Aihe: Hyvä hinta akustiselle?
1 2
lörssön
09.04.2008 18:37:09
Joo just alotin tän foorumin ja kitara kiinnostas, akustinen tosin. Soitan jo urkuja! Nii mikä ois suositushinta?
Milkop
09.04.2008 19:41:33

Viimeisten tietojen mukaan (ottaen huomioon pörssikurssien keinahtelut) noin 235,765654 €.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
lörssön
09.04.2008 19:47:23
Huhhuh kallista mutta elämä on...kiitti:>
MaD PiAnIsT
09.04.2008 21:49:57 (muokattu 09.04.2008 21:52:28)

Joo just alotin tän foorumin ja kitara kiinnostas, akustinen tosin. Soitan jo urkuja! Nii mikä ois suositushinta?

Ootko Juhani, kun juuri perustit tämän foorumin?

Mut ihan tosissaa sit, hakukin löytyy tältä foorumilta ja sitä kannattaa käyttää niin voi löytyä vastauksia vanhoista ketjuista:)
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
lörssön
10.04.2008 07:00:28
En ole joo tuo on ihan hyvä vinkki!
by: lörssön
weelie
10.04.2008 09:54:54 (muokattu 10.04.2008 10:17:46)
Akustisia on hintaluokassa alle 200€, alle 500€ ja alle 1000€. Sitten on hintaluokassa alle 2000€ tai yli.

EDIT: Ja lisäänpä vain että tarkoituksena ei ollut pelleillä tai kettuilla. Nuo mielestäni ovat ne psykologiset hintatasot, joissa hinta/laatusuhdetta vertaillaan ja johon kitaraa ostettaessa usein päädytään. Toki varmasti useimmiten täällä on kyselyitä siitä että mikä olisi paras kitara hintaluokassa 300-400€, ja sitähän listassa ei tarkalleen ole (eli ne on "alle 500€").

Jokaisessa noista hintaluokista löytyy varmasti ihan soitettava kitara.

Esim. alle 200€ Yamaha C-40, ja Yamahan perus-teräskieliset kitarat. Toiset tykkäävät myös Ibanezeista.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
wedevirtanen
10.04.2008 13:10:44
Mikä on Yamahan halvin kokopuukantinen teräskielinen?

Ja lisää merkkejä about vähän yli 200 hintaluokkaan Takamine, Walden mitä nyt tulee mieleen ja joita olen itse kokeillut ja pitänyt ihan soitettavina soittimina.

Monet pitävät kokopuukantisuutta ehtona kitaran ostamiselle, vaikka kai sitä ihan hyviä ihan laminaattejakin löytyy.
Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi...
IJarro
10.04.2008 16:15:35
Monet pitävät kokopuukantisuutta ehtona kitaran ostamiselle, vaikka kai sitä ihan hyviä ihan laminaattejakin löytyy.

Itelle lamonoitu on ehdoton valinta. Epäsäännölliset elämäntavat, kitaran kuljetus millon minnekin, suomen kuiva ja kylmä talvi, ulkokeikat, pippalot, mökkireissut jne.

Kokopuisessa tai kokopuukantisessa ois liikaa varomista ja pelaamista mulle. Halkeis vaa ja sit harmittais. Noi 300-400€laminoidut esim yammut on kuitenkin soundillisesti jo aika kovaa kamaa. Mulle ainakin kelpaa.
Let's do some living after we die...
lörssön
10.04.2008 19:58:17
Aikaas kallista!
samsonov
11.04.2008 14:27:03
Osta multa Yamaha 200e, ei oo kallista.
weelie
11.04.2008 14:59:45 (muokattu 11.04.2008 15:15:38)
Aikaas kallista!

Tapasi kysyä oli ehkä väärä. Halvimmillaan kitaran saa ilmaiseksi sukulaisilta tai sitten käytettynä viiteenkymppiin. Thomannilta voi saada uudenkin viiteenkymppiin (plus postit), tai varmaan muualtakin. Mutta ne on yleensä sellaisia ritsoja, että päänsärkyä voi tulla enemmän kuin soittoiloa.

Alle huntilla uusia kitaroita on esim. Westone (dlxmusic.fi), Ibanez (levytukku.fi), Tenson (hellaspiano.fi), Jack and Danny (Jerrysmusic.fi), Richwood ja Valencia (spelektroniikka.fi) jne.

