Aihe: Minkä akustisen kitaran omistat?
1 2 3 4 5 6 7 812 13 14 15 16
rokiroki
12.11.2010 23:43:54
Parisen vuotta vanha iba, oliskohan ollut AW90 , ihan tavallinen perus akkari.
Landolan "Hummingbird" vm 86-87?, ---ja kaula mutkalla, kielet korkealla.
Landolan 3/4 nyloni 70 luvun loppupuolelta.
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
Leppakerttu
16.11.2010 20:23:30

Ibanez euphoria, steve vai signature vuosimallia 2007 muistaakseni. Kaunis kuin mikä ja kohtuu timmit soundit
Old Guitar
18.11.2010 00:38:40
Taas on uusi akustinen teräskielinen kitara:

K.Yairi WY-1K

Koa- kansi ja kooaa sivut ja pohjakin. Huippuluuttu!

Sopii käteen paremmin kuin mikään aikaisempi akustinen kitara. Soinnista pidän erityisesti. Siinä on hienoa kirkkautta saundin olematta silti terävä. Vähän vaikea kuvata. Kaikenkaikkiaan ensiluokkainen kitara on kyseessä.

Kitarassa on myös huippusointi mikitettynä, ei ole ihme, että tästä kitarasta en ole kuullut kuin kehuja, ne ainakin oma yksilöni ansaitsee.

Katselin videon Yairin tehtailta ja aloin uskoa Mr. Yairin sanoihin aidon käsityön ja ensiluiokkaisten puiden vaikutuksesta Yairin akustisten sointiin. Se mikä sai minut lopullisesti vakuutettua oli Yairin tapa, pitää valmiita kitaroita kuukauden verran huoneessa, jossa akustisen kitaran musiikki jalosti niistä lopullisen myytävän tuotteen. Ainakin tässä omassa kitarassani sävelet saivat aikaan ihmeitä kitaran sointiin.

Ennenkuulumattoman hyvä sointi!

---------------------

Minulla on toinenkin 'uusi' teräskielinen Landola LL-F, joka mikitetty Fishmanin mikillä, joka todella toimii tässä kitarassa. Kitara lienee soitinrakentaja Rauno Niemisen suunnittelema. Ainakin hän soittimen valmistumisen aikaan Landolalla niissä hommissa työskenteli.

Yllättävän hyvä sointi tässäkin on, joten kitaratilanne on tällä hetkellä on erittäin mallillaan.
Ota iisisti - loppu lähestyy...
HCW
18.11.2010 09:33:25
Yhden vanhan Landolan ja Yamaha FJX-730 SC
MusaMasa
18.11.2010 14:27:04
Gitane DG300 ja D500 sekä Cuenca R40. Näillä nyt pärjäilee mutta mikäli taloustilanne olisi toinen, niin vaihtoon menisi heti pari. Tarkoitus on kyllä hankkia vielä pari laadukasta soitinta, mutta aika näyttää...
Life is for living!
Leslie East
19.11.2010 20:15:17
Taylor GC3. Mainettaan parempi. Ainakin jos maine on huono. Hiukan epätasaisuutta outputissa otelaudan eri kohdissa, mutta soundi keskimäärin hyvä. Voi käyttää hiukan pehmeämpiä kieliä koska ulostulo hiukan terävämpi kuin vastaavissa (tarkoittaa saman hintaluokan) Martineissa. Työn laatu erinomainen.

T: L.East
DirectTone
20.11.2010 16:39:43
Ostin viikko sitten Simon & Patrick:n Woodland kitaran. Taattua laatua Quebecistä.
Aivan mahtava saundi!
"Why should the devil have all the good music?" - Martin Luther
Old Guitar
23.11.2010 00:03:14
Leslie East: Taylor GC3. Mainettaan parempi. Ainakin jos maine on huono. Hiukan epätasaisuutta outputissa otelaudan eri kohdissa, mutta soundi keskimäärin hyvä. Voi käyttää hiukan pehmeämpiä kieliä koska ulostulo hiukan terävämpi kuin vastaavissa (tarkoittaa saman hintaluokan) Martineissa. Työn laatu erinomainen.

T: L.East

Minulla oli taannoin Taylor GC7, joka oli erinomainen soitin. Seetrikantinen, ruuspuukoppa muuten.

En muista kuulleeni tästä GC3:sta, onko se samaa sarjaa kuin GC5, GC6, GC7 ja GC8?
Ota iisisti - loppu lähestyy...
bluewille
23.11.2010 10:01:58
-Yamaha GC-3A 1982
http://www.guitar-museum.com/guitar … fted-Grand-Concert-Classical-Guitar

-Yamaha LS6

-Washburn Parlor R320, joku "125v Anniversary" -malli
http://www.mainnemarre-lutherie.com/produit.php?id=63
Jotta voisi koota ajatuksensa, täytyy niitä olla vähintään kaksi.
Leslie East
23.11.2010 19:44:22
Old Guitar: Minulla oli taannoin Taylor GC7, joka oli erinomainen soitin. Seetrikantinen, ruuspuukoppa muuten.

