stagestar 02.03.2007 10:39:38 (muokattu 02.03.2007 11:11:44) | |
---|
kitara ? Joo, elikkä olen etsimässä Elek.- Akustista kitaraa hinta luokkaan 700 - 1000 €. Mieluilisin Jumbo koppaista mallia, mutta kyllä muutkin mallit kiinnostaa. En aio kitaraa tilata postitse, vaan ihan testailun kautta kaupoissa. Mutta haluasin vaan kartoittaa soittajien kokemuksia tuon hintaluokan kitaroista. Kiitos kaikille etukäteen. Anteeksi. otsikon: oli sanasta uupuu S rok rok !!! |
Jackson Dinky 02.03.2007 12:18:52 | |
---|
Mee musakauppaan ja testailet 700-1000€ akustisia. ootko pikkusen hiljaa |
JeeVes 02.03.2007 12:46:23 | |
---|
Tsekkaa Seagull M6JM Millrookilta. Kanadalaisten hienoja käsintehtyjä kaunottaria. Kalamies #15 >-)))> |
stagestar 02.03.2007 19:22:43 | |
---|
Mee musakauppaan ja testailet 700-1000€ akustisia. niin just ! niin teenkin! kerta vastasit, niin olisit myös vaivautunut lukemaan koko kirjoitukseni. rok rok !!! |
Landola59 02.03.2007 19:36:32 (muokattu 06.03.2007 14:50:06) | |
---|
Mitä ihmeen pelleilyä oon kirjottanu. unohtakaa. Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta? |
fendertalk 03.03.2007 08:31:55 | |
---|
Mistä lähtien seagullit ovat olleet KÄSINTEHTYJÄ kaunottaria?? käsityö on aika kaukana, jos näkisit tehtaan niin huomaisit että se on yksi kaikkein koneistetuimmista kitarafirmoista maailmassa... tarkkuutta poijjaat, tarkkuutta. |
gerberos 03.03.2007 14:11:25 | |
---|
Ota heti suosiolla hyvä amerikan merkki (martin,guild..)mulla on ollu tossa hintaluokassa yairia ja larriveetä ja aina on ruvennu tökkimään vähän vaativimmilla keikoilla botnen ja sustainin puutteeseen.Pajalla hyviä vaihtoehtoja tossa haarukassa. |
JeeVes 04.03.2007 11:51:58 | |
---|
Mistä lähtien seagullit ovat olleet KÄSINTEHTYJÄ kaunottaria?? käsityö on aika kaukana, jos näkisit tehtaan niin huomaisit että se on yksi kaikkein koneistetuimmista kitarafirmoista maailmassa... tarkkuutta poijjaat, tarkkuutta. Silleen ne itseään mainostavat; handmade quality. Niin myös Millbrookissa osattiin kertoa ja niin myös niide julisteessakin lukee. Kaikki kitarathan nykyään tehdään jotenkin koneistetusti, tälläinen kuva mulla on. Kalamies #15 >-)))> |
kimple87 04.03.2007 14:03:39 | |
---|
Ovation on ainakin kätevä keikalla! hyvät säädöt Jeesus on Herra
http://www.mikseri.net/artistit/?id=41880
kalamies#8 >-)))> |
apip 05.03.2007 13:29:19 (muokattu 05.03.2007 13:30:16) | |
---|
Kannattaa kokeilla myös Yamaha CPX-900:sta. Ainakin F-musiikki myy noita. Itselläni on juuri tuollainen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tosin elektroniikkaa en ole juurikaan käyttänyt, mutta senkin pitäisi olla laadukas. |
juikka111 08.03.2007 14:24:11 | |
---|
Kannattaa kokeilla myös Yamaha CPX-900:sta. Ainakin F-musiikki myy noita. Itselläni on juuri tuollainen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tosin elektroniikkaa en ole juurikaan käyttänyt, mutta senkin pitäisi olla laadukas. Jos menee enemmän sähkösoittoon, niin sillon apx-900, muuten tuo cpx- on parempi. Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. |
Lennu 13.03.2007 01:54:49 | |
---|
Silleen ne itseään mainostavat; handmade quality. Niin myös Millbrookissa osattiin kertoa ja niin myös niide julisteessakin lukee. Kaikki kitarathan nykyään tehdään jotenkin koneistetusti, tälläinen kuva mulla on. Nno joo. Mulla on Collection- merkkinen Ovation kopio, jossa lukee Handcrafted. Ostettu Thaimaasta n.170 eurolla. - onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä?
