Aihe: Paras akustinen
1 2 3
Les Fender
02.01.2007 15:27:44
Ajatellaan vaikka Hummingbirdiä, klassikko ja ehkäpä kaunein kitara koskaan, niin sen ne n. 5-6 yksilöä mitä olen testannut ovat järjestäen olleet liian tummia soundiltaan minun korvaan.

Sitten ei muuta kun testaamaan kaunista vaaleaa sisartaan Dovea joka sävyltään on huomattavasti kirkkaampi.
"Living is easy with eyes closed!"
Turder
02.01.2007 16:30:05
Arvasinkin että kohta tulee Les kuittamaan. :)

Yhtä Dovea ole soittanut, hyvä fiilis jäi. Mistä muuten hommasit yksilösi?
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
Les Fender
02.01.2007 16:52:49
Mistä muuten hommasit yksilösi?

Pienellä salapoliisityöllä saa selvitettyä jäsenkuvaukseni kommenteista;)
"Living is easy with eyes closed!"
3015
11.01.2007 21:28:05
Kyllä se paras ja kaunein Gibsonin J-200 on, ei voi ees perustella. 15 vuoteen mahtuu monta akustista, mutta ko. kitaran kun hankin, ei oo sen jälkeen parempaa vastaan tullut=)
LamaAjanElvis
12.01.2007 06:10:02
En kovin kallista vehjettä varmaan laittaisi, vaikka olisi kuinka lottovoittaja tai suomiruotsalainen. Joku tonnin Yamaha tai Guildi teräksistä ja samanhintainen Yammu naikkariksi.
"I can't believe you called me a chucker. No way I'm a chucker. I do not chuck, never chucked, never have chucked, never will chuck, no chuck!" - George Costanza. Sormet lähtee soundista.
poppamies
12.01.2007 07:40:42

Tielleni sattui ensimmäisen kerran tällainen Gibson Hummingbird joskus 60-luvulla. Ei ole parempaa vielä tähän päivään mennessä sattunut kohdalleni.
http://www.gibson.com/acoustics/1996/classic/hummingb.html
G strings are for strippers!
tuomom
12.01.2007 08:35:52
Toistaiseksi paras kitara johon olen törmännyt asustaa onnekseni kotonani, santa cruz d/pw loistava kitara. Tosin onhan maailma täynnä kitaroita, prewar martinia d28/d18 olis kiva päästä kokeilemaan.
Puavali
12.01.2007 18:33:37
Toi mun Landola DD-21 vuodelta -94. Korjaan: Tää mun Landola DD-21. Piti ottaa syliin...
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
kiriminni
13.01.2007 20:34:15 (muokattu 13.01.2007 20:34:38)
Joskus omistin Landolan oiskohan ollut jc-800 tai sinnepäin.Siinä oli pirun hyvä kaula käteen.Nyt omistan Martin dc-16rgte:n jossa kaula on pirun paksu ja jopa huonompi kuin tuossa Landolassa.No äänet kyllä sitten on paremmat...
rheinone
15.01.2007 14:47:39
Hoho! Eiks täällä ollu kitaroista puhe? :)

Kyl noilla Ovationeillaki vetää. Soitattavuus mainio, eikä toi muovitsydeemikään oo niin pahasaundinen ku vois luulla.

Tää soi kauniisti, eikä ole ulkonäöltään liian elvis-henkinen:
http://www.taylorguitars.com/guitars/model.aspx?model=PS-15
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Krister
16.01.2007 11:21:43

Tuli hankittua about vuosi sitten ensimmäinen "oikea" akkari. Vasuriudesta johtuen testailuyksilöt jääneet vähiin, mutta sanoisin että nykyinen eli Takaminen EF360SCLH istuu omiin tassuihin sekä saundin että kaulan puolesta. Sisäänrakennettu etuaste-viritin kiva lisä livesoiton näkökulmasta
Roberto
16.01.2007 11:45:08

Kyl noilla Ovationeillaki vetää. Soitattavuus mainio, eikä toi muovitsydeemikään oo niin pahasaundinen ku vois luulla.

Kaikki on niin suhteellista. Mun mielestä noi on lähinnä melontaan sopivia.
bluewille
16.01.2007 12:19:36
Siis ovatiooonit...

Kaikki on niin suhteellista. Mun mielestä noi on lähinnä melontaan sopivia.

