Aihe: MuusikoidenNet: Rento mesta?
1
wedevirtanen
26.08.2009 00:38:55 (muokattu 26.08.2009 01:51:14)
Kun ensimmäisen kerran kävin täällä mielessäni kummitteli mielikuva paikasta, jossa porukka on melko rentoa, entisaikojen muusikoiden tapaan (en tunne nykyisiä).

Tunne karisi jostain syystä varsin nopeasti ja huomasin, että täällähän on tiukempi kuri ja järjestys kuin armeijassa konsanaan ja tiukat säännöt jopa kommentoinneista. Ennen muusikot miellettiin jopa 'retkuiksi', mutta täällä MuusikoidenNetissä muusikoista on kuin taikaiskusta tullut yksi Suomen rehellisimmistä ja tunnollisimmista ihmisryhmistä. Tulikin tässä mieleen, että onko tämä ehkä Teoston tms. ylläpitämä sivusto.

Täällä on myös muutamia heppuja, jotka näkevät asiakseen huomautella mitä saisi kommentoida ja kuka yleensä saisi kommentoida ja koska. Mitä ilmeisimmin tälläisten henkilöiden myötävaikutuksella tälläkin kyseisellä keskustelualueella on väliin melkeinpä yhtä hiljaista kuin haudassa.

Olen oppinut erään seikan elämäni varrella: olen aina eri mieltä kuin toiset, näin olen kuitenkin useimmiten oikeassa. Tämä on faktatietoa ja MuusikoidenNetissä todistettu useita kertoja, ellei lähes aina myös omissa keskusteluissani.

Muutoinkin on tullut Don Quijotemainen olo taistellessani tuulimyllyjä vastaan huonolla menestyksellä.

Oletteko miettineet miksi suomalaiset eivät yleensä menesty esim. musiikin tai joukkueurheilun saralla? Lähes jokainen suomalainen on samaa mieltä kuin lähin esimiehensä! Erilainen mielipide kun tyssää uran kuin uran.

Joku sanoo, että onhan täällä monta maailmantähteä musiikin sarallakin. He eivät huomaa, että he ovat maailmantähtiä vain Suomessa. Sekin on suomalaisten tapa, kehua omia kyllästymiseen asti. Esim. kun haastatellaan ulkolaista urheilutähteä, niin kysytään häneltä mitä mieltä hän on suomalaisista urheilijoista. Yleensä tällöin haastateltava katsoo haastattelijaa hieman hitaasti, eikä syyttä.

Muualla päin maailmaa usein vaihtoehtoista, erilaista mielipidettä pidetään arvokkaana, koska se tuo uuden näkökulman ja saattaa edistää asiaa.

Yksinkertainen mielleyhtymä tarjoaa jälleen kerran helpon selityksen vuodatukselleni: minun viisaita mielipiteitämi ei ole kuunneltu eikä ymmärretty ja olen siitä perin katkera. Hah:

Minulla on paljon vikoja, mutta katkeruus ja kateus eivät kuulu niihin. Kuuntelen muiden mielipiteitä mielelläni, mutta harvoin omani siitä muuttuu, ellei siihen ole aihetta. Jos on, niin muutan mielipidettäni. Jokaisen mielipidehän on vain kunkin tiedostamattoman ja tiedostetun tietämyksensä summa, jos se on rehellinen mielipide. Muutoinhan mielipide ei ole edes oma.

Nyt perään rehellisyyttä ja mielenlujuutta tulevaisuudessa kertomaan lahjomattoman mielipiteenne asioista. Älkää enää piiloutuko esimiestenne selän taakse toistamaan itsestäänselvyyksiä itsestäänselvyyksien perään, vaan astukaa rohkeasti esiin kantamaan vastuunne suomalaisen ihmisyyden ja kunnian puolesta! Olkaa eri mieltä, kuten minäkin.

