Aihe: Uusi harrastus!
1
wedevirtanen
14.08.2009 00:54:08
Olen löytänyt uuden, ehkä hienoimman mahdollisen, harrastuksen, nimittäin:

Olen alkanut kerätä kitarasävellyksiä alkuperäisinä nuotinnoksina, toki kokoelmatkin kelpaavat.

Tässä harrastuksessa on jopa järkeä!

Uusia löytöjä klassisen kitaran puolelta:

Tulossa:
Maximo Diego Pujol:
5 Preludes, josta eritoten kiinnostaa Triston, prelude nro 2?
Merlin, Jose Luis: Suite Del Recuerdo (Carnavalito)

Hankittuna:

Vadim Kouznetsov: Faraway
Marco Pereira: Marta, Plainte
Francis Kleynjans: En regardant les etoilés, Suite Antilaise
Paolo Bellinati: Pulo de Gato

Hankin myös loistavan kokoelman aivan parasta kitaramusiikkia:

Albeniz/Granados

Seuraavana hankintalistalla:

Jorge Cardoso: Milonga
Maximo Diego Pujol: Suite Del Plata (Murga ja Milonga)
Heraclio Fernandez: El Diablo Suelto
Abel Fleury: Te vas Milonga

Tässä on osa uusista tuttavuuksistani ja täytyy sanoa, että aivan loistavaa kitaramusiikkia!

Tästä ei harrastus paljon parane, sillä on nautittavaa saada tutustua uusiin kiehtoviin sävelkulkuihin nuotinnosten muodossa, tietenkin niitä soitellen. Nuottien hinnat ovat varsin kohtuullisia, sillä yksittäisen sävellyksen saattaa saada jopa vain muutamalla eurolla. Varsin kohtuullista hienosta luomistyöstä ja vielä painettuna nuotinnoksena. Kyllähän kitaroidenkin keräily on mukava harrastus, mutta liian kalliiksi se on tullut ainakin meikäläiselle.

Harrastukseeni liittyen haluaisin kuulla mahdollisimman paljon ennen kuulemattomia kitarasävellyksiä, mutta paikallisen kirjaston cd:t vaihtuvat äärimmäisen harvoin, joten pyydän neuvoa missä voisin tutustua helposti uuteen tarjontaan kitaramusiikin saralla? Ehdotuksia nuotinnoksistakin otetaan vastaan sekä ostetaan hyviä kitaranuotinnoksia.

Tässäpä hyvä harrastus muillekin alan harrastajille.
Peace and love brothers and sisters!
Topi Nambur
14.08.2009 10:06:44 (muokattu 14.08.2009 11:23:14)
Kelpuutatko kokoelmaasi vain ensipainoksia?

Boijes samling Kunglika musikbibliotekissa sisältää aivan mahdottoman määrän kiintoisia kitaranuotteja:

http://www.muslib.se/ebibliotek/boije/index.htm

Jalompaa olisi toki kerätä kitarasävellysten alkuperäiskäsikirjoituksia ja niiden luonnoksia.
Musik ist tönend bewegte Form, das auf fruchtbaren Boden fällt. Was? Quatsch! Nur wo Füchse und Hasen gute Nacht sagen.
wedevirtanen
14.08.2009 11:59:36 (muokattu 14.08.2009 12:04:42)
Topi Nambur: Kelpuutatko kokoelmaasi vain ensipainoksia?

Boijes samling Kunglika musikbibliotekissa sisältää aivan mahdottoman määrän kiintoisia kitaranuotteja:

http://www.muslib.se/ebibliotek/boije/index.htm

Jalompaa olisi toki kerätä kitarasävellysten alkuperäiskäsikirjoituksia ja niiden luonnoksia.

En kerää alkuperäispainoksia, kuitenkin kerään oikeita nuotinnoksia, enkä enää niiden kopioita, kuten aikaisemmin oli tapanani. Minulle riittää että kappale on nuotinettu säällisesti myytävänä ja mieluiten hyvän laatuisena nuotinnoksena. Itse kitarakappale on tärkein! En kerää nuotinnoksia oikeastaan keräämisen vuoksi, vaan niiden sisältämän musiikin vuoksi, jotta voisin niitä soitella iltojeni iloksi. Samoin kuin aikoinaan ostin lp-levyjä, en keräilyn vuoksi, vaan musiikin vuoksi. Siinä en näe taas järkeä, että alkaisin kerätä sellaisiakin sävellyksiä, joista en pidä. Ei mitään jarkee!

Tämä on tarpeeksi jaloa minulle! :) Samalla haluan tukea kitarasäveltäjiä, jotka ovat pystyneet ylittämään korkean kritiikkini kynnyksen. Kunnia ja rahat kuuluvat heille!

Tuon antamasi linkin takana ei liene uudempaa musiikkia ja vähemmän tuollainen vanhempi tuotanto kiinnostaa, ainakin tässä vaiheessa. Kitaramusiikki kun on mielestäni kehittynyt parempaan ja monipuolisempaan suuntaan.
Peace and love brothers and sisters!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)