Nyt ei ole rummuista kyse :) ! Olethan itse soitellut Ovationeilla?
Ovationit on omaan tarkoitukseensa tehtyjä, vankkoja ja virityksensä hyvin pitäviä
työkaluja moneen lähtöön, joilla ei ehkä pääse hienostelemaan "kokopuisuudella", mutta toimivat lajissaan ihan hyvin, jopa ilman vahvistustakin. Vaikkakin ihan kaikissa kitaroissa lienee jotain parannattavaa, niin hinta/laatu/ominaisuudet/soundi ovat kuitenkin Ovationillakin mielestäni ihan hyvää tasoa.
Omakohtaisen kokemuksen kautta vaan tämä huomio.
Tosin niidenkin hintaluokissa miettisin/vertailisin itsekin kotisoittoon muitakin vaihtoehtoja, joita tänään kyllä löytyy - ja löytyy vanhoistakin.
Itse kaipaan 70-luvun Iban Concordiani niin, että välillä itkettää :( !
Tänään otaisin vanhoista Iboista tosin joko vanhan 698:n, 689E:n tai 642 Concert'in - SAA TARJOTA MULLE HETI semmoisia :)
Roberto
16.01.2007 12:32:21

Nyt ei ole rummuista kyse :) ! Olethan itse soitellut Ovationeilla?

Aijaa??? Olen kokeillut aika monenlaista Ovationia, mut kokeiluksi on aina jäänyt.

Ovationit on omaan tarkoitukseensa tehtyjä, vankkoja ja virityksensä hyvin pitäviä
työkaluja moneen lähtöön, joilla ei ehkä pääse hienostelemaan "kokopuisuudella", mutta toimivat lajissaan ihan hyvin, jopa ilman vahvistustakin. Vaikkakin ihan kaikissa kitaroissa lienee jotain parannattavaa, niin hinta/laatu/ominaisuudet/soundi ovat kuitenkin Ovationillakin mielestäni ihan hyvää tasoa.

Kuulostaa ihan joltain Behringer-käyttäjän puheilta :)

Ovation + Rolandin Jazz Chorus oli 70-luvulla hyvä keino saada akustinen kuulumaan livenäkin mutta jos keskustelun aihe on "paras akustinen" niin ei mahdu mun listalla kovin korkealle. Vaan eipä siinä, jatkakaa...
bluewille
16.01.2007 16:42:49
... tosi on, ja sana on vapaa :)
Turder
16.01.2007 17:37:50 (muokattu 16.01.2007 17:38:12)
Paria mallia ja puolen tusinaa yksilöä testanneena kommentoin Ovationeita sanomalla "todella positiivinen yllätys, mutta akustisen soundi, josta pidän, asuu kokopuisessa". Etenkin ne 12-kieliset mallit oli ihan ok, etenkin sellaiselle joka haluaa mikitettyä menoa niin varmaan todella hyvä vaihtoehto.
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
Quu
22.01.2007 22:05:41 (muokattu 22.01.2007 22:08:57)

Paras akustinen on omistamani Seagull, en ole kaivannut toista akustista kertaakaan.
Todella mukava soittaa ja ääni on korviani miellyttävä (turhan laimea kuvaus kylläkin...).
Ensimmäinen & ainoa omistamani akustinen, tästä en luovu.
Tuntuu joka kerta aivan upealta kun tuon ottaa käteen ja irroittaa siitä muutaman nuotin, tulee hyvä fiilis :)

Jos ei pelimerkeistä olisi pulaa niin tuon kaveriksi voisin ihan mielenkiinnosta ostaa jonkun Landolan lämpökäsitellystä puusta tehdyn akustisen.
Ja vaikka soundipalettia kasvattamaan Seagullin 12-kielisen.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
mll
22.01.2007 22:44:26
Jos teillä on paljon rahaa ja haluatte laadukkaan akustisen kitaran oman makunne mukaan niin kehottaisin käymään Lottosen pajalla. Lottonen tekee mielettömän hyviä kitaroita. Siellä pajalla työskentelee myös yksi nuorempi tyyppi, Anders muistaakseni, ja hänkin tekee todella laadukkaita kitaroita.

Ostin viime vuonna Lottoselta D-mallisen kitaran ja se toimii kuin unelma. Bolivialainen ruusupuu antaa mukavan kuuluvan ja rosoisen soundin.

Kitarat eivät aina ole parempia meren tuolla puolen...

MLL
Roberto
23.01.2007 08:02:29

Myös Lassi Nurmen kitarat kannattaa tsekata. Kitarapajasta löytyy ainakin.
poppamies
23.01.2007 08:33:31 (muokattu 23.01.2007 08:57:40)

Jos teillä on paljon rahaa ja haluatte laadukkaan akustisen kitaran oman makunne mukaan niin kehottaisin käymään Lottosen pajalla. Lottonen tekee mielettömän hyviä kitaroita...

Kävin tässä viime viikolla konservatoriolla ihailemassa erään kitaraopettajan uutta Lottosen tekemää teräskielistä kitaraa ja kun huomautin hänelle että eihän tuo ole klassinen soitin niin hän totesi että ei ole, ihan tavallinen nuotiokitara vain. Juicea ja sellaista sillä tullaan soittamaan. Ihan hyvä kitara kylläkin.
G strings are for strippers!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)