Aihe: Uusi akustinen, alle 400 euroa (kopsattu kitarapalstalta tänneki
1
lsjkivik
10.08.2009 18:38:28
Etsisin 0-400 euroa hintaluokassa akustista nylonkielistä kitaraa. Olisin Thomannilta tilaamassa, joten minkä te tilaisitte sieltä, jos vaatimukset seuraavat:

- Akustinen sointi mahdollisimman tärkeä, integroitua mikrofonia tai viritintä ei tarvitse olla mutta ovat plussia
- Tulisi erityisesti pop-tyyliseen soittoon eli paljon sointujen komppaamista mutta jonkin verran myös näppäilyä. Tosin saattaa olla että innostuisin ihan klassisesta musiikistakin, joten soundin tulisi toimia myös niin.
- Tykkään enemmän kirkkaasta ja heleästä kuin tummasta soundista. Erottelevuutta pitää olla.
- Vireen tulisi pysyä hyvin ja intonaation olla kohdillaan
- Ohut kaula koska käteni ovat pienet
- En tarvitse soololovea, mutta on plussa

Olen miettinyt Luna Muse Nylon -kitaraa. Mitä olette tästä kitarasta mieltä?

PS. Omia käytettyjä kitaroita saa mulle myös tarjota, jos yo. vaatimukset täyttyvät :)
jkourula
07.09.2009 12:24:07 (muokattu 08.09.2009 11:12:26)
Luen noista kriteerien rivien välistä, että tärkeintä olisi nyt saundi ja soittotuntuma. En usko, että silloin kannattaa tilata netistä vaan enemmänkin mennä musakauppoihin testailemaan. Tai sitten testailla käytettyjä. Akustisista on vähän vaikea sanoa vaan speksien perusteella, että miten hyvä kitara voisi olla.

No, itse kuitenkin tilasin Thomannilta oman nylon-kieliseni ja hyvä kitara sieltä tuli. Mulla ei vaan tosin ollut vaatimuksena juuri muuta kuin kestävyys ja roudattavuus.

edit: laitoin tuon oman tarjoukseni kuitenkin pikaviestillä, kun se oli sopivampi siten, joka tapauksessa ilmoitukseni on myös torilla: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=344856
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)