En muista kuulleeni tästä GC3:sta, onko se samaa sarjaa kuin GC5, GC6, GC7 ja GC8?

Taitaa olla tässä perheessä pienin ja myös halvin ...ööö...edullisin.
Wolfgang
24.11.2010 16:06:57
Martin & Co. 000-15, jossa B-Bandin mikit. Sen parempaa vehjettä tuskin tulen koskaan tarvitsemaan.
Lisäksi löytyy sellanen muutaman kympin festariskeppi.
Don't think twice it's all right.
JanneT
24.11.2010 22:33:27 (muokattu 24.11.2010 22:35:33)

Martin & Co. D-15...
...Noin 6 vuotta vanha teräskielinen, se ensimmäinen akustinen kitarani. Hieno tumma ja pehmeä soundi, joka on vain parantunut ajan kanssa. Kitaran rakenne ja soundi profiilit olivatkin ne tärkeimmät kriteerit kun valitsin silloin akkaria.

Hernandez Professor...
...klassinen Epsanjassa tehty peli. Hankittu reiluvuosi tuon Martinin jälkeen. Tämän hankittua jäikin sähkiksen soitto entistä vähemmälle. Tumma ja pehmeä soundi tässäkin. En tosin soittele klassista, mutta sopii hyvin folk meininkiin.

Harley Benton Resonaattori (täys metallikoppainen)...
...kitaroitteni mustalammas. Reilun vuoden ikäinen. Hintaisekseen ihan ok näköinen ja soundinen. Tuli hankittua vähän kuin koemielessä ja sitä ei onneksi ole tarvinnut katua. Kaula voisi olla ehkä vähän kapeampi ja/tai ohkaisempi, mutta kaikkeen tottuu ja sopeutuu.
Voihan vitalis...Cee U Nx Time...
"The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki)
Jorte Kariko
25.12.2010 13:54:28 (muokattu 29.12.2010 10:22:39)
Aina ollut semmoinen ihastus akustiseen musiikkiin ja akustisen kitaran soundeihin...

Takaminen muutamaa mallia päässyt hiplailemaan ja itsellä joku Takaminen halpa ritsa tuolla kaapissa lojuu... mutta nyt jostain kumman syystä kesästä lähtien ollut kauhia kiima saada joku akustinen kitara... Kaverin akustisella olen rämpytellyt ja kyllä se tällä hetkellä se akustinen on enemmän mun juttu kuin sähköinen kitara...

On ollut Gibsonia, PRS:ää, Epiphonea, Jacksonia... siis sähköisiä... mutta en mä niitä enään jaksa soitella... on mulla tuolla jotain sähkökitaroita vielä... mutta njääh...

Niin itse asiaan...

Päätin sitten sijoittaa hieman rahaa tämmöiseen...

http://www.thomann.de/fi/takamine_ef508kc.htm

en mä tuolta Thomannilta olisi muuten akustista uskaltanut tilata, ellei siin olisi ollut valmiina jo mukana tuota kovaa laukkua.

Kovasti olen videoita katsellut tuosta kitarasta, ääninäytteitä ja tulin siihen tulokseen että tuon minä tilaan...

Jos mulla aikaisempaa kokemusta ei olisi ollut Takaminen kitaroista niin en mä kyllä sitä olisi uskaltanut tilata.. toki on se vielkin niinkö sikaa säkissä kun tilaisi... mutta aina sen takaisin voi lähettää =) mutta tuskin sitä teen...

tuommoista siis odotellessa ja laitan siitä jotakin videota tai jotain ääni näytettä kunnes se on saapunut ja hetken sitä ihastellut ja soitellut.

Lisäystä...

en sitten ostanut tai tilannut tuota kyseistä kitaraa... laminaattia melki kok. kitara... liian hyvää ja halpaa ollakseen totta :D

...vaan päätin sitten sijoittaa rahani martinin DC1-E malliin, tosin on siinäkin laminaatti kaula, stratabond kaula... mutta koppa muuten kokonaan puuta. Huomenna käyn sen hakemassa matkahuollosta.

