Aihe: Martin guitars
1 2 3 4 5 6 7 819 20 21 22 23
Forest
19.02.2007 12:14:48
Niin ne sedät mulle kertoi, muistaakseni.

Takuu on sit taas ihan asia erikseen, siihen ei ymmärtääkseni liity setuppi-hommat mitenkään.

Ainakin mulle ne sedät kertoi vasta tammikuussa, että vuoden takuu ja säädöt myös vuodeksi eteenpäin.
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
Roberto
19.02.2007 12:47:10

Ainakin mulle ne sedät kertoi vasta tammikuussa, että vuoden takuu ja säädöt myös vuodeksi eteenpäin.

No sehän on sit vielä parempi. Hyvä sedät!
penatuna
20.02.2007 11:49:45
Ainakin kalliimpiin martineihin(lue d28:sta ylöspäin) vuoden säädöt kuuluu hintaan.
whitler
09.03.2007 23:38:42
Paljon kirjoittelua ollut D28 -mallista. Itselläni on ko. kitara vuodelta -86. Soi kuin enkelin harppu ja mailitkin näkyvät jo pinnassa oikealla tavalla. Sukulaispoika osti vuosi sitten uuden D28:n ja olin aika ällikällä kun kurkasin koppien sisään: listoitus oli aivan eri kaliberia ja rimojen massiivisuudella oli huomattavia eroja. Kumpikaan ei siis ollut HD -malli. Missä vaiheesssa tuo mutos on tapahtunut?
Uudessa D28:ssa oli paljon leveämmät ja pyöreämmät listat kopan sisällä ja sen kautta - anteeksi vaan uusien omistajat - sointi huomattavasti suppeampi kuin vanhemmassa mallissa.

Suosittelen lämpimästi D'Angelico -kieliä Martiniin. Vaikea saada Suomesta, mutta kannattaa hakea pitkänkin matkan päästä!
rattledad
10.03.2007 00:06:50 (muokattu 10.03.2007 00:07:42)

Paljon kirjoittelua ollut D28 -mallista. Itselläni on ko. kitara vuodelta -86.

Onko tuo vielä ilman säädettävää kaularautaa? Noissahan oli pitkään pelkkä T-palkki.
whitler
10.03.2007 13:27:45
Kyllä löytyy kuusiokulma kaulan rungonpuolisesta päästä eli säädettävä on. Tosin eipä juuri ole tarvinnut koskea raudan säätöihin.
Highlander iP-1 toimii loistavasti mikkinä. Onkohan kenelläkään kokemusta Highlanderin Pro Acoustic Mix DI (PAMDI) -boxista?
kimurantti1
03.06.2007 23:06:19
Onkohan F-Musiikin sivuilla virhe, vai mistä voisi tämä Martin 000-28EC:n hintaero johtua. Olisi jotenkin loogista, että Fasun hinnassa pitäisi vaihtaa ensimmäinen ykkönen kakkoseen.

F-Musiikki 1890e - http://musafasu.fi/tuotteet.php?nimikekoodi=00028
Thomann 2990e - http://www.thomann.de/fi/martin_000 … ngitarre_eric_clapton_signature.htm
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
penatuna
04.06.2007 07:18:25
Kyllähän tuossa virhe taitaa olla. Viimeksi fasulla käydessä hinta oli suunnilleen thomannin luokkaa. Tosin fasunkin hinnoissa on usein ilmaa, joten kannattaa tarjousta pyytää.
Milkop
04.06.2007 15:56:01

http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_d45_westerngitarre.htm

Tuo tulee välillä aina omiin haaveuniin :D Hinta on vaan vähintäänkin suolainen, mutta lottovoittoa odotellessa.
Joonaz__
18.01.2009 13:46:19
http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_00016gt.htm

Kenelläkään kokemuksia? Omia soitto testailuja odotellessa,harkinta listalla ensiksi tosin koettava.

