Aihe: Hyvä teräskieleinen akustinen
1 2
saturnzreturn
26.10.2006 17:26:02
F-musiikin katalooki ei sano juuri mitään tuosta FG-720S:stä, mutta tuosta FS-720S:stä sanotaan näin

'Pienikoppaisen FS-720S lyhytskaala, 364 mm, tekee kitarasta erityisen pehmeä-äänisen ja helpon soittaa, sopii erityisesti näppäilysoittoon. Kitaroissa kokopuukansi, sivut ja pohja mahonkia. Värit Natural, Cobalt Aqua ja Dark Sun Red'

Tuo on todellakin soundiltaan syvä ja kirkas, ehkä hieman enemmän "folk" kuin tuo perinteikkäämpi soundinen FG. Käykää testaamassa musaliikkeissä, maksaa 50€ enemmän kuin FG ja erittäin bueno hinnassaan. En vain nyt todellakaan osaa sanoa kumman haluan.. Luulen että päädyn kuitenkin tuohon FS:ään.
my wallet's fat and so is my head
Turder
26.10.2006 21:28:23
Ei kai se skaala nyt noin lyhyt ole? Oisko tullut typo?
saturnzreturn
27.10.2006 18:29:09
Ei kai se skaala nyt noin lyhyt ole? Oisko tullut typo?

:D

heh, typo joo näyttää olevan, ei tosin minun, katalookista suoraan kopsasin ilman aivoja. Oikea skaala on siis 634mm.

Se on kummallista, enkä sitä oikeen vieläkään ymmärrä, mutta toi pienikoppasempi todellakin soi 'isommin' kuin kopaltaan täysikokoinen FG...

http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA … TID%253D64084%2526CTID%253D,00.html
Turder
27.10.2006 18:48:22
Guitar World Acoustic (June 2006) kertoilee FS720S kitarasta mm. seuraavaa:

+hinta/laatu
+soundi
+hyvä aloittelijoille
+matala action
+työnjälki, viimeistely

-plekusuojuksen muoto

All in all, kovasti kehuvat. Pitivät kitarasta eritoten fingerstyle-soitossa.

GWA Gold Award: Overall value.
saturnzreturn
27.10.2006 19:20:22
Guitar World Acoustic (June 2006) kertoilee FS720S kitarasta mm. seuraavaa:

+hinta/laatu
+soundi
+hyvä aloittelijoille
+matala action
+työnjälki, viimeistely

-plekusuojuksen muoto

All in all, kovasti kehuvat. Pitivät kitarasta eritoten fingerstyle-soitossa.

GWA Gold Award: Overall value.

Kiitos postauksesta, on se kiva että ammattilaisetkin tykkää.
saturnzreturn
27.10.2006 21:16:44
äh, juuri kun lopetin poukkoilun kahden mallin välillä, aloitin poukkoilun kahden värin välillä.. soitin jo tilausta pystyyn, mutta jätin vielä kesken kun puhelimen toisesta päästä kerrottiin, että kyseistä mallia saa sekä tsb:nä ja naturena.. sanokaa kumpi on hienompi:

Nature:
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_fg_720s_nt_prodinfo.html

Tobacco brown sunburst:
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_fg_730s_tbs_prodinfo.html

kitara on eri, värit on samat.
-Zappa-
27.10.2006 21:23:51 (muokattu 27.10.2006 21:24:26)
sanokaa kumpi on hienompi:

Kyllä tuo natural on ainakin mun mielestäni hienompi, mutta makuasiahan se on...
Wahi
27.10.2006 21:25:08
^Nature on hienompi. Mun mielestä.
JartZA
27.10.2006 21:28:05
Ota bursti. Nature on kyllä hieno, mutta myös hieman tylsä.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
saturnzreturn
28.10.2006 02:00:54
Taidan kyllä ottaa sen naturen... Taitaa olla vähän niin, että jos epäröi väristä niin kannattaa ottaa väritön. Ainakin näin kännissä looginen johtopäätös.
JartZA
28.10.2006 02:06:56
Taidan kyllä ottaa sen naturen... Taitaa olla vähän niin, että jos epäröi väristä niin kannattaa ottaa väritön. Ainakin näin kännissä looginen johtopäätös.

