Aihe: kitaralle vahvistin.. (taas)
1
Susiääni
05.09.2007 12:50:06
Joo onhan tästä keskusteluja olemassa mutta kun ne ei oikein vastaa mun kysymyksiin niin laitan nyt uuden.

Soitan akustista kitaraa fingerstyle tyylillä ja olen nyt tullut siihen tulokseen että en pysty kuulostamaan esikuviltani ilman sopivaa vahvistinta. Koska vaihtoehtoja on paljon ja tietoa vähän, tarttisin vähän opastusta siihen mitä ominaisuuksia vahvarissa kannattaisi olla.

Vahvistin tulee ensi sijaisesti kotikäyttöön joten mitään huikeita tehoja ei tarvii olla. Haluan myös kerralla hyvän vehkeen etten viikon päästä haikaile parempaa. Hinnan puolesta kipukynnys rupeaa tulemaan vastaan jossain 800e:n paikkailla.

Onko esim mitään järkeä ottaa vahvistinta jossa on 2-kanavaa. (Esim. Roland AC-60). En laula enkä toista kanavaa periaatteessa tarvitse mutta saishan siihen vaikka sitten konkkamikin kiinni.

Entäs kannattaako rahojaan laittaa ylimääräsiin tehoihin ? (Esim. Roland AC-90 vs. AC-60).
mullet3000
06.09.2007 09:36:47
Itse olen aikeissa joku päivä ostaa AERin Compact 60. En noista vahvistimista oikein mitään tiedä, mutta jos se kelpaa TE:lle, niin kyllä se varmasti kelpaa mullekin. 869€ T-kaupassa

http://www.thomann.de/fi/aer_compact_60.htm
"You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel
Susiääni
06.09.2007 11:41:55
Itse olen aikeissa joku päivä ostaa AERin Compact 60. En noista vahvistimista oikein mitään tiedä, mutta jos se kelpaa TE:lle, niin kyllä se varmasti kelpaa mullekin. 869€ T-kaupassa

http://www.thomann.de/fi/aer_compact_60.htm

Varmaan ihan hyvä peli jos Tommy sillä soittaa. Melko kallis kylläkin näin sokkona tilattavaksi.

Näissä vähänkään tyyriimmissä (500e+) vahvistimissa tuntuu aika järjestään olevan 2 kanavaa. Eipä tuosta haittakaan ole joten taitaa tuo Rolandi olla ihan hyvä vaihtoehto. Kävin tässä taannoin soittamassa tota AC-60 mallia ja oli kyllä ihan mieleinen. Tekisi kyllä mieli melkein ostaa AC-90.
Lahjattomuus korvataan kovalla harjoittelulla
mullet3000
06.09.2007 12:58:07
Kävin tässä taannoin soittamassa tota AC-60 mallia.

Missä päin sitä voi testata?
"You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel
Susiääni
06.09.2007 13:13:05
Missä päin sitä voi testata?

Helsingissä Hellas Piano myy sitä hintaan 499e eli samaan hintaan saat sieltä kuin Thomanilta.
Ainoa miinus tässä oli AC-90 verrattuna että siinä ei vissiin kitara kanava käynyt yhteen magneettisen mikin kanssa eli sähkiksellä sitä ei voi soittaa.
pasikaikkonen
07.09.2007 01:25:39 (muokattu 07.09.2007 08:28:19)

kitaristimme osti juuri tällaisen setin.

Fender ultralight kaappi/nuppi yhdistelmä.
http://www.fender.com/products//search.php?partno=2271700000

jos hinta ei hirvitä(1700e),
niin tuossapa on iso, heleä ja erotteleva soundi.
lisäksi toiseen kanavaan voi laittaa vaikka laulun samaan aikaan.

paino ja koko on olematon, eli roudaus ystävällistä meininkiä.

EDIT: jahans taisi mennä budjetistä yli aika rajusti :)
mutta onhan fenkulla noita pienempiä malleja joita voisi kokeilla.
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
Susiääni
07.09.2007 11:29:31
kitaristimme osti juuri tällaisen setin.

Fender ultralight kaappi/nuppi yhdistelmä.
http://www.fender.com/products//search.php?partno=2271700000

jos hinta ei hirvitä(1700e),
niin tuossapa on iso, heleä ja erotteleva soundi.
lisäksi toiseen kanavaan voi laittaa vaikka laulun samaan aikaan.

paino ja koko on olematon, eli roudaus ystävällistä meininkiä.

EDIT: jahans taisi mennä budjetistä yli aika rajusti :)
mutta onhan fenkulla noita pienempiä malleja joita voisi kokeilla.

Heh. Melko kallis. Ottaen huomioon että vahvistin tulee pääasiassa kotikäyttöön omaksi iloksi ja nauhotteluun, on tän kaliiberin vehkeet vähän turhan järeitä.

Aika vahvasti olen nyt kallistumassa Rolan AC-90 mallin puoleen. Jos jollain on tästä kokemusta/tietoa niin otan ilolla vastaan. Myöskään en tiedä että missä sitä voisi suomessa testata. Olishan tossa kyllä vielä toi Fenderin Acoustasonic sarja mitä vois mietiskellä.
pasikaikkonen
07.09.2007 13:04:38

juu, kannattaa niitä pienempiä fenkkuja ainakin kokeilla :)
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
Susiääni
07.09.2007 16:38:43
Aika vahvasti olen nyt kallistumassa Rolan AC-90 mallin puoleen. Jos jollain on tästä kokemusta/tietoa niin otan ilolla vastaan.

No ei kai siitä kellään mitään kokemusta ole kun musta tuli juuri Suomen ensimmäinen kyseisen vahvistin mallin omistaja. Maahantuojalla olivat vasta saaneet ensimmäisen pilottikappaleen paikanpäälle ja ihmettelivät että miten joku voi nyt jo osata kysellä sitä.

Aika hätäinen ostopäätös tuli tehtyä lähinnä ton AC-60 kokemuksen perusteella mutta eiköhän tuo ole ihan kelpo peli, vielä ihan kelpo hintaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)