tommiot 07.06.2007 19:26:31 (muokattu 07.06.2007 19:28:23) | |
---|
Terve kaikille tämän palstan asukkaille! On nyt alkanut tekemään mieli teräskielistä akkaria ja noin 300 euroa voisi olla rahaa käytettävissä. Itse kun olen ihan pihalla näistä akustisista niin ajattelin tänne tulla urpoilemaan vähän. Pitäis saada sellainen monitoimityökalu, jolla soittaa bluesit ja nuotiokompit sekä myös saatanalliset tritonus-arpeggiot rässibiiseihin. Ei mitään sisäisiä mikkejä. Ne kuulostaa ilmeisesti aika poikkeuksetta paskalta, ei oo tarvetta oikeestaan keikkakäyttöön (jolloin on hyvä saada nopeesti vaan akkari kiinni mikseriin, vaikkei saundit oo ihan parhaat..) Studiossa sitten kunnon mikit. Ibanez ja Yamaha tulee tuossa hintaluokassa itselle ekana mieleen, ja tänään kävinkin niitä kokeilemassa. Yamahalta FG700, 720 ja 730 tuli kokeiltua. 700 jäi parhaana noista mieleen, saundasi kirkkaammalta kuin nuo kaksi muuta. Kuvittelenko vaan, vai vaikuttiko se lakkapinta tuohon? 720 ja 730 oli paksulla kiiltävällä lakkakerroksella, 700 satiini. Ibanezilta kävin testaamassa Artwood-sarjaa. AW10:ssä oli vähän halpa tuntuma, joskin ihan ok saundi mun korvaan (joka ei kyllä akkarisaundeista pahemmin ymmärrä). AW40 taas pelotti liikaa että kaikki se kolmella sadalla eurolla tehty työ on mennyt siihen otelautakuvioon, saundikaan ei kyllä eronnut yhtään AW10:stä :) AW85 tuntui kivalta, se taisi olla seetrikannella kun muut mitä siellä testasin oli jotain kuusta. Jeesatkaa vähän, en tajuu näistä mitään 8) |
kimurantti1 08.06.2007 02:19:11 | |
---|
Kokeilepa Ibanezin AW15LG. Se taitaa olla se suosituin halpismalli. Mä ostin toissa päivänä sellaisen. Sain valita Tampereen Musiikissa viiden eri yksilön seasta parhaan. Tottakai halvassa kitarassa on halvan kitaran tatsi ja soundi, mutta 200 euron hintaan ainakin tämä oma AW15 on aivan naurettavan hyvä kitara. |
Rettjeff 08.06.2007 11:59:18 | |
---|
Kannattaa noiden edellämainittujen lisäksi katsella semmoista merkkiä kuin Walden. Laadusta en tiedä, mutta itse ainakin yllätyin kuinka hyvältä tuntui jotkut noista Waldeneista, kun niitä paikallisessa musaliikkeessä kokeilin. Esim. 500-sarjassa on jo kokopuukansi, mutta hinta oli silti n. 250 €. Kokeile, ja päättele sitten mikä tuntuu parhaalta. Suomessa on niin paljon paskoja bändejä, ja niiden faneja, että turha tässä on yrittää maailmaa parantaa. |
Riiski 08.06.2007 15:58:06 | |
---|
Kannattaa noiden edellämainittujen lisäksi katsella semmoista merkkiä kuin Walden.
Joo. Walden on hyvä. Ostin sellaisen reilu vuosi sitten. D-410 malli.Hyvä jokapaikan kitara. Merkki vaan taitaa olla ainakin vielä aika tuntematon. Mielestäni Walden ei häviä pätkääkään jollekin Yamahalle tai Ibanezille. Ainakaan 200 - 300 euron hintaluokan vehkeet. |
mhelin 11.06.2007 11:50:03 (muokattu 11.06.2007 11:50:49) | |
---|
|
weelie 11.06.2007 13:58:13 | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
BenGlenton 15.06.2007 12:13:27 | |
---|
Heitetään merkkinä sopan sekaan vielä Alvarez. Musamaailma taitaa diilata. tan tan taa |
tommiot 15.06.2007 15:05:19 | |
---|
Nappasin tollasen Ibanezin AW15:n mukaan kun oli muutakin asiaa Levytukkuun ja Janne sai ihan hyvän hinnan mulle. Pitää olla merkkiuskollinen, kun kaikki muut kepitkin on Ibanezia :) Yamahat ei soittotuntumaltaan niin sytyttäny enkä jaksanut Fmusiikki-Levytukku -akselilta lähteä kauemmaksi. Ibanezilta testailin kaikki alle 450 euron kepit ja tää soi parhaiten ja oli kans miellyttävä soittaa. Kaikissa muissa tuntui olevan jotenkin häiritsevä keskialueen honotus, joka korostui mitä kovempaa soitti... Hiljaa soittaen ne kalliimmat kuulosti paremmalta kuin tää. Eihän tässä nyt niin hirveesti botnea, varsinkaan tiukkaa sellaista, saundissa ole, mikä on kai aika tyypillistä halvemmissa kitaroissa, mutta hiukan yli 200 euron kitarana just hyvä mulle. Eiköhän tästä studiossakin hyvällä mikityksellä saa ihan hyviä saundeja, ainakin biisien pädeiksi. Tällä mennään, meikä on kuitenkin enemmän sähkismiehiä. Välillä vaan tekee mieli fiilistellä akustisesti :) |
root daddy 17.06.2007 20:58:17 (muokattu 17.06.2007 20:58:49) | |
---|
Kokeilin Garrison merkkistä kitaraa dreadnought-tyylinen koppa ja siinä oli hiilikuiturimoitus, ostopaikka Musamaailma, Hintaluokka n450 eur... Jos tulee vastaan niin kokeile..Hyvä hinta-laatu suhde.. www.garrisonguitars.com |
risto 18.06.2007 10:49:52 (muokattu 18.06.2007 10:53:03) | |
---|
Säästä vielä vähän aikaa, niin saat paremman. Ja muuten, käypä testaamassa Seagulleja Millbrookissa Etelärannassa ennen kuin teet ostopäätöksen. EDIT: Itse ostin juuri Seagullin Cedarin (815e) ja kun Lottonen vielä trimmasi säädöt mun toiveiden mukaan, niin olen nyt erinomaisen tyytyväinen valintaani. "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut." Room 8:37 |