Aihe: Fenderi vai Ibanezi? Ja muita kysymyksiä
1
tuomas30
04.07.2009 00:35:54 (muokattu 04.07.2009 00:40:06)
Moi. Kumpikohan näistä olisi parempi?

Fender CD-60 CEBK http://www.thomann.de/fi/fender_cd60_ce_bk.htm
Ibanez V72E CEBK http://www.thomann.de/fi/ibanez_v72ece_bk.htm

Noobikysymyksiä:

Oikeastaan toi fenderi on jo ihan budjetin kipurajoilla, mutta Ibanezissa näyttäisi olevan "ei-laminoitu" koppa joka lukemani perusteella on hyväkin asia? Ja kassikin tulee mukana..:P

Oonko ymmärtänyt oikein että molemmat saa kiinni vahvistimeen halutessaan?
Onko noiden elektroniikassa jotain eroa? Varmaan molemmissa aika huonoa, mutta ei se kuitenkaan pääasia ole mulla. Onko tossa siis rööri johon saa halutessa vaikka tuollaisen tyrkätä http://www.thomann.de/fi/korg_gb1_bk.htm ?

Mitähän muita eroja noissa on mitä en huomaa?
tuomas30
04.07.2009 17:45:58
Ei varmaan kellään sitten kokemusta?
Epäilyttää se että tosta Ibanezista ei löydy mitään mielipiteitä googlella...siks kysyn täältä. Fenderistä löytyy paljon positiivista
lehtiju2
04.07.2009 21:06:55
Molemmat näyttävät olevan kauttaaltaan laminaattia. Kokopuu ilmoitetaan yleensä termillä "solid". Esim. solid spruce top = kokopuinen kuusikansi, pelkkä spruce top = kuusilaminaattia.

Ja kyllä nuo molemmat saa kiinni vahvistimeen, mutta sen olisi hyvä olla akustiselle tarkoitettu, muuten voipi soundi olla aika karmea.

Ja kyllä, niihin saa myös tuommoisen plugilla varustetun viritysmittarinkin kiinni. Molemmissa kitaroissa on näköjään tosin integroitukin mittari jo valmiina.
tuomas30
04.07.2009 21:32:30 (muokattu 04.07.2009 21:36:40)
Okei. Ajattelin vaan kun toisessa lukee laminated spruce ja toisessa vaan spruce. Varmaan joku markkinointikikka vaan. Mutta joo eipä tuolla niin väliä. Joku täällä sanoikin että tossa hintaluokassa kokopuisesta on varmaan vaan enemmän haittaa kun hyötyä.

Niimpä näkyykin olevan virittimet molemmissa. Mitä toi "chromatic tuner" sitten meinaa? Kai silläkin sitten pärjää?

Omaa akustista vahvistinta ei ole, mutta mahdollisuus sellaisen käyttöön kyllä löytyy silloin tällöin. Eli ton voi pistää huvikseen vaikka kotiteatterivahvistimeen jos siltä tuntuu, ei kuulosta hyvältä mutta mikään ei hajoakkaan? =)
Joku tommonenkin löytyy nurkista http://www.thomann.de/fi/behringer_ub502_eurorack_5kanalmixer.htm mahtaakohan olla yhtään parempi vaihtoehto? :P Tossa ei varmaan tuu mitään johtoja mukana, millasia sitä sitten pitäs ostaa? 6.3mm-6.3mm menee varmaan kitaran ja vahvistimen välille? Onko jotain 6.3mm-RCA(2x) olemassa?

Tällähetkellä nyt kallistumassa Fenderin suuntaan, sitä löytyy suoraa varastosta ja siitä olen löytänyt arvostelujakin. Jos jollain on mielipidettä suuntaan tai toiseen niin sanokoon nyt =) Lähtee su/ma tilaukseen
lehtiju2
04.07.2009 21:56:17
Joku täällä sanoikin että tossa hintaluokassa kokopuisesta on varmaan vaan enemmän haittaa kun hyötyä.

Joku taisi sanoa, että SAATTAA olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Lähtökohtaisesti kyllä pitäisin kokopuukantista parempana, mutta nämä ovat tietysti etenkin näin alhaisessa hintaluokassa hyvin kitarakohtaisia juttuja. Kokeilla pitäisi ennen kuin voisi sanoa mitään varmaa.

Mitä toi "chromatic tuner" sitten meinaa? Kai silläkin sitten pärjää?

Puolisävelaskelittain mittaava. Sillä pärjää oikein hyvin, taitavat itse asiassa lähes kaikki kitaranviritysmittarit olla kromaattisia.

