Aihe: Klassista kitaraa 400-800
1
wedevirtanen
23.06.2008 16:36:01 (muokattu 23.06.2008 19:21:18)
Olen hankkimassa klassista kitaraa ja budjetti antaisi myöten otsikon mukaiseen summaan.

Tampereella olen klassiset kokeillut, eikä mitään kiinnostavaa löytynyt. Mitenkähän Helsingissä? Missä liikkeessä ovat parhaimmat klassisen kitaran valikoimat?

Onko mitään ehdotuksia kitaroisita, joita kannattaisi kokeilla?

Aikaisemmassa topicissa mainittiin Alhambra 4P kitara, missähän sitä oli myynnissä Helsingissä?

Kiinnostaisi myös tietää onkon kenelläkään kokemuksia Kantare- kitaroista?
Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi...
Too Late
24.06.2008 13:00:20
Hommasin keväällä Kantare I 500 C -kitaran. Ihan tyytyväinen olen ollut, tosin en ole mikään kitaroiden asiantuntija, joten vähän vaikea analysoida sen tarkemmin. Kokeilin toki myös muita Kantareita (jotka sopivat paremmin budjettiisi), eikä niissäkään mitään moitittavaa mielestäni ollut. Noitahan näyttää löytyvän myös Tampereelta. (?) http://www.musiikkitoteemi.fi/index … uctsList&iCategory=3&page=1

Toinen merkki, johon opettaja suositteli tutustumaan, oli Hernandez. Niitä löytyy ainakin Helsingin Fazerilta. "Estudio"- ja "Professor"-mallit sopivat budjettiisi (ainakin pienellä venyttämisellä/tinkimisellä). Olisin saattanut ehkä (siis ehkä, en tiedä) jopa päätyä tuohon Professoriin, mikäli liikkeestä olisi keväällä löytynyt kuusikantinen (eli samanhintainen "S"-) malli.
Kantare I 500 C
Diego
24.06.2008 17:08:50
Kannattaa Helsingissä Musamaailmassa käydä kokeilemassa Admira -kitaroita. Ne on hyviä, itselläni on kaksi erilaista, eivätkä hirveän pahan hintaisiakaan. Kato netistä musamaailman sivuilta.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
wedevirtanen
26.06.2008 00:51:26
Hommasin keväällä Kantare I 500 C -kitaran. Ihan tyytyväinen olen ollut, tosin en ole mikään kitaroiden asiantuntija, joten vähän vaikea analysoida sen tarkemmin. Kokeilin toki myös muita Kantareita (jotka sopivat paremmin budjettiisi), eikä niissäkään mitään moitittavaa mielestäni ollut. Noitahan näyttää löytyvän myös Tampereelta. (?) http://www.musiikkitoteemi.fi/index … uctsList&iCategory=3&page=1

Toinen merkki, johon opettaja suositteli tutustumaan, oli Hernandez. Niitä löytyy ainakin Helsingin Fazerilta. "Estudio"- ja "Professor"-mallit sopivat budjettiisi (ainakin pienellä venyttämisellä/tinkimisellä). Olisin saattanut ehkä (siis ehkä, en tiedä) jopa päätyä tuohon Professoriin, mikäli liikkeestä olisi keväällä löytynyt kuusikantinen (eli samanhintainen "S"-) malli.

Kiitos vinkistä. Kävinkin tänään Helsingissä ja F-musiikissa ja kokeilin Hernandezin Estudio -mallia (Professor- mallia ei ollut tällä kertaa tarjolla). Kokeilin siinä myös muita klassisia kitaroita ja Estudio miellytti sen verran, että se lähti mukaan Tampereelle.

Estudio tuntui selkeästi paremmalta kuin saman hintaluokan ja kalliimatkin Yamahat, joita siellä kokeilin. Lisäksi Tampereella tuli kokeiltua melkeinpä kaikki myytävät mallit ja Estudio veti näistä kaikista pitemmän korren.

Hinta- laatusuhde oli hyvä. Näin ensituntumalta kitara soi kauniisti ja soitettavuus on erinomainen. Työn jälki on laadukasta. Vikoja ei ole löytynyt. Ulkonäkökin on kohdallaan. Kaiken kaikkiaan laadukas soitin, jollaisia harvoin tähän hintaan tulee vastaan, jos ollenkaan. Itselläni ei ole tullut. Kitara on kokopuinen, joten odotan innolla soinnin ja soittotuntuman vielä tästä parantuvan, kunhan pääsen kitaraa soitollani muokkaamaan.

Kyllä nyt kelpaa soitella.
Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)