joukojacosti 05.08.2008 22:49:43 | |
---|
Osaan perussoinnut, vähän säestää ja jotain riffejä. En ole ikinä omistanut kitaraa, mutta nyt ostan sellaisen, ja alan harjoittelemaan suht tosissaan. Tarkoituksena olisi hankkia akustinen teräskielinen kitara, ja hinta noin 200 euroa. Vähän saa mennä yli jos se sen vaatii.. Itsellä on mielessä Ibanez tai Yamaha. Vaatimuksina olisi että sitä on helppo ja kevyt soittaa, ja se soisi hyvin. Ja sit jos tohon hintaan saisi kokopuukannen, ei välttämätön, mutta se olisi varmaan parempi kuin laminoitu. Ja mikit täytyy olla että saa vahvariin. Oletteko tilanneet kitaroita THOMANNilta. Hinta ainakin tuntuu olevan kohdallaan. Jos katson kitaroita THOMANNilta, mistä tiedän että niissä on mikit. Miten se kerrotaan siinä englanniksi..? Onko mikitetty akustinen elektroakustinen..? Kertokaa kokemuksia ton hintaluokan kitaroista ja suositelkaa minulle. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun käy kitaraa kokeilemassa soitinliikkeissä..? |
wedevirtanen 05.08.2008 23:37:01 | |
---|
Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi... |
januszian 24.10.2008 00:38:06 | |
---|
Tähänpä pystyy vissiinki jatkamaan kun yhtä tiettyä mallia kattelin ja kokeilin ja tuntui kivalta. Eli Yamaha FG-700MS F-musiikilla tarjouksessa 50 euroa halvemmalla ku normaalisti. Onko kukaan kokeillut? Mahdollisesti vertaillut saman hintaluokan muihin kitaroihin? Kandeeko halvahkoa ostaa? Mun akustisen käyttö on ihan kotona vaan omaksi ilokseni. Vireessä pitää ehdottomasti pysyä. Mutta niin kitarat yleisestikin. Tämän sanon koska joku 169 euron Yamaha ei pysynyt syystä tai toisesta. Tämä kalliimpi tuntui muutenkin jo paljon paremmalta kaikilla osa-alueilla. Kallista keppiä en myöskään "tarvitse." (ei ole rahaa ostaa) SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
NYT MYÖS MYYNNISSÄ!!!! Imperiumin arvosana 4+ |
Jermakki 24.10.2008 01:00:20 | |
---|
|
januszian 24.10.2008 03:58:29 | |
---|
no empä tajunnu mainita, teräskielistä etsin. Auttava Nylon löytyy jo. :) SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
Jaken 24.10.2008 12:30:08 | |
---|
Tuntuu olevan aika mahdoton vaatimuslista tuohon hintaan :P Ellet sitten tilaa sähkökitaraa, helpposoittaisuus ja mikitys löytyisi ;) Mihin tarvitset mikrofonia? Mikit tuossa hintaluokassa mikit on aika heikkolaatuisia. Itse ostaisin tämän: http://www.thomann.de/fi/ibanez_pf6 … id=3994439f5ad01e6354763de45d1eac50 Kerran olen tuota soitellut, ja olipahan monta kertaluokkaa parempi kuin oma Ibanezin V50. Myöhemmin ostaisin tarvittaessa haluamanilaisen mikin siihen. |
januszian 24.10.2008 16:00:15 (muokattu 24.10.2008 16:02:01) | |
---|
Mistäs noi mikit tähän sotkeentui? :) (kappas, alkuperänen kyseli...) Ei tossa Yamahassa mun muistaakseni ollut. Tossa Ibassa tais olla mutta tosiaan Iba on nylon. Joo, meitsi ei mikkejä tarttee. Hyvä teräskielinen akustinen vaan. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
Leviathan73 27.10.2008 21:45:40 | |
---|
Tähänpä pystyy vissiinki jatkamaan kun yhtä tiettyä mallia kattelin ja kokeilin ja tuntui kivalta. Eli Yamaha FG-700MS F-musiikilla tarjouksessa 50 euroa halvemmalla ku normaalisti. Onko kukaan kokeillut? Mahdollisesti vertaillut saman hintaluokan muihin kitaroihin? Kandeeko halvahkoa ostaa? Mun akustisen käyttö on ihan kotona vaan omaksi ilokseni. Vireessä pitää ehdottomasti pysyä. Mutta niin kitarat yleisestikin. Tämän sanon koska joku 169 euron Yamaha ei pysynyt syystä tai toisesta. Tämä kalliimpi tuntui muutenkin jo paljon paremmalta kaikilla osa-alueilla. Kallista keppiä en myöskään "tarvitse." (ei ole rahaa ostaa) Mulla on tuo kyseinen keppi, voin suositella kyllä. Kokopuinen kuusikansi on deluxea tuossa hintaluokassa. Sointi on mitä mainioin. Sitä saa mitä tilaa. |
Nitrodelay 27.10.2008 22:48:52 (muokattu 28.10.2008 08:52:37) | |
---|
Sen, mitä olen Ibaa ja Jammua useinkin testaillut, niin voisin sanoa, että Yamaha ehdottomasti. Ibanez on Levytukun luukutuksen takia aivan yliarvostettu merkki Suomessa, varsinkin akustisissa kitaroissa. Yamahan akkarit on kaikki vähintäänkin hyviä, Iballa on osa aika kuraa. Esim. näistä Musicians friendin käyttäjäkommenteista voi suuntaa-antavasti katsella, että Ibanezit eivät ole lähelläkään akkareiden parhaimmistoa. Monet muut vastaavat arvostelusaitit kertovat samaa. Yamahan 700-sarjan akkarit ovat todella hyviä. Itse meinaan tilata FG750S:n dv247:lta, kun Suomesta ei sitä saa. http://guitars.musiciansfriend.com/ … p;Ns=P_RatingOverall%7c1&rpp=20 Lisään tähän, että noi tähditykset noudattelevat aika hyvin muuallakin annettuja arvioita ja kommentteja. Eli esim. viiden tähden skittaa kehutaan pääsääntöisesti muillakin saiteilla mm. Harmony Centralissa. Sitä varmemmin hyvä skitta, mitä enemmän kommentteja ja korkeammat pojot. Olen itse käynyt testaamassa noita ns. kehuttuja malleja, lähinnä niitä, joita Suomesta löytyy ja kyllä, ne ovat myös hyviä kokeiltuna. ...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... |
Nitrodelay 31.10.2008 13:07:17 | |
---|
...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... |