![]() 03.02.2010 12:27:30 | |
---|---|
miten tällainen magneettimikki sitten käytännössä asennetaan kitaraan? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_woody_hba.htm onnistuuko ihan itse vai täytyykö viedä huoltoon? miten piuhan kanssa yleensä toimitaan, vedetäänkö se vaan teipillä kiinni kitaraan vai jätetäänkö se roikkumaan ääniaukosta? niin ja pystyykö putkivahvistinta käyttämään vahvarina tuollaisella systeemillä soitettaessa? "no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." | |
![]() 03.02.2010 13:21:41 | |
Stain: miten tällainen magneettimikki sitten käytännössä asennetaan kitaraan? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_woody_hba.htm onnistuuko ihan itse vai täytyykö viedä huoltoon? miten piuhan kanssa yleensä toimitaan, vedetäänkö se vaan teipillä kiinni kitaraan vai jätetäänkö se roikkumaan ääniaukosta? niin ja pystyykö putkivahvistinta käyttämään vahvarina tuollaisella systeemillä soitettaessa? Kaikkiin kysymyksiin vastaus on joo. Tuo vain laitetaan hahloista ääniaukkoon. Vaahtmuovipalaset pitää sen paikalla. Johto jätetään roikkumaan. On tarkoitus että mikin saa pois yhtä helposti kuin paikalle. Tilanteen ja tarpeen mukaan. Tuo mikki toimii kuin mikä tahansa sähkiksen mikki. Pystyy hyvin käyttää kitaravahvistinta. Lord Of The Strings | |
![]() 03.02.2010 16:22:52 | |
Erinomaista! "no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." | |
![]() 04.02.2010 14:46:19 | |
poppamies: Kaikkiin kysymyksiin vastaus on joo. Tuo vain laitetaan hahloista ääniaukkoon. Vaahtmuovipalaset pitää sen paikalla. Johto jätetään roikkumaan. On tarkoitus että mikin saa pois yhtä helposti kuin paikalle. Tilanteen ja tarpeen mukaan. Tuo mikki toimii kuin mikä tahansa sähkiksen mikki. Pystyy hyvin käyttää kitaravahvistinta. Lisätään vielä että lyhyemmällä piuhalla kaikuaukkomikin saa myös "kiinteästi" asennettuna eli tehdään piuhan jakki hinhantapin paikalle. Tässä kannattaa kuitenkin luottaa soitinkorjaajan apuun jos ei itse ole aivan varma mitä tekee. | |
![]() 30.08.2010 11:29:55 (muokattu 04.09.2010 12:55:26) | |
Löytyi aika mielenkiintoinen systeemi, SE Electronics GM10, jolla voisi saada huippusoundia akustisesta myös lavalla. Onko kenelläkään kokemuksia, erityisesti live-käytössä? Tuolta vielä video: http://www.youtube.com/watch?v=Lp1ckU2TJ3o Edit: Vähän lisää tutkailtuani, tuo lienee lähinnä studio-käyttöön tarkoitettu. Aika kolho ja painava livetilanteessa. Hommasin sitten K&K Trinityn, joka on saanut paljon kehuja keskustelupalstoilla. Voin laittaa tänne myöhemmin kokemuksia ja clippejä jos ketä kiinnostaa. | |
![]() 30.08.2010 17:42:38 | |
Kokemuksia Fishman Rare Earth Humbuckerista: Tuli tilattua tuollainen Thomannilta, kun iski mikin tarve kitaraan pikku keikalle missä ei oikeen ollut mahdollista istua mikin edessä soittamassa. Olin kerran aikaisemmin kokeillut jotain halpaa magneettimikkiä jonka palautin kauppaan samana päivänä, koska soundi oli liian sähkökitaramainen. K&K ei tullut kyseeseen, koska sitä ei olisi kerennyt asentaa ko. keikkaa varten. Rare Earth oli saanut hyviä arvosteluja ja se kelpaa mm. Thom Yorkelle, niin ajattelin, että se saattaa kelvata myös minulle. Suoraan mikseriin kytkettynä mikin soundi oli kyllä erittäin miellyttävä ja "aidon" kuulloinen. Täysin eri luokkaa kuin aikaisemmin kokeilemani halpa mikki. Asentaminen ja irroittaminen on helppoa joten mikkiä voi käyttää kitarassa vain silloin kuin tarvitsee. Harkitsin myös Rare Earth Blendiä, jossa olisi ollut vielä pieni mikki kitaran sisälle ja jota oli kovasti kehuttu netissä, mutta näin jälkikäteen olen tyytyväinen, että tilasin pelkän humbuckerin, koska blendin hinta on kaksi kertaa järkyttävämpi kuin pelkän humbuckerin ja humbuckerista lähtee erittäin hyvät soundit jo itsestäänkin. Magneettimikkiä harkitseville voin suositella lämpimästi. | |
