Aihe: Washburn D10 SB vai olisiko jokin parempi?
1
kossupatteri
02.11.2007 11:42:59
Eli olisin ostamassa itselleni akustista kitaraa. Olen aikeissa ostaa tuon Washburnin menestyneen D10 S:n mustana. Minä en itse oikein tiedä noista akustisista kitaroista mitään, joten voitteko neuvoa tai ehdottaa jotain muuta mallia, joka olisi kuitenkin samaa hintaluokkaa.

Tässä tuo Washburnin kitara:
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=9020&mgid=87&sgid=393

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
Numb
02.11.2007 13:25:34

Tuo wash and burn on hintaluokassa hyvä kyllä. Yamahalla ainakin on asiallisia myös.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
madaxel
03.11.2007 10:09:34 (muokattu 03.11.2007 10:12:22)
Kävin pari viikkoa sitten kokeilemassa juurikin tuota mustaa D-10 mallia Soitinlaineella. Oikein hyvin soi ja sopi käteen, eli se on erittäin hyvä kitara hintaluokassaan. Itse päädyin kuitenkin Yamaha FG 720S malliin, koska sitä oli saatavana sunburst väreillä, tuosta Washburnista on vain natual ja musta.

Tässä siis ketju johon itse pistin kysymykseni:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=51&t=154147&o=0&#end
kossupatteri
03.11.2007 11:03:03
Nyt ainaki näyttää tuolla Soitinlaineella olevan Washburnin D-10 myös sunburstina. Eikös tuo oo se sama malli. Pitää ostaa tuollanen. Tuo sunburst värillä oleva on 5 euroo halvempi kuin tuo D-10:n musta versio, vaikka Washburnin sivuilla tuo D-10 mustana maksaa 429 dollaria ja sunburstina 499. :D Pitää tuo sunburst kyllä ostaa. Tässä vielä linkki:
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … ;pid=11782&mgid=87&sgid=393
madaxel
03.11.2007 11:23:23
Toi sunburst ei ole ihan sama malli, tuossa on kansi vaahteraa eikä kuusta. Kokeilin tuotakin, eikä se ainakaan omasta mielestäni ollut yhtä hyvän tuntuinen ja kuuloinen kuin toi "oikea" D10.
flattopguitar
03.11.2007 13:20:09
Kannattaa ehdottomasti ostaa se missä on kokopuukansi, eli S siellä mallimerkin perässä. Tuo vaahterakansinen on kyllä nätinnäköinen, mutta laminoituapuuta, eikä kuulosta yhtä hyvältä kuin kokopuukantinen. Jälkimmäinen vain parantuu iän ja käytön myötä.
kossupatteri
03.11.2007 14:35:21
Joo kiitos tosta vinkistä. Pitääkös tuota kokopuu kannella olevaa kitaraa hoitaa tai siis huoltaa jotenki, ku jostakin mä luin, että kokopuu kannella olevaa kitaraa pitää huoltaa jotenkii.
madaxel
03.11.2007 15:28:59
Kokopuukansi elää ilman kosteuden muutosten mukaan, joka Suomen olossa on aika vaihtelevaa. Tästä syystä kitaran sisään pitäisi hankkia "kostutin mato" jota pidetään siellä aina kun ei soita. Eräs kokenut kitaristi sanoi että pistää kitaransa kylpyhuoneeseen suihkun jälkeen hetkeksi aina vähän väliä. Sama tyyppi kertoi oman kokopuukantensa haljenneen koska laiminlöi tuota kostuttamista.

Kaverillani tosin on kokopuu kuusikantinen Ibanez eikä hän ole koskaan mistään kostuttimista kuullutkaan eikä kitarassa ole mitään vikaa. Itsellenikin tämä kostuttamisasia on uusi koska juuri vasta hankin ensimmäisen kokopuukantiseni.

Olisi mukava kuulla kokeneimpien mielipiteitä asiasta. Tuntuu että jotkut suorastaan yliampuvat tuon kostuttamishomman hankkimalla ilmankosteusmittarit ja muut systeemit. Tietenkin mikäli kannen halkeamisen riski on suuri, haluan tuohon varautua.
rattledad
03.11.2007 18:41:59

Olisi mukava kuulla kokeneimpien mielipiteitä asiasta. Tuntuu että jotkut suorastaan yliampuvat tuon kostuttamishomman hankkimalla ilmankosteusmittarit ja muut systeemit. Tietenkin mikäli kannen halkeamisen riski on suuri, haluan tuohon varautua.

Tuossa seuraavalla sivulla on asiasta ainakin yksi ketju:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=51&t=141403&co=30
kossupatteri
04.11.2007 11:59:04
No kumpiko minun kannattaa ostaa, jos tämä kitara tulee vain koti käyttöön. Ja muutenki tulee tuota sähkistä varmaan soitettua enemmän. Niin eli kannattaako minun ostaa tuo kokokuusta tehty vai laminoidulla kannella oleva kitara. Kun noista keskusteluista saa sellasen käsityksen, että tuo, minkä kansi on tehty kokokuusta, halkeaa helposti. Niin kumpi kannattaa ostaa?
flattopguitar
04.11.2007 19:02:58 (muokattu 04.11.2007 19:06:46)
No kumpiko minun kannattaa ostaa, jos tämä kitara tulee vain koti käyttöön.

Kokopuukantiset on vähän herkempiä kosteuden vaihteluille ja eteenkin silloin kun ne ovat uusia, talvisin kun huoneilmankosteus laskee
kossupatteri
04.11.2007 21:51:57
Pitääkös noissa laminoiduissa kitaroissa pitää huolta tuosta kosteudesta?
juntti83
05.11.2007 10:19:14
Ilmankosteus ei juurikaan vaikuta laminaattikantisiin kun taas kokopuukantisiin se vaikuttaa. Silti ostais ehdottomasti sen kokopuukantisen kitaran koska saundi on kyllä siinä aikalailla parempi. Ostin itselleni T-kaupasta PlanetWavesin kostuttimen ja hyvin on toiminut.
Numb
05.11.2007 11:25:16

En aio kostuttaa kokopuukantista Yamahaani millään tavalla. Katsotaan kuin käy :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
mullet3000
05.11.2007 13:08:42
Ostin itselleni T-kaupasta PlanetWavesin kostuttimen ja hyvin on toiminut.

PlanetWaves varoittaa kotisivuillaan viallisesta Humidipakista:

http://www.planetwaves.com/humidipak_consumer_advisory.html

Toivottavasti sulla ei falskaa.
"You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel
juntti83
07.11.2007 11:25:57
Just ku kehus niin tulee tuollainen ilmoitus..aijai... Onneks mull on vähän erillainen kostutin, kiitti tiedost.. Ja kyllä kannattaa kostuttaa kokokantista kitaraa vähintään talvi pakkasilla, muuten saattaa kuulua riks, raks ja poks...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)