jss1 22.12.2007 18:28:45 | |
---|
Olis tarkoitus ostaa ensimmäinen teräskielinen akustinen kitara tässä ens vuoden puolella. Ei tarvii olla mitään hirveen kallista - ei todellakaan mitään claptonin martinia. Mikä niistä edes tekee niin kalliita? (saako niillä naisia enemmän?) Olen soitellut kitaraa jo kauan ja olen aika taitava. Nylonkielinen on aikasemmin ollu käytössä, semmonen perus. Sähköskittaa olen soitellut enemmänkin. Nii sellanen klassinen akustinen rockkitara ois hakusessa. Mitä voitte kertoa teräskielisistä akustisista kitaroista ja niiden eroista/laaduista? |
weelie 23.12.2007 11:54:28 | |
---|
Alle parin huntin ei uutta hyvää saa. Jos itse olisin ostamassa hankkisin art et lutherie dreadnoughtin musicstore.destä. 222e plus 20e. Kotelo ois hyvä lisäksi. Älä kirjoita sanaa klassinen kun tarkoitat teräskielistä. Toim.huom. :) http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
weelie 23.12.2007 12:07:22 | |
---|
Flattopguitar on kai maar kirjoitellut hyvät perusjutut jo monesti. Ja jos kerrat olet etevä soittajat et ehkä apuani edes tarvitse... Hyvän akustisen tekeminen on vaikeaa. Itse en ihmettele miksi akustinen kitara maksaa pari tonnia. Paljonko hyvä viulu maksaa? Mutta ihmettelen kyllä miksi sähkökitarat maksavat useita tuhansia. Eihän niiden tarvi soida kunnolla. Kitarassa on tärkeintä soitettavuus ja saundi. Harmittavan monissa kitaroissa kaulan tyvessä mutka, joka ajan mittaan varmaan vain pahenee. Sähkö tai nailonkielisissä tätä ongelmaa ei yleensä ole. Eli tarkistan kaulan suoruus ja kulma ensin. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
jss1 23.12.2007 16:44:57 | |
---|
Alle parin huntin ei uutta hyvää saa. Jos itse olisin ostamassa hankkisin art et lutherie dreadnoughtin musicstore.destä. 222e plus 20e. Kotelo ois hyvä lisäksi. Älä kirjoita sanaa klassinen kun tarkoitat teräskielistä. Toim.huom. :) tarkoitin siis klassista rockia. |
flattopguitar 02.01.2008 09:19:58 | |
---|
Harmittavan monissa kitaroissa kaulan tyvessä mutka, joka ajan mittaan varmaan vain pahenee. Sähkö tai nailonkielisissä tätä ongelmaa ei yleensä ole. Totta ja monissa kitaroissa se tulee jo 1-2 vuoden jälkeen ja ongelma näkyy uusissakin akustisissa. Hyvänä puolena asiassa on se, että tuo on kohtuullisen helppo ja halpa korjata. Halvin tapa on hioa nauhat kopan liitoskohdasta kaikuaukkoon asti matalammalle, mutta parempi on poistaa nämä nauhat ja hioa otelauta, nauhaurat syvemmälle ja uudet nauhat tilalle (tai ne vanhat). Itselleni tehtiin tämä yhteen akustiseen ja sen jälkeen oli kuin uusi. Yleensä actioniakin pystyy laskemaan, kun ei enää joudu pitämään sitä särinävaraa mutkan vuoksi. |
weelie 02.01.2008 09:43:01 | |
---|
Totta ja monissa kitaroissa se tulee jo 1-2 vuoden jälkeen ja ongelma näkyy uusissakin akustisissa. Hyvänä puolena asiassa on se, että tuo on kohtuullisen helppo ja halpa korjata. Halvin tapa on hioa nauhat kopan liitoskohdasta kaikuaukkoon asti matalammalle, mutta parempi on poistaa nämä nauhat ja hioa otelauta, nauhaurat syvemmälle ja uudet nauhat tilalle (tai ne vanhat). Itselleni tehtiin tämä yhteen akustiseen ja sen jälkeen oli kuin uusi. Yleensä actioniakin pystyy laskemaan, kun ei enää joudu pitämään sitä särinävaraa mutkan vuoksi. Kiitos tiedosta! Ei tosin ole kitaroissani ongelma tällä hetkellä. Mutta hyvä tietää että se on suht iisi hioa kuntoon. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
mhelin 02.01.2008 12:43:57 | |
---|
|