![]() 06.06.2011 16:45:10 (muokattu 06.06.2011 16:47:38) | |
Pitäisi mikittää akustinen ja tutkin tässä mikki vaihtoehtoja. Parissa vanhassa kitarassa on tuo kovasti kehuttu K&K, eli se on tuttua kamaa. Vaihtelu voisi kuitenkin virkistää ja muutenkin välillä tuntuu, että tuo K&K hukkaa sitä heleää yläpäätä. Toisaalta pelkkä tallan alus piezo varmaan hukkaa taas alapäätä. Kyselenpä siis kokemuksia, että onko maailma muuttunut muutamassa vuodessa, onko markkinoilla jotakin uutta hyväksi havaittua ja kohtuu hintaista mikkisysteemiä todellisena vaihtoehtona tai pikemminkin seuraavana askeleena tuolle K&K? Highlander ip-2 ja K&K trinityt tsydeemit ovat varmaan viimeisen päälle hyviä ratkaisuja, mutta hinta pompsahtaa yli kaksinkertaiseksi vrt. perus K&K. | |
![]() 15.06.2011 18:02:28 | |
tuli mieleen että käykö nuo magneettimikit ihan nailonkielisen akustisen kanssa? | |
![]() 15.06.2011 18:28:08 | |
Magneettimikki nimenomaan EI käy nailonkieliseen, se kun reagoi teräskielten aiheuttamaan magneettikentän muutokseen. Kaikki muut käyvät nailonkieliseen kyllä. Max | |
![]() 15.06.2011 23:58:16 | |
ookei. kiitos! | |
![]() 20.06.2011 14:19:05 (muokattu 20.06.2011 14:27:54) | |
Itseltäni löytyy tällä hetkellä Rode NT1-A ja Rode M3. Kohta olisi tulossa kotiin uusi perheenjäsen Martin HD-28 ja ajattelin päivittää samalla myös mikkivalikoimaa. Mitäs suosittelisistte tuohon lisäksi? Toinen NT1-A, jolloin saisi stereomikityksen? Pitääkö ostaa sovitettuna parina vai haittaako että toinen löytyy jo? Tai mites NT4? tai NT5 stereopari? | |
![]() 20.06.2011 23:16:55 | |
KJM: Itseltäni löytyy tällä hetkellä Rode NT1-A ja Rode M3. Kohta olisi tulossa kotiin uusi perheenjäsen Martin HD-28 ja ajattelin päivittää samalla myös mikkivalikoimaa. Mitäs suosittelisistte tuohon lisäksi? Toinen NT1-A, jolloin saisi stereomikityksen? Pitääkö ostaa sovitettuna parina vai haittaako että toinen löytyy jo? Tai mites NT4? tai NT5 stereopari? Toinen NT-1A olis kustannustehokas ja varmasti ok vaihtoehto. Ei pidä olla sovitettu pari. Sit jos meinaat kokonaan uutta paria hankkia, niin ehkäpä kannattais katsella muuallekin kuin Austraalian suuntaan. Esim Oktava Mk-012 -pari vois olla samassa hintaluokassa ihan vallan mainio mikki akustisen kitaran taltiointiin. Klassiset työkalut olis AKG C451b tai Neumann KM184 mut en tiiä missä budjetissa liikut. Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 21.06.2011 08:50:28 | |
Myykös tota Oktava Mk-012 paria Suomessa mikään liike? Ainakaan nopeella googletuksella ei pahemmin mitään löytynyt. | |
![]() 21.06.2011 09:20:38 | |
Yleensä en näistä soittimiin pysyvästi ympätyistä mikrofoneista perusta, mutta pakon edessä täytyy kysyä seuraavaa. Tulevassa teräskielikitarassani on valmiiksi asennettuna laite nimeltä Carlos CP-1a. Pystyykö joku antamaan sille luotettavia kokemusperäisiä mainesanoja? Musik ist tönend bewegte Form, das auf fruchtbaren Boden fällt. Was? Quatsch! Nur wo Füchse und Hasen gute Nacht sagen. | |
![]() 21.06.2011 11:37:21 | |
Mikael: Sit jos meinaat kokonaan uutta paria hankkia, niin ehkäpä kannattais katsella muuallekin kuin Austraalian suuntaan. Esim Oktava Mk-012 -pari vois olla samassa hintaluokassa ihan vallan mainio mikki akustisen kitaran taltiointiin. Klassiset työkalut olis AKG C451b tai Neumann KM184 mut en tiiä missä budjetissa liikut. Mites paljon parempia AKG C451b tai Neumann KM184 ovat kuin Oktavan Mk-012? Millaista eroa on soundissa vai riippuuko se enemmän kuka veivaa nappuloita ja kuka soittaa? | |
![]() 22.06.2011 10:23:22 | |