- riippuu vähän mitä juo. |
risto 14.03.2007 08:26:36 | |
---|
Mistä lähtien seagullit ovat olleet KÄSINTEHTYJÄ kaunottaria?? käsityö on aika kaukana, jos näkisit tehtaan niin huomaisit että se on yksi kaikkein koneistetuimmista kitarafirmoista maailmassa... tarkkuutta poijjaat, tarkkuutta. Mä en usko että se puu tietää miten se ylimääräinen lastu poistettiin. Pääasia että laadun tarkkailu toimii ja loppumitta on siinä mihin tekijä sen halusi. Jos joku haluaa maksaa lastun poistotavasta, niin eihän siinä tietenkään mitään. Ameriikoissa Seagull hinnat ovat rajusti pudonneet jos tsekkaatte netistä, ehkä juuri johtuen valmistustekniikan rationalisoinnista. Tää ei tarkoita sitä että kitara olisi mitenkään huonontunut, päin vastoin itsekin olen päättänyt ostaa Seagullin, vasurimalleja vaan on vähemmän saatavilla. Millbrookin hinnat eivät ainakaan aikaisemmin ole mielestäni seuranneet muualla maailmassa tapahtunutta hintakehitystä riittävän nopeasti, ehkä vanhaa varastoa??? joten täytynee vielä odotella. "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut." Room 8:37 |
jharkin 23.03.2007 19:44:39 | |
---|
Itse olen ostamassa samassa hintahaarukassa olevaa e.akustista kitaraa joten olen myös iloinen hyvistä vinkeistä... Tällä hetkellä olen vahvasti ostamassa Martinin DCX1KE mallia, en tiedä miks mutta ainakin fishmanin classic 4 on kuulemma laatuelektroniikkaa.thomannin hinta 818,- http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_dcx1ke.htm |
jharkin 23.03.2007 19:46:59 | |
---|
Hintahan on 798,- Se unohtui mainita että käyttötarkoitus on pitkälti elektroninen eli keikoilla olis tarkoitus kitaraa veivata. |
JeeVes 28.03.2007 12:09:56 | |
---|
Itse olen ostamassa samassa hintahaarukassa olevaa e.akustista kitaraa joten olen myös iloinen hyvistä vinkeistä... Tällä hetkellä olen vahvasti ostamassa Martinin DCX1KE mallia, en tiedä miks mutta ainakin fishmanin classic 4 on kuulemma laatuelektroniikkaa.thomannin hinta 818,- http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_dcx1ke.htm Mun mielestä toi on virhe. Martin tekee kyllä loistavia kitaroita, mutta hintaluokassa 2000€ ja ylöspäin. Kyllä mä mielummin kääntyisin vaikka Larriveen puoleen. Mahdollisesti kantsis funtsia kans Cuenca kitaroita, kannattaa käydä testimässä. - J Kalamies #15 >-)))> |
jharkin 28.03.2007 23:47:45 | |
---|
Heräsin itsekin ja unohdin Martinin. Itseasiassa se oli erittäin typerä idea. Harmi vaan kun ei pysty sijoittamaan 800e enempää. Ja siihenkin pitää varmaan mennä kadulle myymään itteään... |
weelie 29.03.2007 14:50:21 | |
---|
Kyllä mä mielummin kääntyisin vaikka Larriveen puoleen. Mahdollisesti kantsis funtsia kans Cuenca kitaroita, kannattaa käydä testimässä. - J Onko nämä Cuencat ja Larriveet sitten hyviä nimenomaan kysyjän tarkoitukseen?! Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
mhelin 29.03.2007 23:11:01 | |
---|
|
JeeVes 30.03.2007 09:37:34 | |
---|
Onko nämä Cuencat ja Larriveet sitten hyviä nimenomaan kysyjän tarkoitukseen?! Kyl mä veikkaan et Cuencan Grand Auditorium rokkais. Eihän se jumbo oo, niin kuin hakusessa oli. Suosittelen kuitenkin että käyt tsekkaamassa ja mielipide jumbostakin voi muuttua. :) - J Kalamies #15 >-)))> |