MARTIN GUITARS 000-16GT

000-Koppasista muistakin samaan hikeen! UGH
Kitaristin Kitarisat
penatuna
25.01.2009 09:45:00
Laitetaan nyt vielä pari hyödyllistä linkkiä:

Martinin epävirallinen foorumi:
http://theunofficialmartinguitarforum.yuku.com/

Hyödyllinen viestiketju josta löytyy Martinin speksit mm. kielten korkeudelle:
http://theunofficialmartinguitarforum.yuku.com/forum/viewtopic/id/5305
rintapek
27.01.2009 21:54:03

Mjaa. Tuli näköjään bändille hankittua keikkakäyttöön toi Martinin dcxeblack. Siis toi komposiittimalli. Ihan sillä persperiaatteella, että toivottavasti ei ole niin kovin herkkä lämpötilan ja säätilan vaihteluille. Hmm. Kyl toi akustinen saundi pesee vanhan Jammumme mennen tullen. Soitettavuuskin minust oli heti enstuntumalla mukavampi. Mut toi saundi mikitettynä. 80- luvun Jammun kanssa on aina ollu keikalla tappelu - ei kuulu - ei kuulu - nyt puskee päälle. Ton martinin kanssa ny mututuntumalla tuntuu oleman huomattavasti enemmän pelivaraa. En sit tiedä onko kiinni kitarasta, vai sisäkaluista. Aika näyttänee?

Makuasia, mut minust toi mattamusta on aika nätti myöskin?
One kind of music only - the good kind
Vebu
30.01.2009 08:26:41
Kun 000-koppasista piti mainita "samaan hikeen", niin itselläni on tuo 000-28, johon olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen. Ja K&K mikitys.
Leifhackman
01.02.2009 22:02:35
Paljon kirjoittelua ollut D28 -mallista. Itselläni on ko. kitara vuodelta -86. Soi kuin enkelin harppu ja mailitkin näkyvät jo pinnassa oikealla tavalla. Sukulaispoika osti vuosi sitten uuden D28:n ja olin aika ällikällä kun kurkasin koppien sisään: listoitus oli aivan eri kaliberia ja rimojen massiivisuudella oli huomattavia eroja. Kumpikaan ei siis ollut HD -malli. Missä vaiheesssa tuo mutos on tapahtunut?
Uudessa D28:ssa oli paljon leveämmät ja pyöreämmät listat kopan sisällä ja sen kautta - anteeksi vaan uusien omistajat - sointi huomattavasti suppeampi kuin vanhemmassa mallissa.

Rimoissa on tainnut olla muutoksia vähän "sillointällöin". Jotkut ikivanhat on kuulemma huomattavastikin kevyemmillä rimoituksilla ja soivat herkemmin kuin paksummalla "koolauksella" olevat. Muistan lukeneeni, että muutoksia on ollut 1900-luvun jälkipuolen vuosikymmenilläkin. Jos on tullut liikaa kuluja takuukorjauksista tai liikaa kitaroita palautuksiin, niin kuulemma puutavara paksunee tulevina vuosina helposti. Jotkut USA:laiset soitinrakentajat ja -korjaajat mainostavat, että virittelevät näitä paksurimaisempia parempaan sointiin rimoja veistelemällä, ja muistelisin että jossain on ollut jotain mainintaa siitäkin, miltä vuosilta tai vuosikymmeneltä oleviin kitaroihin erityisesti on mahdollisuus saada sointia paremmaksi.
jyrkalt
05.02.2009 21:31:29
http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_00016gt.htm

Kenelläkään kokemuksia? Omia soitto testailuja odotellessa,harkinta listalla ensiksi tosin koettava.

MARTIN GUITARS 000-16GT

000-Koppasista muistakin samaan hikeen! UGH

Mulla on tollanen vasurina ja oon kyl ollu todella tyytyväinen. Oon ihanstunut noihin Elixirin Phosphor bronze .012 kieliin. Noilla kitara soi mielestäni parhaiten.