Itelle lamonoitu on ehdoton valinta. Epäsäännölliset elämäntavat, kitaran kuljetus millon minnekin, suomen kuiva ja kylmä talvi, ulkokeikat, pippalot, mökkireissut jne.

Mun mielestäni ihan hyvä pointti. Mulla on laminaattikitara, ja sitä tulee joka päivä soitettua, ja se lojuu milloin missäkin eikä mitään kovaa koteloa sille ole.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
wedevirtanen
11.04.2008 21:24:51
Jep, minäkin ehkä siirryn halvempiin malleihin, joita ei tarvitse laukussa kostuttimen kanssa säilytellä. Halkeileeko tuo pelkkä kokopuukansikin helposti. Toisaalta ei halkeammillakaan niin kauheasti väliä ole halvemmissa kitaroissa, jos ei niitä meinaa myydä eteenpäin.
Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi...
lörssön
12.04.2008 08:17:53
Jep, minäkin ehkä siirryn halvempiin malleihin, joita ei tarvitse laukussa kostuttimen kanssa säilytellä. Halkeileeko tuo pelkkä kokopuukansikin helposti. Toisaalta ei halkeammillakaan niin kauheasti väliä ole halvemmissa kitaroissa, jos ei niitä meinaa myydä eteenpäin.

Tossa kyl on jo järkeä...no riippuu vähän.
Hannu H.
19.04.2008 22:05:14

Kyl ne halkeamat kummasti soundiin vaan vaikuttaa halvemmassakin kitarassa. Mun yammusta napsahti yks talvi kansi halki tallasta perään asti. Soundi kylläkin muuttui positiivisen tumpuksi joten enpä taida korjauttaa vaan hankin toisen joskus jos heleämpää soundia kaipailen :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella Näin syntyy studio!
Teh Masa
20.04.2008 13:09:07
Toisaalta ei halkeammillakaan niin kauheasti väliä ole halvemmissa kitaroissa, jos ei niitä meinaa myydä eteenpäin.

Halpoja kitaroita on vaikea myydä eteenpäin ellet anna pilkkahintaan, puhun siis hintaluokasta +100€. Sen alle ei mun mielestä hyvää kitaraa saa, ellei käy tosi mäihä jaa saa sitä juuri oikeasyistä kitaraa, jossa on sattunut fiba ja se on tehty liian hyvin.

Tuossa satasen piikkiin löytyy mm. todella hyviä Ibanezeja. Niissä on osassa tietyillä kielillä todella upea ja kalliimmille kitaroille vertoja vetävä saundi. Tietty mulle on saattanut sattua käsiin juuri ne hyvät yksilöt. Ei voi tietää.
plugas
07.05.2008 14:58:52
Varmin tapa kasvattaa lapsesta insinööri on ostaa sille alle 100e kitara.
jykasa
07.05.2008 17:01:26
Hei!
Itse ja tytär ollaan oltu tyytyväisiä klassiseen Ibanez G100NT kitaraan.
Kokopuinen kuusikansi, mahonkia loput kopasta ja kaula ruusupuisella otelaudalla ja säädettävällä kaulalla.

Soi ihan mukavasti kokopuun ansiosta. Eikä ole hinnalla pilattu.

Oulun soitin ja tarvike hinta oli: 155,00 euroa.

Testattiin myös Hohner HC-06 ja Yamaha C-40 mutta päädyttiin Ibaan.
Tuolla lisää kuvia: http://kuvablogi.com/blog/6082/4/
kenzy
23.05.2008 15:10:37
Varmin tapa kasvattaa lapsesta insinööri on ostaa sille alle 100e kitara.

Enpä tullut koskaan ajatelleeksi - Eka kitara oli tuo Epin ~60 euron teräskielinen, ja inssin paperit tuli joulukuussa ;) Myth confirmed.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan
T3NNu
26.05.2008 14:16:32
(en tiedä onko oikea paikka esittää tää kysymys, mutta menkööt)
Eli oon itekkii ostamassa akustista kitaraa, mutta en osaa päättää millainen olisi sopiva. Hinta noin 100 e paikkeilla.
Oon katellu näitä kitaroita, mikä olisi paras?

http://www.thomann.de/fi/adora_ad44s.htm
http://www.thomann.de/fi/ibanez_ga3mwljp_jumpstart_konzertpaket.htm
http://www.thomann.de/fi/cataluna_sgnc85.htm
soundwell
16.06.2008 16:53:55
paljonhan olisi hintaa Landola AEW-10
tuollaiselle kitaralle?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)