Turder 01.09.2007 00:04:27 | |
---|
Nyt pitäisi saada teräskieliseen Yamaha FG730S:ään luiset talla ja satula. Kannattaa kysyä sieltä paikkallisesta, yleensä joka paikassa on jotain ja noita pikkuosia yleensä löytyy. Samoin paikalliset soitinrakentajat, heiltä löytyy. Sitten liikkeistä voisi kysyä esim. Kitarapajalta tai Millbrookilta. En ole varma postittavatko pikkusälää mutta noita aihioita löytyy heiltä. Satulan tekeminen vaatii sellaiset pienet erikoisviilat, melkein yksittäistapauksessa teetättäisin. Tai mikäpä sen kieltää kokeilemasta ja nikkaroimasta. Tallan saa suht kohdilleen tehtyä ihan mallaamalla originaali tallasta. Katsoo onko sillä alkup. tallalla intonaatio kohdallaan vai ei ja tekee sitten mahd. tarvittavat muutokset siihen. Vähän kun selailee noita tallatopicceja niin siellä on aika yksityiskohtaistakin settiä tuosta tallan hiomisesta. |
Wolfgang 02.09.2007 18:44:12 | |
---|
Ostin tossa akustisen johon on asennettu mikit, mutta en välttämättä tuu soittelemaan vahvistimen kanssa ainakaan hetkeen. Kysymys kuuluu että kannattaako mikkien pariston antaa olla paikallaan vai olisko parempi säilyttää ilman paristoa? Vai onko sillä mitään väliä..? soulmates never die. |
Puavali 02.09.2007 20:07:29 | |
---|
Ostin tossa akustisen johon on asennettu mikit, mutta en välttämättä tuu soittelemaan vahvistimen kanssa ainakaan hetkeen. Kysymys kuuluu että kannattaako mikkien pariston antaa olla paikallaan vai olisko parempi säilyttää ilman paristoa? Vai onko sillä mitään väliä..? Anna olla paikoillaan, mutta ota plugi pois kitaran jakista. Ne jakki ja plugi nimittäin toimivat kitaran elektroniikan kytkimenä, joten plugin ollessa paikallaan, patteri kuluu. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
flattopguitar 02.09.2007 21:40:49 | |
---|
Taitaa patteri kulua hieman ollessaan paikoillaankin, koska mikki toimii kondensaattorin tavoin vieden hitusen virtaa, mutta ainakin itselläni 9v patteri kesti sen vuoden - puolitoista olleensa koko ajan paikoillaan ja oikeaa käyttöä oli tosi harvoin. Jos patteri olisi irti, niin siinä pitäisi käsittääkseni virta säilyä vähän pidempään. Toisaalta on ärsyttää laittaa sitä patteria paikoilleen jos siihen ei pääse kiinni kieliä löysyttämättä, jos haluaisi joskus saada vahvistimeen kiinni... |
rattledad 02.09.2007 22:07:34 | |
---|
ainakin itselläni 9v patteri kesti sen vuoden - puolitoista olleensa koko ajan paikoillaan ja oikeaa käyttöä oli tosi harvoin. Varsinkin jos ei ole kuin plugissa oleva etunen b-bandin paristo kestää tosi pitkään. Jossain vaiheessa tietysti... Toisaalta on ärsyttää laittaa sitä patteria paikoilleen jos siihen ei pääse kiinni kieliä löysyttämättä, jos haluaisi joskus saada vahvistimeen kiinni... AG:ssa oli joskus niksi, että capon avulla saisi kielet pidettyä viritinpäässä kiinni vaikka löysäisikin sen verran että pääsee vaihtamaan pariston. |
Puavali 02.09.2007 22:18:51 | |
---|
Taitaa patteri kulua hieman ollessaan paikoillaankin, koska mikki toimii kondensaattorin tavoin vieden hitusen virtaa, ... Mutta kun virtapiiri on poikki, kun plugi ei ole paikallaan? Toki yhdenkin johtimen kautta potenttiaaliero tavoittaa patterin toisen navan. Saattahan sekin kuluttaa patteria. En tiijä. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Tolvanen 17.09.2007 19:33:09 | |
---|
Jaa-a vähän hassu kysymys ehkä, mutta mitenkäs kuuluu näppäilessä pikata samalla kielellä peräperää tulevat sävelet? Siis esim. kaksi kuudestoista osa nuottia vaikka 150 bpm temmossa? Itse olen sormi per kieli periaatteella koittanut soitella, mutta tuntuu ettei vauhti riitä heilauttaa tuota yhtä sormea siinä kielellä kahta kertaa. |
papitsu 17.09.2007 21:50:37 | |
---|
Jaa-a vähän hassu kysymys ehkä, mutta mitenkäs kuuluu näppäilessä pikata samalla kielellä peräperää tulevat sävelet? Siis esim. kaksi kuudestoista osa nuottia vaikka 150 bpm temmossa? Itse olen sormi per kieli periaatteella koittanut soitella, mutta tuntuu ettei vauhti riitä heilauttaa tuota yhtä sormea siinä kielellä kahta kertaa. Ei mitään hajua, kuinka tuommoiset jutut pitäisi "oikeaoppisesti" soittaa, mutta itse soitan aina kahdella sormella. Ylemmiltä kieliltä soittaessa niinkuin bassolla, eli etusormella ja keskarilla vaan näpyttelee menemään. Bassokielillä fiiliksen mukaan joko noin, tai sitten peukalon ja etusormen yhteispelillä. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Juniper 17.09.2007 22:54:14 | |
---|
