Aihe: Elektroakustisista
1 2
t-mies
19.12.2006 12:48:22
Onko kuka soitellut kiinan poikien Ovationeilla .. eli niillä laminaattikansi elektro-akustisilla? Eikö niissä kuitenkin hinta/laatu (n.400e) ole kuitenkin kohdillaan?
Näytti olevan viritysmittari ja piezo-mikki. Nuohan pitää virityksenkin erittäin hyvin ja vahvoja rakenteita..? Mutta akustiikkaa joku tuntuu moittivan..? Onko oikeita omakohtaisia kokemuksia (ei siis tarvii verrata Ameriikan poikien niin maar erikoisen hienoihin ja kalliisiin malleihin, vaan ihan korvakuulta vedellen katsomatta missä tehty)??

Olen soitellut muutaman vuoden noilla Ovation Celebrityillä jonkalaisiin ilmeisesti viittaat. Noissa Celebrityissä on lähes aina puukansi, muut materiaalit/speksit näet hakukoneilla. Valmistusmaa Korea. Itse "löysin" Ovationit vasta muutama vuosi sitten ja olin ihastunut ihan johonkin muuhun kuin niiden vahvistinkäyttöön. Tykkään niiden saundeista sellaisenaan, eli akustiikasta piuhatta. Tosin pitää löytää itselleen sopivat kielet että soivat tosi hyvin. No, makuasia. Näissä Celebrityissä on näitä Ovationin omia OP20 --> OP50 preamp:peja, jotka eivät ole piezoina mitään aivan huippuja, mutta ihan kelpoja (http://www.greenwichmusic.com/ovation_preamps.html). Nämä jannuthan koko sisäänrakennetun mikityksen aikoinaan aloittivat ja muut kopioivat heitä. Yhdessä Celebrityssä minulla oli tosin tilapäinen häiriö preampilla, mutta "boottauksen" avulla (patteri irti joksikin ajaksi) homma lähti pois.

Oma Ovation käyttö jatkuu Elite sarjalla (1868T-5X) (USA), jossa on jo parempi mikitys (PRO), minkä myös kuulee. Muutenkin olen vähän hankkimassa uutta kalustoa tällä hetkellä, mutta tuosta en luovu varmaan koskaan.

Noissa ainaisissa Ovation "materiaali" ja "vahvistinkäyttö" -kommenteissa kaipaisin vähän järkeä, siis yleisesti puhuen, ja omakohtaisia kokemuksia. Kitaran idea kun on vähän eri kuin kokonaan puumateriaaleista tehtyjen. Kannattaisi kokeilla. Ne soivat pienikoppaisiksi cutaway kitaroiksi aika hyvin, kaula kunnossa ja virityskoneisto ensiluokkainen. Siis myös näissä Korean poikien tuotteissa.
bluewille
21.12.2006 13:55:54
Kiitos t-mies ... tulihan sieltä omankin kokemuksen perusteella arvioita Ovationeista! Sitä minäkin vähän ajattelin, että kaipa noita voisi ensin kokeilla, kuin alkaa haukkua sen kummemmin oli materiaalit mitä vain. On noissa monia seikkoja, jotka kiinnostavat ja ovat varmaan monen mielestä ihn kohdallaankin .. oli vaikka se kansi nyt sitten mitä vain...? Kyllähän ne "totuudet" puumateriaaleista on selvää monelle, mutta joku koe saattaa joskus yllättää jopa positiivisestikin...?!
Mitä kieliä olet noihin saanut "istutettua" oman soundisi löytämiseksi?
t-mies
26.12.2006 22:47:11
Mitä kieliä olet noihin saanut "istutettua" oman soundisi löytämiseksi?

Olen vaihdellut akustisissa Dean Markley, Martin tai D'Addarion 12-54 tai 11-52 eri settejä. Muilla kitaroilla olen saanut kohtuu saundit melkein kaikilla, mutta jostain syystä näissä Celebrityissä oikeastaan vain D'Addariot ovat toimineet haluamallani tavalla.
bluewille
27.12.2006 08:40:11
... Ok kiitosta kielivinkistäkin :) !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)