Zeeboo 27.05.2009 18:46:35 (muokattu 27.05.2009 18:49:40) | |
---|
Joo, itse kokeilemalla tämä tietysti selviäisi, mutta ajattelin vähän kysellä näkemyksiä. Ihan läheltä näitä soittimia ei hyllytavarana löydy, eikä oikein ole mahdollisuutta lähteä soitintestausreissulle näitä jäljittämään.. Klasareita varten mulla on ihan hyvät nylon-akustiset & kaksi hyvää mikitettyä naikkaria joilla olen kynsittävät pop 'n jazz 'n bluesit tähän asti rimputellut. Nyt olisi hinku hyvään teräskieliseen, ja kolmea merkkiä olen nyt kuolannut: Breedlove, Seagull ja Larrivee. Ajatus on käyttää tulevia täyskymmeniä keppihevosena ja ostaa itselle synttärilahja. Näistä jos on ajotuntumaa, niin mielelläni lueskelisin kokemuksia. Thx etukäteen. E: (Breedloven Ed Gerhard Signature kuumottaa tällä hetkellä aika voimakkaasti..) "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Mäci 27.05.2009 23:06:22 | |
---|
mikä vika Martineissa on?Älä usko tuon Martin-topicin laatulöpinöitä.... :) Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia- |
Zeeboo 28.05.2009 09:32:13 | |
---|
Mäci: mikä vika Martineissa on?Älä usko tuon Martin-topicin laatulöpinöitä.... :) Ei missään nimessä mitään vikaa. Itse asiassa Martin on mukana villillä kortilla. Tietäs vaan mikä olis se itselle omin. Lyhyt mensuuri olisi hyvä ominaisuus, niin soinnut ahtaassa asettelussa olisi iisimpi ottaa jne... Ei vaan tunne tyyppejä näistä, siksi utelen kokemuksia. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
npk 28.05.2009 13:33:52 | |
---|
Ehkä jonkin verran menee ohi aiheen (?), mutta itse olen juuri ollut kovin kiinnostunut parlor kitaroista, ja jenkkien foorumeilla tähän liittyen "parhaina" merkkeinä on usein mainittu Larrivee, James Goodall, Santa Cruz ja Collins. Kannattanee vilkaista siis noitakin merkkejä ihan kuriositeettinä, jos ei vielä ole kaikki tuttua. Halvemmasta sarjasta itseäni on ruvennut himottamaan Art & Lutherie Ami. Nam :) "Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
Mäci 28.05.2009 22:44:17 | |
---|
Ei missään nimessä mitään vikaa. Itse asiassa Martin on mukana villillä kortilla. Tietäs vaan mikä olis se itselle omin. Lyhyt mensuuri olisi hyvä ominaisuus, niin soinnut ahtaassa asettelussa olisi iisimpi ottaa jne... Ei vaan tunne tyyppejä näistä, siksi utelen kokemuksia. Sitähän minäkin,ettei mitään vikaa:)Noin karkeasti ottaen fingerstyleen 1 3/4 satulanleveyksinen 000 tai OM.Mutta makuasioita...käy kitarapajalla tyypittämässä,mikä sopii kouraan ja soundaa hyvältä.Mulla on toi 000-16GT ja olen hyvin tyytyväinen.Ei tarvi ainakaan kitaraa syyttää,jos ei soitto kulje! Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia- |
Zeeboo 28.05.2009 23:05:26 | |
---|
Mäci:....Mulla on toi 000-16GT ja olen hyvin tyytyväinen.Ei tarvi ainakaan kitaraa syyttää,jos ei soitto kulje! Oletko ottanut tyyppejä OMC-28E:stä? "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Mäci 29.05.2009 00:00:32 | |
---|
Oletko ottanut tyyppejä OMC-28E:stä? Enpä ole,omani lisäksi olen Martineista kokeillut vain D-28:a.Joka taitaa olla seuraava hankinta tähän taloon... Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia- |