Omaa akustista vahvistinta ei ole, mutta mahdollisuus sellaisen käyttöön kyllä löytyy silloin tällöin. Eli ton voi pistää huvikseen vaikka kotiteatterivahvistimeen jos siltä tuntuu, ei kuulosta hyvältä mutta mikään ei hajoakkaan? =)

Vahvistinasioista löytyy varmaan haulla juttua vaikka kuinka paljon. Itse en ole esiintyvä taiteilija, joten en ole vahvistinta tarvinnut. Tosin olen joskus huvikseni soitellut 12-kielistä Takamineani Roland Micro Cuben ja jopa Fender Super Champin läpi eikä soundi ihan huono ole ollut - tosin ei niin hyväkään, että viitsisi sellaista jatkuvasti kotiolosuhteissa harrastaa.

Ihan tavalliset kitarapiuhat käyvät mikillisiin akkareihin. Erikoisjohtojakin musiikkipuodeista varmaan löytyy ja ainakin sitten itse värkkäämällä.
masterhat
05.07.2009 09:26:03
mul on juurikin tuon samaisen ibanezin vanhempi malli himassa. Soitettavuus on "ihan jees", tosin kielet ovat vähän jäykät normi e-vireessä 10-49 setilläkin. D-vireessä tuo kitara toimiikin sitten jo soitettavuuden osalta huomattavasti paremmin.

Soundissa on perus ibanezin "honotus", joka löytyy ibanezin normikoppaisista tonne aina 500 akkareihin asti (ainakin niissä dreadnoughteeissa joita oon testannut, ohut tai spessu koppaiset onkin sitten oma maailmansa soinnin ja soitettavuuden puolesta).

Tätä snadia honotusta ei kuule oikeastaa itse soitellessa, mutta esim. nauhoittaessa tää kuuluu. Tai jos toinen ihminen/droidi soittaa sillä kitaralla ja oot kuuntelemassa parin metrin päässä niin tuo soundi ei ole niiiin ihanan heleä kuin olisi soveliasta

mutta ihan ok keppi, ei ihan paska, mutta vastaavasti ei mitenkään häikäisevä.
pietzo-mikit on aika perberistä, tosin jos nauhottelet skebaa, niin niillä voit mukavasti poimia hiukan erilaista soundia toiselle raidalle+pystyt demotella helposti ilman mikittämistä kun tökkäät vain kitaran äänikorttiin kii
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
PappaSF
05.07.2009 18:28:46
Hitsi kun sulla ei ole pistää rahnaa tuon enempää, olisin voinut siinä tapauksessa ehdottaa Ibanezin AW800 ECENT electroakustista, sen voisi käytettynä saada ehkä jonnekin 350 jos löytyy.

Alla olevasta videosta selviää hieman tuon soundipuolesta (komppi + soolo-osuus, videolla näkyy vain komppiosuus kun en osannu tehdä splitattua videota).

http://koti.mbnet.fi/tapkuu/testi1.wmv

PS. Näin ei sais sanoa mutta jos etsii akkaria valmiiksi elektroniikalla niin rahaa mieluusti hieman enempi ois hyvä olla käytössä ostokseen.

Toivottavasti kuitenkin löytyy sulle käsiin sopiva kitara ja korvia miellyttävät soundit siitä.

Hyvä olisi myös että kitara soisi ilman vahvistustakin hyvin.
tuomas30
05.07.2009 20:32:07
Kokeilen nyt ensin kuinka pitkälle kiinnostus pysyy kitaran soittamiseen, aina oon kuitenkin halunnut osata soittaa ;) Toivottavasti fenderi nyt ei niin paska ole että sen takia kiinnostus lopahtaisi. Ei luulisi koska lainassa ollut 30€ kitarakin oli mukava vehje.

Myyn sitten pois ja ostan paremman jos kiinnostusta (ja rahaa) alkaa löytymään enemmänkin :p
kimizu
06.07.2009 11:15:49
tuomas30: Myyn sitten pois ja ostan paremman jos kiinnostusta (ja rahaa) alkaa löytymään enemmänkin :p

Etkä myy vaan vedät sen avovireeseen ja alat soitella slidejuttuja :)

Komppan myös PappaSF:ää, Ibanezin AW800ECE on hyvä kitara ja siinä oleva b-bandin elekroniikka on laatukamaa sekin. Jos vain budjetti antaa myöten niin siitä, tai sitten käytettynä
Timing stinks but cheerfully winks...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)