![]() 08.04.2008 14:12:06 | |
---|---|
Kävin aikoinaan Tampereella katsomassa Tommy Emmanuelia ja vaikka olin takarivillä, niin volume tuntui liian kovalta. Toisaalta hän käytti hyväkseen vahvistimia ja niiden tuottamia ääniä kappaleissaa, joten toisaalta keikka ei tuntunut kauhean 'akustiselta'. Ettei kehuta nyt liikaa aina Tommya, niin täytyy sanoa, että itseäni ei ainakaan säväyttäneet miehen omat kappaleet, mutta muiden kappaleita hän tulkitsi paremmin ja soittotekniikassakin löytyi... Tekniikkaa tärkeämpi on kuitenkin itse biisi. Kaikki kunnia kuitenkin miehelle, joka selvästi tykkää soittaa akustista kitaraa. Kitaramies henkeen ja vereen. Jotta saisin selvennettyä musiikkimieltymykseni TE:n, niin ehdottakaa, joitakin hyviä, hänen omia, kappaleitaan kuunneltavaksi. Nyt fiilis on sellainen, että voisin ostaa TE:n albumin covereita, mutta en hänen omia sävellyksiään. Toivottavasti muutan mieleni... Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi... | |
![]() 08.04.2008 14:51:04 | |
Kävin aikoinaan Tampereella katsomassa Tommy Emmanuelia ja vaikka olin takarivillä, niin volume tuntui liian kovalta. Toisaalta hän käytti hyväkseen vahvistimia ja niiden tuottamia ääniä kappaleissaa, joten toisaalta keikka ei tuntunut kauhean 'akustiselta'. Ettei kehuta nyt liikaa aina Tommya, niin täytyy sanoa, että itseäni ei ainakaan säväyttäneet miehen omat kappaleet, mutta muiden kappaleita hän tulkitsi paremmin ja soittotekniikassakin löytyi... Tekniikkaa tärkeämpi on kuitenkin itse biisi. Kaikki kunnia kuitenkin miehelle, joka selvästi tykkää soittaa akustista kitaraa. Kitaramies henkeen ja vereen. Jotta saisin selvennettyä musiikkimieltymykseni TE:n, niin ehdottakaa, joitakin hyviä, hänen omia, kappaleitaan kuunneltavaksi. Nyt fiilis on sellainen, että voisin ostaa TE:n albumin covereita, mutta en hänen omia sävellyksiään. Toivottavasti muutan mieleni... Jaahas taas tökitään kepillä jäätä. Angelina ja Since We Met on omia suosikkeja. Kymmenittäin sitten löytyy muita hyviä biisejä. Yhtiömme ei ota vastuuta kello 24:n jälkeen lähetetyistä viesteistä. | |
![]() 08.04.2008 16:01:15 (muokattu 08.04.2008 17:28:57) | |
vaikka olin takarivillä, niin volume tuntui liian kovalta. Toisaalta hän käytti hyväkseen vahvistimia ja niiden tuottamia ääniä kappaleissaa, joten toisaalta keikka ei tuntunut kauhean 'akustiselta'. Ettei kehuta nyt liikaa aina Tommya, niin täytyy sanoa, että itseäni ei ainakaan säväyttäneet miehen omat kappaleet, mutta muiden kappaleita hän tulkitsi paremmin ja soittotekniikassakin löytyi... TE tosiaan soittaa keikoilla aika kovaa, toisin kuin noista tuubivideoista saattaa ymmärtää. Taitaa olla olla ihan paikasta kiinni, miten ääni kantautuu mihinkin. Neljä keikkaa nähneenä ei volyymi ole minua häirinnyt muuta kuin hetkittäin. Hyvä tehokeino sekin. Perinteisissä rock-konserteissa on yleensä vähän eri meininki ja aika moni käyttääkin sen takia korvatulppia... Ekaa kertaa kun näin miehen lavalla, odottelin lähinnä Guitarboogieta ja Beatlesia. Kyllähän niitä mielellään vieläkin kuuntelen, mutta Tommyn omat biisitkin ovat avautuneet pikkuhiljaa ja nykyään odottelen ehkä enemmän niitä. Lähes kaikissa omissa biiseissä on kuultavissa melodia, jonka voisi laulaa. Keikoilla mies soittaa mun mielestä just sopivan sekoituksen muiden sävellyksiä ja omia, välillä hitaampia tunteella ja välillä kunnon revitystä kitaraa paukuttaen niin että lastu lentää... Ihan mahdoton tehtävä suositella noista omista mitään, niitä on niin paljon, hidasta ja nopeaa, riippuu mistä tykkää. Hitaammista voisin mainita vaikkapa Rubys Eyes ja The Diggers Waltz (sen intron jälkeen biisi vasta alkaa), joista jälkimmäinen aukesi viime vuonna Lahdessa. Sitä vaan huomasi että täähän on aivan loistava biisi. Lisääkin on tosiaan vaikka kuinka paljon... Edit: Only-levyllä kaikki biisit ovat Tommyn käsialaa ja Endless Road ja The Mystery-levyillä n. puolet biiseistä omia. http://www.tommyemmanuel.com/music/ "If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel | |
![]() 09.04.2008 10:54:48 | |
Jotta saisin selvennettyä musiikkimieltymykseni TE:n, niin ehdottakaa, joitakin hyviä, hänen omia, kappaleitaan kuunneltavaksi. Nyt fiilis on sellainen, että voisin ostaa TE:n albumin covereita, mutta en hänen omia sävellyksiään. Toivottavasti muutan mieleni... Jännä juttu, kun mulle taas Tommy on harvoja fingerstylekitaristeja ketä tykkään kuunnella myös levyltä. Levyillä sitä räminää on yleensä vähemmän. Mutta tosi kiva omasta mielestä, että keikoilla soittaa perkussiivisemmin, niin tulee menevämpi fiilis. Tota Only-levyä voisin ite kanssa suositella. Lähtee esim. cdon.comista reilulla 10 eurolla. | |
![]() 09.04.2008 14:28:19 | |
Jaahas taas tökitään kepillä jäätä. Angelina ja Since We Met on omia suosikkeja. Kymmenittäin sitten löytyy muita hyviä biisejä. Joo, ei pitäs meikäläisen lähtee keväisille jäille... :) Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)