Nii, enkä myy kitaraanikaan äärettömän piheille suomalaisille, se on varma se! (Tosikoille tiedoksi kuitenkin, vaikka puhun suomalaisista, niin en tarkoita tietenkään lähestulkoonkaan kaikkia suomalaisia. Mielelläni rajaan itsenikin kaikista ryhmistä pois.)
Peace and love brothers and sisters!
jpiir
26.08.2009 01:57:24
Minusta ei kannata kirjoitella palstoille netissä mitään kovin tähtitieteellisiä asioita. Ei näitä mitään kirjoituksia voi ottaa kovin tosissaan. Kitaroiden suosituksetkin on aina jonkun muun mieipiteitä, eikä välttämättä toimi itsellä.
hapan
26.08.2009 13:51:52
Tää kannattais postata johonkin muuhun ostastoon, jos siis haluat että tuon lukee joku. Täällä akustisella puolella ei paljoa jengiä seilaa.
masterhat
27.08.2009 02:59:03
dude, relaa, vai meniks hiekkaa vaginaan tjms? aina kun ottaa vaa chillisti, ni kaikki futaa fine. ja tää on foorumi, kaikkea ei pidä ottaa kauhean vakavasti, etenkään itseään.

mukavahan täällä on höpistä, ja paljon oon saanut täältä hyödyllistä tietoa.

ja aina kun näät vähänkin epäilyttävän kirjoituksen, niin muista, että suurin osa läpistä on sarkasmia, osa lukijoista tarvitsee vain hymiöt tajutakseen ne. Joillekin edes hymiöt ei avaa läppiä

summa summarun = älä suutu mistään mitä luet/koet foorumilla, relaa ja nauti hetkestä ja keskity aina hyviin viboihin, älä negatiivisiin.

tulin just duunista, oli aika pitkä päivä, nyt vähän akkarin rämpytystä kynttilän valossa ja sit maate et jaksaa taas huomen raahautua kaheks töihin.
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Apt
27.08.2009 15:44:33
Ei hitto masterhat :D, mistä revit tuon hiekkaa vaginaan jutun :) ? Itsekkin, joskus käytän kyseistä "sanontaa", mutten olisi uskonut, että joku muukin käyttää tuota. Joo ei sitä kannate ressata turhasta. Heitit kyllä wedevirtanen, niin laajan postauksen, etten kyllä tuohon osaa sanoa, mitään.
Numb
27.08.2009 16:09:22

wedevirtanen: Kun ensimmäisen kerran kävin täällä mielessäni kummitteli mielikuva paikasta, jossa porukka on melko rentoa, entisaikojen muusikoiden tapaan (en tunne nykyisiä).

Minen tunne entisiä. Nykyiset on aika rentsejä mun mielestä kyl.

Tunne karisi jostain syystä varsin nopeasti ja huomasin, että täällähän on tiukempi kuri ja järjestys kuin armeijassa konsanaan ja tiukat säännöt jopa kommentoinneista. Ennen muusikot miellettiin jopa 'retkuiksi', mutta täällä MuusikoidenNetissä muusikoista on kuin taikaiskusta tullut yksi Suomen rehellisimmistä ja tunnollisimmista ihmisryhmistä. Tulikin tässä mieleen, että onko tämä ehkä Teoston tms. ylläpitämä sivusto.

Ööööh... You lost me there, pal.

Täällä on myös muutamia heppuja, jotka näkevät asiakseen huomautella mitä saisi kommentoida ja kuka yleensä saisi kommentoida ja koska. Mitä ilmeisimmin tälläisten henkilöiden myötävaikutuksella tälläkin kyseisellä keskustelualueella on väliin melkeinpä yhtä hiljaista kuin haudassa.

Minä ainaskin kommentoin aina kun tykkään. Ja olen niin kova jätkä, että sointukomppaan mandoliinilla, vakka muut soittimet -palstalla kiellettiin (vrt. kirjoituksesi kunnollisuus -osa). :P

Olen oppinut erään seikan elämäni varrella: olen aina eri mieltä kuin toiset, näin olen kuitenkin useimmiten oikeassa. Tämä on faktatietoa ja MuusikoidenNetissä todistettu useita kertoja, ellei lähes aina myös omissa keskusteluissani.

Se on kyllä valitettavaa, kun oikeassaolemisen armolahjaa on niin vähän ja harvoille suotu.

Oletteko miettineet miksi suomalaiset eivät yleensä menesty esim. musiikin tai joukkueurheilun saralla? Lähes jokainen suomalainen on samaa mieltä kuin lähin esimiehensä! Erilainen mielipide kun tyssää uran kuin uran.

Kun kerran olet useimmiten oikeassa, niin varmaan tässäkin. Esimiehen kanssa samaa mieltä oleminen on epäilemättä valtava ongelma, joka tukkii sekä luovuuden että menestyksen joukkueurheilussa.

Muualla päin maailmaa usein vaihtoehtoista, erilaista mielipidettä pidetään arvokkaana, koska se tuo uuden näkökulman ja saattaa edistää asiaa.

