Aihe: Ibanez Lonestar Series LS 300 BG
1
artos
09.09.2008 15:59:32

Onko kellään tietoa/kokemuksia otsikon mukaisesta kitarasta.

Itselläni on kyseinen värkki. Minua kiinnostaisi tietää mm. mitä materiaaleja tuossa on käytetty. Ja kaikkea muutakin saa kertoa, mitä ko. mallista tietää.

Oman kokemukseni mukaan tuo on hinta-laatu suhteeltaan varsin hyvä kitara. Oma yksilöni maksoi aikanaan uutena (joskus 80-90 luvun taitteessa) hieman alle 2000 mk.

Olen netistä yrittänyt kaivella tietoa, mutta juuri tuosta malllista ei oikein tahdo löytyä mitään.
kimizu
09.09.2008 16:17:03
jsvenn
09.09.2008 18:05:36
Miulla oli Ibanezin Lonestar LS 300 (n.vm -88), jossa oli sisäänrakennettu tallanalus mikkikin volume ja tonesäädöillä. Mikkisysteemissä (pietso?) ei ollut esivahvistinta. mutta se toimi ihan ok. ilmankin. Vertaisin LS-sarjan ääntä Iban V-300 sarjaan, jossa koppa on täsmälleen saman kokoinen ja muotoinen. Äänet ovat voimakkaat, ehkä hieman diskanttivoittoiset. Soitettavuus LS:llä on hyvä pienellekin kädelle, koska kitaran kaula on sähkökitaramaisen "kapea/litteä" verrattuna V-300:een. Muistaakseni LS:n kansi on kokokuusta, sivut ja pohja sekä kaula ruusupuuta?. Sivut ja pohja ovat ilmeisesti viilusta laminoidut. LS:n lakkaus oli paksunoloista muovilakkaa. Lahjoitin LS-Iban siskoni tyttären tytölle capon ym. tykötarvikkeiden kanssa, jotta hän voisi kokeilla kitaraakin trumpetin ohessa. Kuulemani mukaan kitaraa on nyttemmin soiteltu jonkin verran.
makis
15.09.2008 23:42:52
Mulla on LE 300, täällä infoa Lonestar sarjasta:

http://www.ibanezcollectors.com/for … coustic-guitars/lone-star-acoustic/
Milkop
15.09.2008 23:54:19

Aika kammottava tuo lapa. Ei kyllä miellytä omaa silmää yhtään.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
artos
26.09.2008 10:50:20

Kiitän kommenteistanne.

Edellleen kaipaisin lisätietoa nimenomaan tuosta BG -mallista. Muista LS 300 malleista olen kyllä löytänyt tietoa ja tutkinut noita samoja yllä mainittuja sivustoja, mutta missään ei mainita mitään tuosta BG-mallista.
fox
29.09.2008 02:51:53 (muokattu 29.09.2008 02:58:19)

Kiitän kommenteistanne.

Edellleen kaipaisin lisätietoa nimenomaan tuosta BG -mallista. Muista LS 300 malleista olen kyllä löytänyt tietoa ja tutkinut noita samoja yllä mainittuja sivustoja, mutta missään ei mainita mitään tuosta BG-mallista.

Ibanezin historiikki ja sieltä akustisten listaus.. LS 300 BK valmistettu 1984-85, kuusi-mahonki, kaula mahonkia ruusupuuotelaudalla, duckbill-lapa, virittimet 6 in line, värikoodi BK = musta. Nuo LE-mallit on "Lonestar Electric"-elektroakustisia. ICW:sta löytyy parikin kaveria jotka tietää noista yhtä ja toista, sieltä hakemaan lisätietoa. Tosin huomasin, että oot sieltä jo jotain käynyt katsomassa, mutta josko löytyis jotain lisää..
www.ibanezcollectors.com
Itseltä löytyy yksi, mutta sepä ei varsinaisesti ole akustinen/elektroakkari vaan ensimmäisiä ns. "hybridejä", eli Lonestar LE 520...

Jaa, pahoittelut, sen verran tuossa tuli töistä palatessa tohkeissaan katsottua tuo kirjainyhdistelmä väärin, BG tarkoittaa bubingaa..eli rungon materiaali on siis bubinga. Muut tiedot samoja, vaan pitempään oli tuo malli valmistuksessa, 1984-91. En kuitenkaan tuota ekaa postausta ryhtynyt editoimaan, olkoon siellä.. 8)
Kyllä sieltä löytyy jostain se sarjanumerokin, joko kaulablokista tai sitten siitä pohja-lapusta eli labelista. Siitä saa tuon valmistusvuoden selvitettyä.

fox
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tommimoilanen
26.11.2008 03:29:16
Tuossa KIMIZUN viestin linkin sivulla on virus.

Mulla on tuollainen kitara, josta on hiottu lakat bodysta, joten sointi ehkäpä parempi.

Hieno soundi ja soittotatsi.
tommimoilanen
26.11.2008 03:44:42
Hinnathan noissa heittää paljon, mutta esim. tuossa joku pyytää 600 dollaria:

http://everett-washington.olx.com/i … s300-acoustic-6-string-iid-12360610

Olen nähnyt tosi halpoja hintoja ja älyttömiä.

Ite maksoin niin vähän, etten viitsi edes mainita.

Silti soitin on mielestäni arvopeli soinniltaan ja soitettavuudeltaan.

Pesee monet "ylikalliit vempaimet".

Huom. Andy McCoy ja Nasty Suicide soittivat aikoinaan tuollaisilla.

Oisko ollut joku diili.

Tosin olen mielestäni nähnyt Andyn vieläkin käyttävän kyseistä Ibanezia,

joten luultavasti on ollut tyytyväinen soittimeensa.

Tuossahan ne poijjaat vetää kyseisillä: http://www.youtube.com/watch?v=_oe-9M-dQDo
kiriminni
26.11.2008 19:46:32
Juuri tuollaisen mustan omistin v.85.Oli kyllä hyvä ja halpa kitara, n.1500mk
taisi maksaa.Kaula oli kyllä hyvin kapea,mutta helpposoittoinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)