Aihe: Capon kanssa menee vire! Ehkä säädöistä? Hjälp.
1
PoLFus
22.01.2007 14:24:53

Eli, mitä ylemmäs kaulaa laitan capon (sellainen jousella toimiva, tehty akkaria varten), niin sitä epävireisemmäksi menee :(

Toinen vika myös, eli nauhat särisee n. 12 nauhalta eteenpäin todella pahasti.

Olen onneton :( mitä tehdä?
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
panadol
22.01.2007 14:50:42
Onko kitaran kaularauta liian löysällä? Ohjeet säätämiseen: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=137743

Tai sitten sulla on "hyppyri" kaulan rungonpuoleisessa päässä.
flattopguitar
22.01.2007 14:53:50
Eli, mitä ylemmäs kaulaa laitan capon (sellainen jousella toimiva, tehty akkaria varten), niin sitä epävireisemmäksi menee :(

Jos sormilla otettaessa vireisyys on kunnossa, niin capo painaa kielet liian syvälle alas ja nostaa virettä. Tämä yhdistettynä huonoon intonaatioon (talla liian lähellä) ja asian voi todellakin kuulla helposti korvilla. Ratkaisu: hommaa sellainen capo jossa pystyy säätämään sitä voimaa jolla se painaa kielet nauhaa vasten. Tälläinen capo ei vaikuta vireisyyteen sen enempää kuin sormilla painaminen. Onko kyse tuosta sun myymästä Landolan LR-6000 kitarasta? Mulla on saman sarjan malli, mutta pienempi numero...
PoLFus
22.01.2007 15:08:49

Onko kyse tuosta sun myymästä Landolan LR-6000 kitarasta? Mulla on saman sarjan malli, mutta pienempi numero...

Eipä ole, vaan siinä toimii capo mainiosti. Kyse on Yamahasta, joka mulla on!
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)