Se on totta kyllä. Usein myös typerää ja huonosti perusteltua mielipidettä pidetään arvottomana.

Nyt perään rehellisyyttä ja mielenlujuutta tulevaisuudessa kertomaan lahjomattoman mielipiteenne asioista.

No minun rehellinen ja mielenluja mielipiteeni on se, että kirjoituksesi on hirmuista jaanausta, jossa ei ole päätä eikä häntää. Relaaax maaan, sanois jamaaaikkalainen :D

Älkää enää piiloutuko esimiestenne selän taakse toistamaan itsestäänselvyyksiä itsestäänselvyyksien perään, vaan astukaa rohkeasti esiin kantamaan vastuunne suomalaisen ihmisyyden ja kunnian puolesta! Olkaa eri mieltä, kuten minäkin.

Mitvit, mikä tämä esimiesjuttu nyt oikein on? Mistä se oikein tuli, ja mihin se liittyy?

Nii, enkä myy kitaraanikaan äärettömän piheille suomalaisille, se on varma se! (Tosikoille tiedoksi kuitenkin, vaikka puhun suomalaisista, niin en tarkoita tietenkään lähestulkoonkaan kaikkia suomalaisia. Mielelläni rajaan itsenikin kaikista ryhmistä pois.)

Juu, äärettömän piheille ei kannata myydä mitään. Vain niille, jotka kunnolla maksaa.
Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri.
krk
27.08.2009 16:48:05

Numb:
Mitvit, mikä tämä esimiesjuttu nyt oikein on? Mistä se oikein tuli, ja mihin se liittyy?

Liittyiskö ehkä jotenkin siihen "työväline" -käsitteen yleiseen vierastamiseen?
Numb
27.08.2009 16:52:59

krk: Liittyiskö ehkä jotenkin siihen "työväline" -käsitteen yleiseen vierastamiseen?

Voipi hyvin olla, mutta munsta asioita ei välttämättä tartte kryptata jos tahtoo tulla ymmärretyksi :)
Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri.
varo
28.08.2009 22:02:25 (muokattu 28.08.2009 22:04:08)
Hmm. Ihan hyvä että joku joskus ottaa asian esille. "Rento mesta" tuo mulle mieleen jonkun pilvessä olevan reggae-klubin, mutta jos nyt noin ihan vakavasti otetaan niin arvostan kyllä mnettiä monessa suhteessa.

Kyllähän täällä loanheittoakin esiintyy, ketjut eksyvät pois aiheesta mutta kyllä täällä noin kokonaisuudessaan aina saa hyviäkin vastauksia. Tietyt nimimerkit nähdessään tietää, että vastauksessa ei ole järjen häivää mutta komiikkaa kylläkin. Ja sitten löytyy näitä asiantuntevampia, kuten jäsen apricot, joiden postauksista saa oikeasti paljon irti. Ja kielioppipoliisejahan löytyy kaikilta foorumeilta, mutta mitäs niistä välittää, suurin osa niistä ei ole äidinkielen maistereita ja osoittavat vain että ei oikeasti ole mitään asiaa sanottavana.

Ja vaikka täällä kinastelua ketjuissa esiintyykin, ei se ole kovin vakavamielistä, vaan sarkasmia riittää suurimmalla osalla keskustelijoista. Yleensä ei mennä henkilökohtaisuuksiin, toisinkuin jossain suomi24 tai irc-galleriassa, jotka ovat oikeasti PASKOJA MESTOJA, sillä ne rakentuvat negatiivisen ilmapiirin ympärille.

Ainakin mulla muusikoiden.net on auttanut rakentamaan positiivista kuvaa muusikoista ja lisännyt rohkeutta ottaa muihin musisoijiin kontaktia, sillä musiikin kautta saa yhteyden valtavan erilaisiin ihmisiin. Ja kun näitä FAQ- osioita lukee läpi, saa niistä myös yllättävän paljon tietoa. Esim.Nyt aloin opiskelemaan musiikin teoriaa tohtori toonikasta, ja huomasin, että aika ison määrän osaan jo valmiiksi täältä lukemieni tekstien avulla. Ja saa täältä paljon muutakin tietoa: Voit kysyä mitä vain suosikkikitaristisi backlinesta tatuointien kautta klassiseen musiikkiin!