Ota lisää viinaa ja mieti uudestaan. Kännissä syntyy parhaat johtopäätökset.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
saturnzreturn
28.10.2006 04:49:36
Kännissä syntyy parhaat johtopäätökset.

se huomattiin myös eilen, kun tunnin keskustelun jälkeen päädyimme viiden hengen seurueessa lopputulokseen, että ihmisten persereijät tehdään hammaslääkärissä..

mutta vaikka otin lisää viinaa, niin tuo nature tuntuu edelleen paremmalta vaihtoehdolta.
flattopguitar
30.10.2006 09:56:25 (muokattu 30.10.2006 10:15:10)
Nature:
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_fg_720s_nt_prodinfo.html

Tobacco brown sunburst:
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_fg_730s_tbs_prodinfo.html

Ota natural, tuo sunburst on mielestäni väärännäköinen, niinkuin melkein kaikilla muilla paitsi Gibsonilla ei osta tehdä hommaa oikein. Tuon hintaluokan kitarassa ei kannata odottaa saavansa huippuviimeistelyä, joten siltäkin kantilta natural on parempi vaihtoehto. Kitaralehtien "testit" ovat kyllä yleensä melkoista soopaa, mutta hintaansa nähden tuo kitara voi olla erittäin hyvä. Lähinnä tulee mieleen kitaralehtien testeistä, että kuinka riippumattomia ne ovat, koska yleensä samassa lehdessä on testatun kitaran valmistaneen yhtiön mainoksia samasta ja muista malleista. Asioista voidaan kirjoittaa niin monella tapaa ja niitä pitää lukea rivien välistä ja kuin piru raamattua - sanoakseni. Olen itsekin aloittanut akustisen kitarointini Yamahalla, joka on aina ollut hinta/laatusuhteessa erinomainen valmistaja.
Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/
saturnzreturn
30.10.2006 18:16:45 (muokattu 30.10.2006 18:17:04)
Ota natural, tuo sunburst on mielestäni väärännäköinen, niinkuin melkein kaikilla muilla paitsi Gibsonilla ei osta tehdä hommaa oikein. Tuon hintaluokan kitarassa ei kannata odottaa saavansa huippuviimeistelyä, joten siltäkin kantilta natural on parempi vaihtoehto. Kitaralehtien "testit" ovat kyllä yleensä melkoista soopaa, mutta hintaansa nähden tuo kitara voi olla erittäin hyvä. Lähinnä tulee mieleen kitaralehtien testeistä, että kuinka riippumattomia ne ovat, koska yleensä samassa lehdessä on testatun kitaran valmistaneen yhtiön mainoksia samasta ja muista malleista. Asioista voidaan kirjoittaa niin monella tapaa ja niitä pitää lukea rivien välistä ja kuin piru raamattua - sanoakseni. Olen itsekin aloittanut akustisen kitarointini Yamahalla, joka on aina ollut hinta/laatusuhteessa erinomainen valmistaja.

Jees, pistinkin lauantaina jo naturen tilaukseen. Itse asiassa muuten juuri noissa Yamahan malleissa on loistavat värikäsittelyt vaikka hinta onkin halpa, mutta jotenkin vaan tuntu turvallisemmalta vaihtoehdolta tilata tuo nature. Musiikkilevyissä ja soittimissa minulle on aina ollut aivan sama mitä niistä lehdissä kirjoitetaan; totean mielummin asian kuitenkin itse, enkä anna arvostelujen vaikuttaa mielipiteeseeni. Ei silti ole paha asia jos Guitar World kyseistä kitaraa leijuttaa.
juikka111
30.10.2006 18:59:24
Hyvältä tuo kitara minun testailujen jälkeen vaikutti. Hienoin noista oli minusta se redburst, mutta kyllä se natural voittaa aina brownburstin... :)
Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.
saturnzreturn
08.11.2006 17:52:43
nyt on kitara saapunut kotio ja kyllä sitä on sitten ilo irti!
juikka111
08.11.2006 22:39:45
Onneksi olkoon.. :D
Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.
KARITI
10.11.2006 15:26:28
Tämän topicin siivittämänä olen nyt kierrellyt kokeilemassa eri akustisia ja nyt palloilen kahden kitaran välillä; Yamahan FG-720s:n ja FS-720s:n välillä. En tiedä onko nuilla mitään muuta eroa kun fs:ssä on hieman pienempi runko. Soundillisestikin kitarat ovat todella lähellä toisiaan, mutta fs:ssä on ehkä hieman kirkkaampi soundi, joka taas toimii myös huonona puolena: fg:n soundi on perinteikkäämpi. Äh, hajoaa pää. Tekisi mieli ostaa molemmat, mutta yhteishinnalla saisi jo Guildin mallistosta kitaran.

Hinnoista sen verran, että FG:n saisin 250€:oon ja FS:n hieman alle kolmensadan.

En löytänyt Yamahan sivuilta kyseisiä soittimia. Lähinnä olisin tarkastanut minkä näköinen on se Brownbursti, kun kyseiset kitarat sillä värillä kuulemma saa. Näytillä ei ollut kun se ellottavan punainen vaihtoehto. Toisaalta eipä sen värin niin ole väliä, kun kyseiset kitarat vaikuttavat olevan hintaluokassaan lyömättömiä.

edit: niin ja FS:ssä on inasen ohkosempi kaula.

Mistä sait tilattua FS:n alle kolmensadan? Fasulla oli hinta 382€ ??
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)