Aihe: Ibanez AEG8E-BK
1
Thero
20.02.2007 17:58:28
http://www.thomann.de/fi/ibanez_aeg8ebk.htm

Olen ajatellut ostaa kyseisen kitaran, mutta en ole päässyt minnekään kokeilemaan miten itse soitin soi kädessä, enkä ole myöskään ennen omistanut elektroakustista kitaraa. Kysynkin siis, että soiko kitara hyvin ihan unplugged, vai vaatiiko kyseinen kitara aina vahvaria jos haluaa kunnon äänen? Yleisesti olen ymmärtänyt että elektroakustiset soi aivan kuten tavalliset akustisetkin, mutta tämän kitaran kohdalla kitaran ominaisuutena on sen hieman ohuempi runko johon ihastuin, mutta mieleeni juolahti kyseisen ominaisuuden vaikutus soittimen sointuun. Onko kenelläkään tietoa tai mielipiteitä asiasta?

Kiitos jo etukäteen!
MBoogie
24.02.2007 23:56:50
http://www.thomann.de/fi/ibanez_aeg8ebk.htm

Olen ajatellut ostaa kyseisen kitaran, mutta en ole päässyt minnekään kokeilemaan miten itse soitin soi kädessä, enkä ole myöskään ennen omistanut elektroakustista kitaraa. Kysynkin siis, että soiko kitara hyvin ihan unplugged, vai vaatiiko kyseinen kitara aina vahvaria jos haluaa kunnon äänen? Yleisesti olen ymmärtänyt että elektroakustiset soi aivan kuten tavalliset akustisetkin, mutta tämän kitaran kohdalla kitaran ominaisuutena on sen hieman ohuempi runko johon ihastuin, mutta mieleeni juolahti kyseisen ominaisuuden vaikutus soittimen sointuun. Onko kenelläkään tietoa tai mielipiteitä asiasta?

Kiitos jo etukäteen!

En ole kokeillut kitaraa, mutta ilmeisesti kansi ei ole kokopuuta ja mikrofoni on Ibanezin oma. Itse katsoisin Ibanezin AW-sarjan elektroakustisia kitaroita, jos tarvitsee soololoven ja mikrofonin (Fishman sonicore tai B-Band UST).

Jos soololovella ei ole niin väliä ja haluaa ei-piezomikin, ostaisin tavallisen AW-sarjan kitaran ja siihen kaikuaukkoon sijoitettavan mikrofonin (emg acs tai Fishman rare earth). Kitara maksaisi noin 350 ja mikki 150.
Tsuke
24.03.2007 18:41:19
En ole kokeillut kitaraa, mutta ilmeisesti kansi ei ole kokopuuta ja mikrofoni on Ibanezin oma. Itse katsoisin Ibanezin AW-sarjan elektroakustisia kitaroita, jos tarvitsee soololoven ja mikrofonin (Fishman sonicore tai B-Band UST).

Jos soololovella ei ole niin väliä ja haluaa ei-piezomikin, ostaisin tavallisen AW-sarjan kitaran ja siihen kaikuaukkoon sijoitettavan mikrofonin (emg acs tai Fishman rare earth). Kitara maksaisi noin 350 ja mikki 150.

Vastaus tulee hivenen myöhässä, mutta kävin testailemassa tuota AEG8E:tä ja ihan pätevä peli on. Itselläni ei hirveästi kokemuksia Ibanezeista, mutta kokeilin tuon Artwood-sarjan edullista vaihtoehtoa (AW15LG) samalla. Niin kuin Thero sanoit niin pienihän se (aeg8e) on kooltaan, ja kyllähän sen ilman vahvistinta huomaa että ääni ei ihan kamppaile tuon kyseisen artwoodin kanssa, mutta soitettavuus on hyvä (soololovi myös oli plussaa)! Vahvarin kanssa myös kokeilin ja ei mitään negatiivista sanottavaa.

Itse tulin tulokseen että jos akustinen mikityksen tarvitsee niin sen hommaan joskus jos erityistä tarvetta on (Silloinpa saa valita itse, ja ei tarvitse alkaa tyytyä noihin ibanezin omiin piezoihin :). Kotisoittelussa riittänee ihan ilmankin.

Mutta paras aina kokeilla itse! Eli aina ei muihin luottamista!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)