Niin ja itse voi toki vaikuttaa muidenkin vastauksiin, kovin jyrkät mielipiteen luovat usein jyrkkiä ja provosoituneita vastauksia.

peace
wedevirtanen
30.08.2009 13:32:11
Täten ja tällä päivämäärällä irtisanoudun kaikesta täällä kirjoittamastani!

Olen aloittanut uuden elämän ja kaikki mennyt on turhaa ja yritänkin sen unohtaa.

Pöytä on nyt puhdas osaltani. Toivottavasti hyväksytte ratkaisuni, ettekä kaada menneisyyteni painolastia huterille hartioilleni, vaan olkaa armollisia minulle.

Kitarankin laitoin taas myyntiin, kun täytys saada uusi pesukone ja vähän muuttorahaa.
masterhat
30.08.2009 14:50:53
^^ ihan kun jotain kiinnostaisi :)

rauhaisaa jatkoa sulle!
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
P-Nut
30.08.2009 15:36:00

masterhat: ^^ ihan kun jotain kiinnostaisi :)

rauhaisaa jatkoa sulle!

Samaa mieltä...Sääliksi käy niitä potentiaalisia ostajia, jotka innostuvat taas kerran ilmestyneistä myynti-ilmoituksistasi...kauankohan nuo pysyy tällä kertaa esillä. Nyt taas kelpaa näköjään pihit suomalaiset ostajiksi. Melkolailla legendaarista.

PS. Ja tämä musanettihän ON rento mesta.
planet Bullshit on a galaxy of this sucks cameldicks.
wedevirtanen
02.09.2009 00:04:16
P-Nut: Samaa mieltä...Sääliksi käy niitä potentiaalisia ostajia, jotka innostuvat taas kerran ilmestyneistä myynti-ilmoituksistasi...kauankohan nuo pysyy tällä kertaa esillä. Nyt taas kelpaa näköjään pihit suomalaiset ostajiksi. Melkolailla legendaarista.

PS. Ja tämä musanettihän ON rento mesta.

Onhan tämä rento mesta, oon, ooon. Limbo on muuten taitolaji. Kukapa pystyisi jatkuvasti alittamaan jopa oman onnettoman tasonsa? Minä pystyn ja usein ihan helposti, mutta tässä on se hyvä puoli, että kun tarpeeksi monta kertaa itsensä alittaa, niin jopa kohta on helppoa rimanylityskin ja se nostaa itsetuntoa kummasti.

Vaikka usein itsekin ihmettelen kirjoituksieni naurettavuutta aina itkettävyyteen saakka, niin ei tule edes mieleen yhtään mitään, jolla jatkaisin tämänkin lauseen loppuun, joten antaa senkin asian taas olla.

Vielä voisin mainita muutaman seikan tukemaan joutavia jorinoitani, mutta se olisi vain rivien tuhlausta ja ajan haaskuuta, joten lähden nyt vakavasti pohdiskelemaan elämää ja tulevaisuutta.

En suinkaan ole tavannut yhtä ainutta pihiä saati sitten itaraa ostajaa täällä kauppoja tehdessäni, joten huomautukseni (vaikka ei ollutkaan kovin vakavasti otettava) oli aiheeton. Se tuli kirjoitettua hetken mielentilassa ruotiessani sekavassa päässäni suomalaista karikatyyriä ihmisestä, määrätynlaisine piirteineen.

Ei ole olemassa turhempaa ajankulua, kuin lukea tämä ek. teksti, joten jatkossa pyrin harkitsemaan hyvinkin tarkasti mitä aion sanoa ja pelkäänpä, että kommenttini jäänevät vähäisiksi, joka tietenkin on ainoastaan hyvä asia sekä itseni, että etenkin muiden kannalta.

Palaan asiaan, kun on Todella tärkeää sanottavaa, Hei vaan!
kimizu
02.09.2009 19:30:34
wedevirtanen: Limbo on muuten taitolaji. Kukapa pystyisi jatkuvasti alittamaan jopa oman onnettoman tasonsa? Minä pystyn ja usein ihan helposti, mutta tässä on se hyvä puoli, että kun tarpeeksi monta kertaa itsensä alittaa, niin jopa kohta on helppoa rimanylityskin ja se nostaa itsetuntoa kummasti.

Tähän sopinee vanha sanonta "Rima, jonka alitan, on asetettu korkealle"

Peace! :)
Timing stinks but cheerfully winks...
Epämuusikko
09.09.2009 12:01:49
Ei vittu ... !
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)