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
JeeVes
14.04.2007 23:33:14
Jep, mulle kävi niin että Larriveen olisin ottanu, ellen olisi kuullut Liljeströmmin kitaroita. Tsekatkaa ja ottakaa tyyppiin yhteyttä, saattaa onnistua et pääsette tekemään hyvät kaupat kaverin kanssa. Itse saan loistavan kitaran siltä ja ihan ok hintaan.

www.lijestromguitars.com
Kulttuuritalo on valloitettu Kalamies #15 >-)))>
penatuna
18.04.2007 12:35:09
Tuossa linkissä kirjoitusvirhe, joten ei mene sivuille. Tässä oikea linkki: www.liljestromguitars.com
JeeVes
20.04.2007 10:21:33
Tuossa linkissä kirjoitusvirhe, joten ei mene sivuille. Tässä oikea linkki: www.liljestromguitars.com

Thanks for the covering. ;) Joskus noita typoja tulee, eikä niitä huomaa.
Kulttuuritalo on valloitettu Kalamies #15 >-)))> SUHE
samueld
16.05.2007 15:26:42

Mites tuo on, onko noi 03-sarjan Larriveet kopaltaan kokopuuta? Oli jotenkin epämääräinen tuo kuvaus.

Mihinkä hintaan tuommoisia Liljeströmejä on hankittu?
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
weelie
16.05.2007 15:46:25 (muokattu 16.05.2007 15:46:56)
kaikki larriveet on kokonaisuudessaan kokopuisia.

Eikös ne Liljeströmmit olleet 2000€ ja siitä ylöspäin...
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
samueld
16.05.2007 20:52:08

kaikki larriveet on kokonaisuudessaan kokopuisia.

Tuo solid wood construction nyt sen selkesti sanoikin, mutta joku halpisvalmistaja vois sanoa samanlailla tarkoittaen, että laminaatti on tehdy kokopuusta...

Eikös ne Liljeströmmit olleet 2000€ ja siitä ylöspäin...

Eli kunnon käsintehtyjen hinta. Vaikka soitinrakennus hauskaa onkin, niin ei niitä ilmaiseksikaan voi tehdä...
JeeVes
18.05.2007 00:14:35
Eli kunnon käsintehtyjen hinta. Vaikka soitinrakennus hauskaa onkin, niin ei niitä ilmaiseksikaan voi tehdä...

Eihän niitä voi ei, mutta Anders on hyvä jätkä. Tällä hetkellä tiedän sen tehneen jonkun kappaleen akustisia myös alle 2000€, kannattaa ottaa mieheen yhteyttä ja kysellä tilannetta.

www.liljestromguitars.com siellä on maili osoite...eipä sitä kysymällä vielä köyhdy.
risto
20.05.2007 10:43:39 (muokattu 20.05.2007 10:47:28)

Tekeekö Liljeström myös nailonkielisiä?

Mitäs näitä tunnettuja akustisten tekijöitä oli Suomessa muita kuin Liljeström ja Lottonen?
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
samueld
20.05.2007 14:09:22

Mitäs näitä tunnettuja akustisten tekijöitä oli Suomessa muita kuin Liljeström ja Lottonen?

Liikaselta kannattaa varmaan klasareita ja flamencoja kysellä jos kotimaisen haluaa.

www.liikanenguitars.com
risto
20.05.2007 19:00:35 (muokattu 20.05.2007 19:01:31)

Joo, mulla on sellainen ongelma, että mä en oikein tiedä tarkalleen mitä mä haluan. Onkohan olemassa sellaisia nailonkielisiä, joissa koppa olisi kuin metallikielisessä, kaula suunnilleen klasariakustisen kaulan pituinen, mutta aavistuksen kapeampi. Eli klasarin ja metallikielisen mutaatio.
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
flattopguitar
20.05.2007 20:23:14
Joo, mulla on sellainen ongelma, että mä en oikein tiedä tarkalleen mitä mä haluan. Onkohan olemassa sellaisia nailonkielisiä, joissa koppa olisi kuin metallikielisessä, kaula suunnilleen klasariakustisen kaulan pituinen, mutta aavistuksen kapeampi. Eli klasarin ja metallikielisen mutaatio.

Osta slothead 12. fret to body pienikoppainen akustinen, kuten Martin 0/00/000-sarja tai vastaava ja käytä siinä silk&steel kieliä. Tällä tavoin saat hieman nailonkielimäisen tuntuman ja muuten mitat on kuin metallikielisessä.
mixxa82
03.06.2007 09:39:23
Onko kellään kokemuksia Larriveen 03-sarjan elektroniikan suhteen? Ne käyttää L.R. Baggsin Element Notch Systemiä. Onko mistään kotosin? Käyttötarkoitus olis varmasti pääasiassa komppaus PA:n kautta suht hiljaisella volyymilla. Olisko toimiva ratkaisu? Tiedän hyvin vähän akustisten mikityksistä...Niin, ja olen ehkä päätymässä Larriveen L-03R tai L03RE-malliin.
JeeVes
03.06.2007 23:31:43
Omassakuvauksesa on kuva mun liljeströmmistä...eiku tsekkaa.
Ana
14.11.2007 13:26:50
Osaisiko joku kertoa mikä ero muu on Larriveen L-03 ja L-05 malleilla kuin pintakäsittely, 03 satiinilakkauksella ja 05 kiiltävällä. Noiden hinnassa on muistaakseni kuitenkin 500 e ero. Kallis hinta lakalle.

Olen soittanut molempia, 05 oli vanhoilla kielillä ja 03 uusilla. L-05 tuntui soivan lämpimämmin ja herkemmin kuin L-03, se oli jotenkin kova. Molemmat kitarat olivat uusia. L-05 tuntui kaikin puolin paremmalta, mutta tuntuiko se 500 e paremmalta - en osaa sanoa. Hyviä ne molemmat olivat ei siinä mitään. Pitäisi testata molempia samanlaisilla uusilla kielillä. Myyjä tuntui huomattavasti innokkaammalta myymään halvempaa L-03 kuin L-05, outoa.
änkyrä
15.11.2007 13:02:11
En osaa sanoa mitään faktoja 05:n ja 03:n välillä muuta kuin pintakäsittely, mutta kokemukseni ovat aivan samanlaisia eli 05 kuulosti paremmalta ja jostain syystä oli miellyttävämpi soittaa. Ja samaa jäin minäkin ihmettelemään, että vaikka kiinnostuin eniten 05:sta (itse asiassa D-05:sta) ja kyselin eroja jopa 09:n eli kannattaisiko sellaistakin kokeilla, niin myyjä halusi väkisin myydä 03:sta. No päätös on vielä tekemättä Larriveen, Martinin ja Gibsonin välillä, joten pohdiskelu jatkuu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)