Mulla olis yksi kysymys ja käsittääkseni tää taitaa vähän tulla myöhään kun talvikin alkaa olla tässä "selätetty".
Kuinka usein tuota kosteuttaja"matoa" pitäsi oikeasti käyttää? Kitara mulla on koko ajan laukussa säilytyksen ajan kun sillä ei soiteta. Mutta päivittäin tulee kyllä sitä soiteltua.
Zerzy
13.02.2009 15:02:57

Nyt tuli koitettua onnea. Olen testaillut Martinin eri malleja paikallisessa liikkeessä. Olisin ehkä jo ostanutkin kitarapajalta Martinin HD-28:n, mutta ne olivat loppuneet sieltä. Joitain erikoismalleja kuulemma tulisi tulevaisuudessa.

Joten...Lyhyen miettimisen jälkeen Thomannin sivuille ja tilaukseen vaikka vähän hirvittikin. 30:n päivän palautusoikeus tässä oli vähän niinkuin pelastajana taustalla. Paketti tuli tänään kotiovelle ja innolla testaamaan. Kitara soundaa juuri siltä kuin odotinkin, joten ilmeisesti kävi tuuri. Tiedän hyvin, että olisi toki parempi testata montaa yksilöä, mutta näin tällä kertaa. Katsotaan seuraavan parin viikon aikana miltä tuntuu.

Nyt tuo pari vuotta vanha Taylorin 310CE joutaa pois kuleksimasta... :) Tää on enemmän sitä mitä haen kitaralta.

Muuten, itse tilatessani Thomannilla oli ne saatavuuspalkit vihreänä ja paketti tuli siis viikossa. Tsekkasin pari päivää sitten ja oli jo yksi keltainen palkki ja tänään on kaikki keltaisella ja tuote loppunut. Näyttää niitä joku muukin tilailevan, tai sitten siellä menee aika paljon paikan päältä. Jaa-a. Semmosta pohdintaa.

Ei muuten tullut kostutusmatoa mukana.
Mäci
13.02.2009 19:53:25
Tiedän hyvin, että olisi toki parempi testata montaa yksilöä, mutta näin tällä kertaa. Katsotaan seuraavan parin viikon aikana miltä tuntuu.

Noita HD-28:ja ei roiku tässä maassa missään vertailtavaksi asti,kai....
Jos Pajalla yksi oli,niin siihen se olisi ollut kuitenkin tyytyminen.
Varmasti tuntuu parin viikon ja parin vuodenkin päästä makealta:)
Itsekin tässä Martinin ostoa suunnittelen kesällä.Luultavasti joutuu kuitenkin tyytymään 15 tai 16 sarjalaiseen.
Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia-
Joonaz__
17.02.2009 14:13:22 (muokattu 17.02.2009 14:14:08)
"Ei muuten tullut kostutusmatoa mukana....."

Thomanilla on tapana antaa se mukaan tuon hintaluokan skittoihin (d28 mukaan lukien ja siitä ylöspäin ainakin), mikäli osaa sitä kysyä erikseen...!
Kitaristin Kitarisat
Zerzy
17.02.2009 15:28:15

"Ei muuten tullut kostutusmatoa mukana....."

Thomanilla on tapana antaa se mukaan tuon hintaluokan skittoihin (d28 mukaan lukien ja siitä ylöspäin ainakin), mikäli osaa sitä kysyä erikseen...!

Juu, hyvä pointti. Kysäisin sitä heti kun paketti saapui ja sanoivat että normaalisti ei kuulu kauppaan mutta laittavat kuitenkin tulemaan ilimatteeksi tai niinkuin ne sanoi "as a commercial gesture". Eli homma kunnossa.

Kitara toimii kuin unelma ja soi kuin enkelin harppu kuten joku täällä joskus mainitsi. :)
padaa@dadaa!
28.03.2009 15:00:10

Onko d18 oikeasti niin paljon parempi kun d16gt että siihen kannattaisi säästää? Kitarapajalla kävin d16-mallia jo kokeilemassa, mutta d18 -mallia en pyytänyt kokeiltavaksi vielä. Mulla kun on itsellä vähän se vika etten kaupan kitaroista yleensä saa parin minuutin kokeilulla mitään irti, kun huomio on enemmänkin siinä ettei vyöt ja vetoketujut osu pintoihin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)