Vic Rattlehead 14.11.2007 19:08:55 | |
---|
Osaisiko joku suositella tai neuvoa, että mistä löytyisi suht halpa sekä laadukas nylonkielinen elektroakustinen? Olen jo jonkin aikaa haaveillut sellaisesta, kun tuo nylonkielisen kitaran saundi on mieleeni, mutta se on jokseenkin orvon kuulosta tavallisesta kaikukopasta. Mielessäni olisi joku tämän tapainen mitä Ynkkä tässä soittelee: http://www.youtube.com/watch?v=WpDblDia5TE Ja sitten tietty olisi kiva kuulla kokemuksia elektroakusisista jos sellaisia löytyy. Kiitän jo etukäteen. What do you mean I aint kind?
Just not your kind... |
PappaSF 18.11.2007 14:55:22 | |
---|
Itelläni on Yamahan elektroakustinen. Soi ihan hyvin ilman sähköä ja myös sitten efektilaitteiden, vahvareitten ym. läpi. Suosittelen elektroakustista jossa on normaalikokoinen akustinen koppa, ne pienikoppaiset tai ohkaisemmat eivät sitten soi ilman sähköä välttämättä tarpeeksi hyvin. Mitä isompi koppa siinä kitarassa on sen muhevammat soundit (yleensä näin) ja eikä vaadi sitten vahvareilta/kaapeilta paljoakaan kun haluaa kunnon soundit. Elektroniikan kannalta tärkeää on että siinä kitarassa on suht hyvä kierronesto eli ilman muuta kandee kokeilla kaupassa sähkönläpi ja reilulla volumella. Soundillisesti on hyvä jos kitarassa on parit mikit, toinen siinä kaulan lähellä aukosta katottuna (yleensä sen voi säätää) ja toinen jossain tallan lähellä, näin kahdella mikillä varustettuna saapi monipuoliset soundit kitarasta pihalle mikä on jatkossa tosi kiva juttu. Itselläni on Yamaha cgx-171cca, jossa Slimmer body depth and lower action (maksoi kyll reilusti muttei ihan maltaita eli kovalla laukulla tuo n. 800 euroa). Thomanilta tuon saa n. 711 + rahdit (tosin suosittelen ostamaan ihan kokeilemalla eikä postin välityksellä). Tuo Yamaha kitarani soi myös ilman sähköjä tosi kivasti, tarpeeksi kovaa ja on muuten helpposoittoinen. Kaikki eivät Yamaha merkistä tykkää mutta itelläni niistä on hyviä kokemuksia. Joka tapauksessa suosittelen kunnon kopalla varustettua noissa elektroakustisissa. Toivottavasti tästä on jotain apua ;-) |
PappaSF 18.11.2007 14:57:58 | |
---|
Unohtu mainita että jos olet etsimässä halpaa ja laadukasta niin se on jo vaikeampi juttu, noissa elektroakustisissa ei ole helppoa löytää halpaa ja laadukasta kovin helposti :-( Ehkäpä käytettynä voisi löytyä kenties. |
Vic Rattlehead 20.11.2007 18:58:22 | |
---|
Pappa SF: Huomasithan, että haen nylonkielistä elektroakustista? Niitä ei oikein tahdo perusliikkeistä löytyä. Ja tää on vasta tällastä pohdintaa, ei mulla ole vielä rahojakaan vähään aikaan mitään uutta ostelemaan. Kiitos kumminkin neuvoista. What do you mean I aint kind?
Just not your kind... |
PappaSF 21.11.2007 10:50:05 | |
---|
Jep huomasin, että haet elektroakustista nailonkielistä. Itelläni on sellainen eli toi Yamaha merkki. Hyvällä kaikukopalla varustettu nailonkielinen elektroakustinen on bueno eli jos löydät isolla kaikukopalla varustetun niin sitä on ilo soittaa myös ilman sähköä ;-) ja sähköillä soitettuna ääni sen kun vain paranee. Harmonycentralista löytyy myös aika hyvin käyttäjien kokemuksia soittimista joten sielläkin kannattanee pistäytyä ennen ostoa. Pääasia, että tykkäät soittimestasi ja siinä on hyvä ääni, soitettavuus on hyvä ja soitin kestää, hyvällä soittimella on ilo soitella ;-) |
Susiääni 21.11.2007 17:05:21 | |
---|
tselläni on Yamaha cgx-171cca, jossa Slimmer body depth and lower action (maksoi kyll reilusti muttei ihan maltaita eli kovalla laukulla tuo n. 800 euroa). Thomanilta tuon saa n. 711 + rahdit (tosin suosittelen ostamaan ihan kokeilemalla eikä postin välityksellä). Mulla täsmälleen sama peli. Ostin reilu vuosi sitten Helsingin F-musiikista. En tiedä myyvätkö enää. Voin suositella. Peittosi muut koittamani mallit mennen tullen. Se että onko 800e "suht halpa" on ihan ostajasta kiinni mutta laadukas se ainakin on. VAROITUS! Tämäkin viesti saattaa sisältää sarkasmia, ironiaa tai provosointia väittelyyn |
Vic Rattlehead 22.11.2007 18:23:48 | |
---|
Okei, onkos tuossa Yamahassa hyvin tavoitettavissa korkeimmat välit? Tavallisissa akkareissa kun tuo 12 jälkeiset väliton hankala saavuttaa. Ajattelin tästä vähän sellaista tiluakustista. Ja mun mielestä 800 ei ole paha hinta jos kumminkin suht kelpo keppi on kyseessä Voisin alkaa säästelemään rahojani sitten tuohon. Ja tiettyhän voisi käydä tsiikailemassa liikkeitä ja testailemaankin mahdollisesti. Pistän korvan taakse, kiitos kaikista vinkeistä vielä kerran. What do you mean I aint kind?
Just not your kind... |
PappaSF 22.11.2007 19:38:07 | |
---|
Just kokeilin omassani tuolta soololovesta soittaa yli 12 nauhan ylempää ja kyllähän tuolla onnistu sekin. 13-14 välistä saa vielä barreotteenkin otettua, tosin käsihän ei siellä pääse ns. kaulanympäri menemään kun on kaikukoppa jo tietysti edessä mutt kohtuudella lähti 13-14 väleistä vielä barre ote. Itse yleensä olen soitellu maksimissaan tuonne 12 välistä ja muutama väli päälle ns. sooloissa. Eihän tuo yhtä helppo ole kuin sähkökitaroissa ottaa kun on nailonkielinen kitara kyseessä (soololovella tosin). Kannattaa ihan käydä testaamassa kaupassa ja mikä istuu käteen hyvin ja soi hyvin. |
Juniper 22.11.2007 20:41:10 | |
---|
Lisätään yksi hyvä vaihtoehto tähän. Jos pidät naikkarin soitelusta sähköistetynä niin Yamahan silent on erittäinkin hyvä vaihtoehto. |
Jutu 25.11.2007 15:18:50 | |
---|
Ostin hiljattain Ibanezin Talman-sarjaa. Koppa on pienempi kuin tavallisessa akustisessa, mutta mielestäni ihan ok. Ainakin näin ensi tuntumalta. Ihan hyvin soi ilman "sähköäkin". Tosin en olekaan mikään asiantuntija ;D |
Puavali 25.11.2007 19:59:02 | |
---|
Lisätään yksi hyvä vaihtoehto tähän. Jos pidät naikkarin soitelusta sähköistetynä niin Yamahan silent on erittäinkin hyvä vaihtoehto. Nailonkieliset laatuisat elektroakustiset antavat kyllä hienon suondin, joka on vieläpä helppo miksata muun soiton sekkaan. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |