Terveppäs teille. Kitaransoittoa tässä aloittelemassa olen. Lainasin aluksi kaverilta tommosen 6 kielisen vanhan landolan ja sillä soitellu, mutta nyt tekisi mieli hommata oma. Paikallinen musiikkiliike tarjosi minulle suhteellisen halvalla tollaisen Samick D-5 kitaran, 170 euroa ja nyt haluaisin teiltä kysyä että mitenkäs tuo soveltuu aloittelijalle? Olen myös harkinnut ostaa Yamaha F310P:n, mutta sitä paikallisessa liikkeessä ei ole myynnissä, ja ainahan se mukavampi takuuasiat on hoitaa kilometrin päässä olevasta kaupasta, kuin Thomannilta Saksasta. Kiitoksia jo etukäteen. |
Minulla ei kyllä ole kuin negatiivista sanottavaa tuosta samickin d vitosesta. Omassa yksilössä on kaula semmonen että sitä ei saa kuntoon pirukaan, kirveelläkään. Noin neljä kuukautta on sääjetty mutta ei. Sen lisäksi se kaula on koholla aika julmetusti 12-15 nauhojen kohdalta, käytin kaupassa kysymässä että mitä, johon myyjä sanoi että niissä on semmonen vika, eikä ole ainoa yksilö. Mutta eihän sitä tiedä. kerran kesällä käytin mökillä --> kansi halkes. Eli ainaki tuossa minun yksilössäni on sääjöt niin huonot että ei voi ku itkeä ja itketty on. Virittimistä plussa ne on hyvät. Ostin vuosi sitte soitettu ehkä noin 50-100h. Parasta lääkettä stressiin on luukutus ja mehujäätelöt. |