Jaa-a vähän hassu kysymys ehkä, mutta mitenkäs kuuluu näppäilessä pikata samalla kielellä peräperää tulevat sävelet? Siis esim. kaksi kuudestoista osa nuottia vaikka 150 bpm temmossa? Itse olen sormi per kieli periaatteella koittanut soitella, mutta tuntuu ettei vauhti riitä heilauttaa tuota yhtä sormea siinä kielellä kahta kertaa. Lisää sormia kehiin. Mitenkäs ne tremolot soitetaan ellei useammalla sormella samalla kielellä :D |
Tolvanen 18.09.2007 11:28:36 (muokattu 18.09.2007 11:28:48) | |
---|
Lisää sormia kehiin. Mitenkäs ne tremolot soitetaan ellei useammalla sormella samalla kielellä :D Joo kiitos. Tuotapa en itseasiassa tullut edes ajatelleeksi :D |
urh0 23.09.2007 21:58:57 | |
---|
Kai tämä tänne voisi kuulua, eli tarvitsisi vinkkejä akustisen hankintaan. Siispä kohtuuhintainen laadukas akustinen hakusessa ja melkolailla aloittelialle olisi tulossa. Jos olisi antaa jotain vinkkejä ja ehdotuksia mitä kannattaisi katsella. |
wrshredder 23.09.2007 22:32:21 | |
---|
Kai tämä tänne voisi kuulua, eli tarvitsisi vinkkejä akustisen hankintaan. Siispä kohtuuhintainen laadukas akustinen hakusessa ja melkolailla aloittelialle olisi tulossa. Jos olisi antaa jotain vinkkejä ja ehdotuksia mitä kannattaisi katsella. Teräskielinen vai nailoni? TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |
urh0 23.09.2007 22:55:58 | |
---|
Teräskielinen vai nailoni? teräskielinen todennäköisesti. |
papitsu 24.09.2007 16:29:06 | |
---|
teräskielinen todennäköisesti. Yamahaa ja Ibanezia kattelemaan. Kokopuukansi olisi kuulemma hyvä olla. Mikkiä et vissiin tarvitse? PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
hene987 26.09.2007 21:56:27 (muokattu 26.09.2007 21:57:03) | |
---|
Auttakaa idioottia. Oon nyt alotellu kitaran soiton ja oon hankkimassa akustista nylon kielistä kitaraa. Mitä suosittelette? Tarkotuksena ois joku 100€-200€ budjetti. Jos enemmän innostun niin parin vuoden päästä ostan sitten sähkön. E: Laittakaa linkkii esim. Thomanilta. |
wrshredder 26.09.2007 23:34:19 | |
---|
Auttakaa idioottia. Oon nyt alotellu kitaran soiton ja oon hankkimassa akustista nylon kielistä kitaraa. Mitä suosittelette? Tarkotuksena ois joku 100€-200€ budjetti. Jos enemmän innostun niin parin vuoden päästä ostan sitten sähkön. E: Laittakaa linkkii esim. Thomanilta. Jos oot sähkökitaraan siirtymässä niin kannattaa mielummin harkita teräskielisen akkarin ostoa.. Noi 200e nailonit on vähän risuja. 260e saa jo ihan jees Yamahan teräskielisen.. TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |
hene987 27.09.2007 08:25:44 | |
---|
Jos oot sähkökitaraan siirtymässä niin kannattaa mielummin harkita teräskielisen akkarin ostoa.. Noi 200e nailonit on vähän risuja. 260e saa jo ihan jees Yamahan teräskielisen.. Tarkotan et joskus kun on rahaa kunnolla ja osaan soittaa kunnolla niin ostan sähkön. Meinaan ihan alotus kitaraks nylonista. |
wrshredder 27.09.2007 11:19:43 | |
---|
Tarkotan et joskus kun on rahaa kunnolla ja osaan soittaa kunnolla niin ostan sähkön. Meinaan ihan alotus kitaraks nylonista. Miksi juuri nailoni? Meinaatko soitella klassista? Sano nyt minkälaista musiikkia kuuntelet ,koska jos kuuntelet hiemankin enemmän rock painotteista musiikkia ja muutenkin olet sähkökitaraan suunnittelemassa siirtyväsi niin teräskielinen akkari on ehdottomasti fiksumpi ostos nailoniin verrattuna. Teräskielisessä on kumminkin koko "tatsi" lähempänä sähkökitaraa kuin nailonissa ja muutenkin uskon että soittelun aloitus teräskielisellä on helpompaa ja hauskempaa kuin nailonilla.. TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |
Lenoldinho 27.09.2007 17:53:22 | |
---|
Ajattelin tohon nailoniin pistää vasurikielityksen ja opetella vähän vasuristi soittamaan, onko mitään seikkoja mitä pitäisi huomioida, vai voiko kielet laittaa ihan heittämällä kiinni (satula käännetty jo). When you kill a man, you're a murderer. Kill many, you're conqueror. Kill them all, ooh, oh, you're God! |
hene987 27.09.2007 20:12:12 | |
---|
Miksi juuri nailoni? Meinaatko soitella klassista? Sano nyt minkälaista musiikkia kuuntelet ,koska jos kuuntelet hiemankin enemmän rock painotteista musiikkia ja muutenkin olet sähkökitaraan suunnittelemassa siirtyväsi niin teräskielinen akkari on ehdottomasti fiksumpi ostos nailoniin verrattuna. Teräskielisessä on kumminkin koko "tatsi" lähempänä sähkökitaraa kuin nailonissa ja muutenkin uskon että soittelun aloitus teräskielisellä on helpompaa ja hauskempaa kuin nailonilla.. Voishan sitä teräskielisenkin. Bodomia kuuntelen ja rock painotteista varmaan soitan. |