Aihe: Peders-akustinen
1
lxi
06.12.2006 14:23:07
Kertokaas mitä tiedätte Peders-kitaroista. Peders on käsittääkseni Landolan alamerkki tai sen tapainen, ja olen tähän asti käsittänyt että kyseessä on joku halpislinja. Minulle kuitenkin tarjottiin Pedersin elektroakustista, josta edellinen omistaja on kuulemma maksanut lähemmäs tuhat euroa, uudenveroisena mutta käytettynä. Mallista ei ole tarkkaa tietoa, mutta kitara on soololovellinen, helmiäisupotuksin ja reunalistoin koristeltu.

Käyn katsomassa ja kokeilemassa kitaraa vähän myöhemmin, mutta kiinnostaisi hieman tietää minkä verran tuollaisia kalliimman pään Pedersejä on ylipäätään liikkeellä ja miten niitä arvostetaan.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
flattopguitar
07.12.2006 09:28:53
Totta. Kyse on Landolan alamerkistä, mutta ne mitä olen itse nähnyt ja koittanut eivät ole olleet ainakaan laadukkaampia. Enemminkin päinvastoin, joten kannattaa ottaa myyjän puheet tuhannesta eurosta epäillen vastaan. Silti, Landola on tehnyt sarjatuotantomalliensa lisäksi erikoisversioita ja muita "parempia" päivitettyjä kitaroita, joita kyllä harvemmin on liikkellä, mutta kohdalle sattuessa kannattaa tsekata. Itse en maksaisi Peders merkkisestä kitarasta yli kahtasataa euroa sen perusteella millaisia Pedersejä olen nähnyt...
weelie
07.12.2006 13:21:25
Halpis linjaa ne Pedersit minunkin mielestäni on. Tosin en arvosta Landolaakaan mitenkään korkealle. Kerran yhden Pedersin meinasin ostaa, mutta sitten totesin että kaulan säätöruuvi (truss rod) oli sökönä. Hintaa pyydettiin tuosta muistaakseni tonnin verran, markoissa, käytettynä liikkeessä.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Tarkastaja
07.12.2006 18:01:53
Olikos nää pedersit niitä mitä Landola valmisti tilaus työnä jollekkin firmalle, joka ei sitten kuitenkaan jostain syystä niitä ostanut ja kitarat myytiin sitten suomessa peders nimellä.
Veikko
08.12.2006 14:58:24
Olikos nää pedersit niitä mitä Landola valmisti tilaus työnä jollekin firmalle, joka ei sitten kuitenkaan jostain syystä niitä ostanut ja kitarat myytiin sitten suomessa peders nimellä.

Olikos tää se Peavy-juttu? Landola teki Peavylle näytiksi huolella yhden erän ihan kelpoja kitaroita ja sitten Peavy tilasi niitä niin monta ja kiirellisellä aikataululla että tuli hätä käteen. Sitten tehtiin kiireellä hutasten iso kasa huolimattomasti tehtyjä kitaroita.

Monta kertaa olen tälläiseen tarinaan törmännyt, tosin totuuspohjasta en mene valalle.
kaasu pohjassa, käsijarru päällä
Fortune
13.12.2006 20:00:13
Olikos tää se Peavy-juttu? Landola teki Peavylle näytiksi huolella yhden erän ihan kelpoja kitaroita ja sitten Peavy tilasi niitä niin monta ja kiirellisellä aikataululla että tuli hätä käteen. Sitten tehtiin kiireellä hutasten iso kasa huolimattomasti tehtyjä kitaroita.

Monta kertaa olen tälläiseen tarinaan törmännyt, tosin totuuspohjasta en mene valalle.

Landolan SD-11 -malli ainakin löytyy myös Peavey-nimellä. Itselläni oli se, aika kehno kitara kaikin puolin.
Look behind you, a three-necked guitar!
"When twenty-five years old you reach, look as good, you will not."
discominister
13.12.2006 21:34:16
Meidän seurakunnalla on omistuksessa Penders elektroakustinen. Mallia en muista. Viikonloppuna soittelin sitä ja erittäin hyvältä kuulosti ja oli miellyttävä soittaa. Itse ottaisin sellaisen, jos saisin.
Jag
16.12.2006 07:33:40

Mulla on täysin vastaava Peders mitä Nahkis kuvaili. Musaliikkeen myyjän mukaan Landolan tehtaalla tehtiin kitaroita Peders nimellä silloin 90 luvulla kun Landola oli konkursissa. Konkurssin takia Landola nimi oli kielletty ja ulos tuli Peders merkkisiä kitaroita.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Tarkastaja
16.12.2006 19:23:18
lxi
17.12.2006 01:24:39
Se mysteeri selvisi. Kitara oli tavallinen Peders Standard Cut, myyjän muistikuvat ostotapahtumasta "olivat hieman hämärät"... ulkolainen heppu, jolla oli kiire saada kitara myytyä maastamuuton takia. Täysin kelvollinen soitin sai uuden kodin työkaverin kämpän nurkasta.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)