Aihe: plektra tippuu akustisen sisälle
1 2 3 4 5
Lennu
29.04.2006 18:41:37

Sulla on varmaan aika tylsää. Me leikattiin kerran tehtaalla semmosesta isosta tikkuaskista pohja pois ja naurettiin kun duunikaveri ryöpsäytti kaikki tikut lattialle. Sit meni advanced-hommaks: kaveri toi kotoa siimaa, joka sidottiin siihen askin sisälokeroon. Ja kun duunikaveri otti askin pöydältä, niin taas levis kaikki.
himassa.net
"Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v.
-Cale
29.04.2006 18:43:56
Mulla joskus tippu pleku akkarin sisään ja kun alotin ravistelun niin syliin kopsahti kuivunut nakin palanen. En tiedä miksi... ehkei pitäis syödä ja soittaa samaan aikaan.

Ei jessus! Tälle kyllä repesin...
marx
29.04.2006 19:37:46
... N. 10min hän taisteli ja sai lopulta plektran ulos...

En ole ikinä ymmärtänyt, mikä siinä plektran pois-ottamisessa niin hankalaa on. Ensin heilauttaa sen siihen näkösälle ja pikkuhiljaa heiluttelee ulos. Menee varmaan 10 sekuntia...
SARJE
29.04.2006 19:54:45
En ole ikinä ymmärtänyt, mikä siinä plektran pois-ottamisessa niin hankalaa on. Ensin heilauttaa sen siihen näkösälle ja pikkuhiljaa heiluttelee ulos. Menee varmaan 10 sekuntia...

se ei aina vaan aina onnistu.
syö muttereita ja paskantaa kettinkiä!!!
Jake.e
29.04.2006 20:50:32
Nykyään tippuu melko harvoin. Ennen lenteli plekut vähän joka suuntaan kun puristi tai piti liian löysästi siitä. Nyt oon löytänyt sen kultaisen keskitien.
http://video.google.com/videoplay?docid=912243387136540223&q=strapping+young+lad&pl=true
Bertrand
29.04.2006 20:59:38
Kaikukopan alle kannattaa kiinnittää sukkahousut tai katiskaverkkoa, jotta plektrat eivät tipu kaikukoppaan ja ne on helppo nostaa pois.
northern
29.04.2006 21:56:32

Liimaa plektra käteesi kiinni. Ei pitäis tippuu niin helposti.
Skebaristi
29.04.2006 22:12:47

Nykyäänhän on saatavilla sellaisia pieniä eläimiä, jonka voi laittaa sinne kaikukoppaan. Se sitten aina ojentaa sen plekun, kun on tarvis.

Eiku...
"Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo."
Disposable
29.04.2006 22:35:15
on muuten hiukan ärsyttävää kun aina joskus puolihuolimattomasti räpeltäen soittaa, ja plektra tippuu kaikukopan reiästä sisään. välillä kun saa vaikka miten kauan ravistella ja heilutella, josko pleku tulisi ulos. olenko aino niin surkea rähmäkäpälä, vai käykö tätä teillekkin?

Kyllä kyllä ja kyllä. Meikäläinen ainaki on mestari tässä hommassa. Meinasin kerran tehdä samanlaisen topicin. :P Ja se yleensä tapahtuu kun pitäisi soittaa jollekkin/soittaminen on juuri "Fiilis"-tilassa. Ja tosiaan, se ei aina niin helposti tule sieltä pois, pari kertaa on melkein tullu tehtyä tuosta kitarasta säleitä kun hermo menee.

Nykyään olen ottanut (lue: teen joskus) tavaksi jättää plektran kotiin kun lähden paikkaan josta akustinen löytyy. Sormilla soittoa oppii pakosta.
Thrash on rässiä.
kh 203
30.04.2006 12:23:51

Soita hampailla, ei tipu plektrat ja samalla kitarankielet toimivat hammaslankana!
" Rock´n roll should make you wanna fuck",Blackie Lawless ( W.A.S.P )
wrshredder
30.04.2006 12:31:26
Sulla on varmaan aika tylsää. .

Naulan kantaan.

Kannattaa ostaa niin kalliita plekuja ettei niitä halua tiputella mihinkään..
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
msormune
30.04.2006 13:19:33
on muuten hiukan ärsyttävää kun aina joskus puolihuolimattomasti räpeltäen soittaa, ja plektra tippuu kaikukopan reiästä sisään.

Kannattaa laittaa sellainen kalvomuovi peittämään koko kaikukopan aukon, niin ei varmaan enää plektra tipu sinne. Toinen vaihtoehto on superliimata plektra kiinni käteen.
ANtTIKRISTUS
30.04.2006 13:24:09
Yksi hyvä keino on minun mielestäni myös, että sahaa akustisen takakannen pois jolloin plektran tippuessa kaikukoppaan se tipahtaa sopivasti syliin.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
Spike
30.04.2006 13:52:16
aika harvoin ne muuten kesken soiton sinne tippuu, yleensä silloin kun on juuri aloittelemassa tai näpertelee puolihuolimattomasti jotain.
Clearly motivated by an unholy alliance.
oo-p
30.04.2006 14:28:45

Mulla joskus tippu pleku akkarin sisään ja kun alotin ravistelun niin syliin kopsahti kuivunut nakin palanen. En tiedä miksi... ehkei pitäis syödä ja soittaa samaan aikaan.

hah
Terve, ja kiitos kaloista!
sn
30.04.2006 14:34:43
Sellanen ränni reiältä kitaran pohjaan ja sinne sellanen pieni luukku ja ulkonema josta sen voi poimia, niinkuin siinä yhdessä pelissä, mikä sen nimi olikaan? Se missä pyöritellään ja kallistellaan sitä labyrinttiä ni sellanen. Vaikea peli..
Markus Y
30.04.2006 15:29:03

Itselläni ei ole koskaan plektra kaikukoppaan tippunut, mutta aika usein olen noita kaikukopasta ravistellut kaverin luona. Kaveri kun säilyttää noita plekuja tarkoituksella kaikukopassa etteivät huku :/
sinCCos
30.04.2006 22:19:42
"Laittaa kärpäsverkkoo siihen reiän päälle."

Repesin :D
Wopith
30.04.2006 23:24:21

No sehän on tippunu sinne ainakin miljoona kertaa kaikilla aloittelevilla. Niin kävi mulla ja niin käy jatkuvasti mun kaverilla joka alotti just.
Kauneus on katsojan silmä.(piste)
Jokke-
01.05.2006 01:39:24
Mulla käy tota alituiseen ja saan sen yleensä sieltä pois alle minuutissa, mutta kaipa siitä plektrasta pitäisi sitten opetella pitämään paremmin kiinni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)