Tässä vähän kitaran hintaa:

Thomann: Martin DC1-E 1222€ http://www.thomann.de/fi/martin_dc_1e.htm

Soundstore: Martin DC1-E: 1075€ http://www.soundstore.fi/Kitarat/Te … id=434b1efd335b619ce438b738c1e8d2e3
Räyh!
Manasse
26.12.2010 01:05:27
Pari kuukautta sitten tuli hommattua ensimmäinen teräskielinen akustinen. Vasurina ostin sen netistä joten testaus oli varsin vähäistä. Toki hintaluokkakin on hieman eri kuin ed. viestin Takamine.
Valintani oli nyt jo edesmennyt "maailman eniten myyty kitaramalli" eli Washburn D10 LH.
Dolphinilta löytyi yksi vasuri, hinta kotiovelle 172€.
Pakkasjaksona on nyt sitten pähkäilty ilmankostutuskuvioita.

Kitara on hyvin tehty, kiva soitettava ja varmaan americana-ostajalle nättikin.
Näppäillessä tasapainoinen. Dynamiikka ei aiheuta maanjäristystä, bassopuoltakin saisi olla mielestäni enemmän. Keskialueella F-G-A mielestäni vähän tumputtaa. Näin siis tehdaskielillä kokemattoman akustikon ensivaikutelmat.
Ei kuitenkaan huono sijoitus: tiedän mitä haen mikäli siirryn seuraavaan hintaluokkaan.

Mallin valmistus on lopetettu, korvaava on WD-10.

Ehkä kaivan D10-ketjun esille ja kirjoitan omat kokemukseni käytetyn ostoa harkitsevien tiedonjanoon.
Pitää vain ensin vaihtaa nuo D'addarion EJ:t kitaraan.
BigAgib
28.12.2010 21:56:16
Tällä hetkellä akkari asiat on aika hyvällä tolalla

1,5 vuoden säädön jälkeen on kotona

Martin D-15 (kokomahonkinen)
Yamaha FG-512 II (12-kielinen)

Näillä pitäisi keikat taittua jatkossa... Loput on miehestä kiinni!

... Ja nyt sitten vihdoinkin sain haluamani Ovationin kokoelmaan-
Malli: 1778T Elite (USA mode) vuosi 2003

Todella mukavan tuntoinen ja kuuloinen kitara näin viikon soittelun perusteella!

Sähköissä erinomainen akustisesti aivan todella hyvä!

Eli nyt sitten lista näyttää tältä

Martin D-15 (kokomahonkinen)
Yamaha FG-512 II (12-kielinen)
Ovation 1778T Elite

Kaikki tosi hyviä omalla tavallaan!
Kärsänpuolikas
29.12.2010 00:46:31
Tässä vähän kitaran hintaa:

Thomann: Martin DC1-2 1222€
Sound data: 1075€

Mikä tämä Sound data on? Soundata meni konkurssiin männä vuonna, ja googlekaan ei vastannut kysymykseen?

Puhutaas asiaakin: Furch D-40 tuli taloon. Vielä säätöä vailla, mutta hyvää lupaa.
korkuinen
Jorte Kariko
29.12.2010 10:19:29
Kärsänpuolikas: Mikä tämä Sound data on? Soundata meni konkurssiin männä vuonna, ja googlekaan ei vastannut kysymykseen?

Puhutaas asiaakin: Furch D-40 tuli taloon. Vielä säätöä vailla, mutta hyvää lupaa.

Hyvä huomio! korjaan asian! kitaran siis ostin soundstoresta täältä:

http://www.soundstore.fi/Kitarat/Te … id=434b1efd335b619ce438b738c1e8d2e3

mä sekoitan aina sound data, soundstore ääh...sorry...
Räyh!
AadolfK
29.12.2010 11:47:11 (muokattu 29.12.2010 15:53:30)

Landola'n teräskielinen J-20T ('82) & nylonkielinen C-26 S ('90). C-26 S on kyllä niin paras kitara... J-20T kitarassani on vain kielet noin 1cm liian korkealla kahdennentoista fretin kohdalla, eli ei voi soittaa juuri ollenkaan liian korkealta... :P

Ja mainittakoon nyt myös rakas Ibanez Artcore AF75 -mallinen kitarani... Sähkökitarahan se on, mutta siinä on hollow body. Googlettakaa se, niin näette... Aivan mahtava soundi...

EDIT: http://muusikoiden.net/dyn/users/81802.jpg Tuosta noin, suunnassa ovat: C-26 S, J-20T, AF75 ja SG35.
Mäci
09.01.2011 10:33:38 (muokattu 15.01.2011 10:15:42)
Tuli ostettua Martin DX1AE. Askeettinen,mutta tärkeimmät asiat kohdallaan. Kunhan tuosta vielä vähän aukeaa...

Edit: En sitten malttanut odotella aukeamista,vaan hankin D-16GT:n.Ei harmita yhtään...
Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia-
Juicefani11
09.01.2011 11:57:59
-Lidlistä ostettu klassinen...
-Ibanez SGT130EVS =Ibanezin jumbo
-Ibanez V7012-NT =Ibanezin 12-kielinen
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)