mullet3000 21.06.2007 10:04:27 | |
---|
Siis, kun itse lähtee matkalle ja kitara jää kolmeksi viikoksi kotiin. Vanhasta laminaatti-Landolastani en hirveesti huolehtinut, mut nyt kun on tullut ostettua kokopuinen kitara, niin sitä pitäis pitää huolta. Riittääkö että kitara makoilee vain laukussaan? Vai pitääkö tehdä jotain jippoja? Huoneilman kosteus on ollut tasaisesti siinä 45-50% paikkeilla kitaran eliniän ajan (1 kk) "You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel |
weelie 21.06.2007 12:15:03 | |
---|
kai maar kotelossa pysyy kosteus tasaisempana, ja kesäaikaan tuntuu olevan tuossa 40-50% haarukassa, ainakin meillä. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
flattopguitar 21.06.2007 12:23:36 | |
---|
Kesällä ei tarvitse mitään erikoistoimia, mutta talvella laittaisin pidemmän, yli parin viikon matkojen ajaksi laukkuunsa kosteuttajan kanssa ja teippaisin laukun saumat kiinni jeesus-teipillä, jotta kosteus pysyy paremmin sisällä. |
Roberto 21.06.2007 12:36:58 | |
---|
Riippuu myös aika paljon siitä minkälaiset olosuhteet kämpässä on. Mun kitarat löhöilee ständeissä ympäri vuoden, talo on vanha ja sopivasti harva hirsitalo. Ei ongelmia, toisin kuin esim. moderneissa kerrostaloissa. |
mullet3000 21.06.2007 20:49:54 | |
---|
Kiitos tiedoista. Nyt voin lähteä maailmalle turvallisin mielin. "You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel |
kivi 04.07.2007 10:38:52 | |
---|
Kesällä ei tarvitse mitään erikoistoimia, mutta talvella laittaisin pidemmän, yli parin viikon matkojen ajaksi laukkuunsa kosteuttajan kanssa ja teippaisin laukun saumat kiinni jeesus-teipillä, jotta kosteus pysyy paremmin sisällä. Älä nyt sentään. Homehtuu pilalle kitara ja laukku. Kyllä ilman pitää sen verran kiertää kuin saumoista liikkuu, ja tavallinen kosteuttaja riittää. Hm. Miten se kitara kärsii enemmän siitä jos et ole paikalla vahtimassa, kuin jos olet? Tai no, mistäs mä tiedän. Kaupungissa asuessa mulla oli ilmankostutin talvisin päällä, nyt puutalossa ei tarvitse mitään. Kitarat on omillaan niin kuin ovat, seinillä ja telineissä. |
Mikaelo 04.07.2007 20:24:32 | |
---|
Tai no, mistäs mä tiedän. Kaupungissa asuessa mulla oli ilmankostutin talvisin päällä, nyt puutalossa ei tarvitse mitään. Kitarat on omillaan niin kuin ovat, seinillä ja telineissä. Näinhän se on. Äkkinäiset kosteusvaihtelut niitä vaurioita tekee. Kyllä puu sopeutuu melkein mihin tahansa kosteusluokkaan kunhan pysyy joltisenkin tasaisena. Eli ei uima-altaasta kirpeään pakkaseen :) In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
Master of Disguise 06.07.2007 22:24:30 | |
---|
ja tavallinen kosteuttaja riittää. Mistä näitä kosteuttajia saa ostettua? Aina tulee soitinten ja vaatteiden mukana tulleet koskeuttajat heitettyä roskikseen. |
apip 07.07.2007 10:10:50 | |
---|
Mistä näitä kosteuttajia saa ostettua? Aina tulee soitinten ja vaatteiden mukana tulleet koskeuttajat heitettyä roskikseen. Elektroniikkalaitteiden ja nähtävästi joidenkin vaatteiden mukana(??) tulevat Silica-pussit eivät ole kostuttajia vaan ne imevät itseensä ylimääräisen kosteuden. |
tuura 07.07.2007 21:05:37 | |
---|
Kuinka nopeaa tälläisen klassisen kitaran kaula kieroutuu jos ei käytä kustuttajaa? |
Milkop 08.07.2007 10:05:31 | |
---|
Kuinka nopeaa tälläisen klassisen kitaran kaula kieroutuu jos ei käytä kustuttajaa? Vai että kustuttajaa... *reps* :D |
wrshredder 12.07.2007 22:18:32 | |
---|
Kuinka nopeaa tälläisen klassisen kitaran kaula kieroutuu jos ei käytä kustuttajaa? Öö. No en tiedä kitarani entisestä omistajasta ,mutta minä en ainakaan ole käyttänyt kosteuttajaa kertaakaan ja jos ei ole hänkään niin pitäs kestää ainakin 13 vuotta. Kai kitaroiden laadutkin vaikuttaa. POST THIS COMMENT TO 2 PEOPLE AND YOU GET RAPED VIOLENTLY BY GROUP OF HORNY SAILORMEN! IT WORKS!! |