Saan nyt viikon päätteeksi yhdeksännen luokan päättölahjaksi ensimmäisen akustisen kitarani. Melko halpa ja nailonkielinen kitara siis tähtäimessä. Tänään lähdin katsomaan netistä minkälaisia kitaroita meidän kaupungissa on myynnissä. Ihastuin Pro Naturan kitaroitten ulkonäköön ja ajattelin sellaisen sitten hankkia. Ainoa ongelma on, etten vielä tiedä kitaroista oikeastaan mitään, kun aloittelija vielä olen. Pelottaa hieman, että valitsen ihan kakkalaatuisen sitten. Kyllähän se kaupan henkilökunta auttaa, mutta olisi myös kiva kuulla itse soittajien mielipiteitä näistä kitaroista. Kestääkö, tuleeko hyvä ääni etc? Kiitos avusta! |
Itse ottaisin ihan jonkun tutun joka osaa soittaa mukaan ostamaan. Akustisissa instrumenteissa on niin paljon eroja ihan merkkien ja mallien sisälläkin, että on vaikea sanoa. Itse oon törmänny ihan loistaviin itämaisiin yberhalpiksiin ja keskinkertaisiin kalliimpiin malleihin, yleinen ohje on se, että mitä kalliimpiin mennään sitä tasalaatuisempia ja laadukkaampia soittimet on. |