Aalimupina: Mites paljon parempia AKG C451b tai Neumann KM184 ovat kuin Oktavan Mk-012? 11% :D Millaista eroa on soundissa vai riippuuko se enemmän kuka veivaa nappuloita ja kuka soittaa? Enemmän toki riippuu soittajasta, soittimesta ja tilasta, mutta kyllä mikkikin vaikuttaa. Oktava on ton joukon tummasävyisin ja ainakin Neumann pesee sen varsinkin ylemmän keskialueen erottelussa ja avoimuudessa. Neumann on myös aavistuksen verran hiljaisempi ja suuntakuvioltaan tiukempi. AKG:sta mulla ei oo tossa käytössä kokemusta mutta sekin on jonkinmoinen alan standardi tohon hommaan. Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 23.06.2011 15:53:56 | |
Mikael: 11% :D Vain 11%... Ja hintaa on moninkertaisesti ;D Enemmän toki riippuu soittajasta, soittimesta ja tilasta, mutta kyllä mikkikin vaikuttaa. Oktava on ton joukon tummasävyisin ja ainakin Neumann pesee sen varsinkin ylemmän keskialueen erottelussa ja avoimuudessa. Neumann on myös aavistuksen verran hiljaisempi ja suuntakuvioltaan tiukempi. AKG:sta mulla ei oo tossa käytössä kokemusta mutta sekin on jonkinmoinen alan standardi tohon hommaan. Ehkäpä tyydyn toistaiseksi Oktavaan. Jos firman liikevoitto on huima vuoden lopussa, niin sitten voisi sijoittaa uusiin mikrohvooneihin. | |
![]() 23.06.2011 22:36:21 | |
Sanokaa nyt joku magneettimikki joka ei kuulosta muoviselta teräskieliseen kitaraan. Tai joku esivahvistin-piezo-konkka mikkisysteemi. Mielellään helppo asentaa. | |
![]() 28.06.2011 00:41:13 | |
gunnar: Pitäisi mikittää akustinen ja tutkin tässä mikki vaihtoehtoja. Parissa vanhassa kitarassa on tuo kovasti kehuttu K&K, eli se on tuttua kamaa. Vaihtelu voisi kuitenkin virkistää ja muutenkin välillä tuntuu, että tuo K&K hukkaa sitä heleää yläpäätä. Toisaalta pelkkä tallan alus piezo varmaan hukkaa taas alapäätä. Kyselenpä siis kokemuksia, että onko maailma muuttunut muutamassa vuodessa, onko markkinoilla jotakin uutta hyväksi havaittua ja kohtuu hintaista mikkisysteemiä todellisena vaihtoehtona tai pikemminkin seuraavana askeleena tuolle K&K? Highlander ip-2 ja K&K trinityt tsydeemit ovat varmaan viimeisen päälle hyviä ratkaisuja, mutta hinta pompsahtaa yli kaksinkertaiseksi vrt. perus K&K. Itse ostin tuohon vuosi sitten sen K& K- upgrade satsin eli aktiivimikki(käärmeenkaula sisään), boksi jossa molempien mikkien säädöt ja stereo plugi. Soittamaan olen ehtinyt mikin kanssa vähän joten kokemusta ei ole mihinkään syväanalyysiin, mutta omalla akustisen vahvistimella toimii hyvin, kun soundin voi pitkälle säätää mikkien välisellä balanssilla ja yläpäätä saa niin paljon kun haluaa. Keikkakokemusta ei tuosta ole. Hinta oli asennuksineen jotakin 200 (no Kitarpajalla asensin ja sieltä saa varmaan tarkemman hinnan). Itse pidän suondista kun siinäon tuota konkkamikin kirkaautta ha herkkyyttä mukana. Toki jos erillisen mikin asettaa, niin ainakin Rode NT1A toimii mulla loistavasti akustisen kanssa. Tätyisi vaan soittaa paikallaan ja itse kun laulan paljon ei se toimi. Onko tuttu setti? | |
![]() 07.07.2011 14:25:09 | |
hidaskäsi: Itse ostin tuohon vuosi sitten sen K& K- upgrade satsin eli aktiivimikki(käärmeenkaula sisään), boksi jossa molempien mikkien säädöt ja stereo plugi. Soittamaan olen ehtinyt mikin kanssa vähän joten kokemusta ei ole mihinkään syväanalyysiin, mutta omalla akustisen vahvistimella toimii hyvin, kun soundin voi pitkälle säätää mikkien välisellä balanssilla ja yläpäätä saa niin paljon kun haluaa. Keikkakokemusta ei tuosta ole. Hinta oli asennuksineen jotakin 200 (no Kitarpajalla asensin ja sieltä saa varmaan tarkemman hinnan). Itse pidän suondista kun siinäon tuota konkkamikin kirkaautta ha herkkyyttä mukana. Toki jos erillisen mikin asettaa, niin ainakin Rode NT1A toimii mulla loistavasti akustisen kanssa. Tätyisi vaan soittaa paikallaan ja itse kun laulan paljon ei se toimi. Onko tuttu setti? Okei, kiitos tästä! Joo laitan varmaan uutenkin kitaraan tuon K&K perussetin ja testaan nyt aluks sillä. Jos haluu sitä jotakin lisää, pitää harkita tuota upgradea sit! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)