Aihe: Republicin resonaattori
1
Gona
12.08.2009 05:21:56 (muokattu 12.08.2009 05:23:49)
Tuli hankittua kaksi Republicin resonaattorikitaraa, Tricone ja Resolian. Linkkiä: http://www.republicguitars.com/home.html

Laatu/hinta on todella kohdillaan ja soitettavuus erityisesti Triconessa on hemmetin hyvä ihan normivireessä fingerstylellä. Pienempi eli Resolian oli ensin mielessä, mutta en malttanut mieltäni ja ostin sitten molemmat.

Triconessa on kaiukkaampi ääni ja voisi kuvailla sitä pehmeämpänä ja enemmän sävyjä siitä myös saa aikaiseksi. Resolian on Republicin parlor-kokoinen vastine vanhalle Duolian-koolle. Mä ostin stock #314 mallin. Se rämisee todella kovaa pienestä koostaan huolimatta. Slide saa kyllä kyytiä tässä perheessä nyt. Kerrostaloasukkina on kai alettava ostaa kukkia alakerran rouvalle ja nakkipiirakoita seinänaapurin rekkamiehelle. Muuten on lähtö edessä :lol:

Harkinnan arvoista on ostaa suoraan Frankilta Texasista, hän antaa hyvän tarjouksen rahteineen. Britannian Vintage & Rare Guitars myy näitä 695 punnalla eli n. 810 euron kappalehintaan. Ja onhan näitä halvemmalla saatavilla Ruotsista. Suomessa ei maahantuojaa vielä ole. Mutta on komea ja nykytrendin mukaan kovasti relic! Ja juu, eiköhän ole taas kiinanpoika väkerrellyt nämä.
Real Rokko Bibsy Sound
rattledad
14.08.2009 23:21:21 (muokattu 14.08.2009 23:23:05)

Gona: Tuli hankittua kaksi Republicin resonaattorikitaraa, Tricone ja Resolian. Linkkiä: http://www.republicguitars.com/home.html

Onkohan ihan vahinko että tuolla lukee "Fine Reso-phonic Guitars", kun tuon niminen ranskalainen käsityöpajakin löytyy?
http://www.fineresophonic.com/

Onko kellään muuten kokemuksia Michael Messerin tai Busker -nimellä tuolla samaisella kiinan tehtaalla tehdyistä kitaroista. Tuollainen reilusti Delphiä halvempi versio Duolianista tai O-mallista kiiinnostaisi kyllä. Republic:kin on siis oikeasti hyvä?

http://www.buskerguitars.co.uk/
"Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!"
wedevirtanen
16.08.2009 02:57:09
Monia muitakin resonaattorikitaroita kuulemma tehdään samoilla tehtailla, merkki vaan muutetaan!

Tilasin Frankilta Ebayn kautta myös b-stock kitaran. Siinä oli värivirheitä ja sain sen hieman halvemmalla. Frank kertoo tarkastavansa ja säätävänsä jokaisen kitaran itse henkilökohtaisesti ennenkuin myy ne.

Kitarassa, jonka ostin tarkastusta ei luultavasti oltu tehty, koska kitaran nauhat repsottivat ikävästi. Odottaisin kyllä tuonkin hintaluokan peleiltä huolellista nauhatyötä.

Kitara oli myös parlor-kokoinen ja olen nähnyt parikin parlor-mallin kitaraa, jotka ovat melkein identtisiä Republicin kanssa, joten ilmeisesti samalta tehtaalta tulleita.

Oli mulla toinenkin Republic resonaattori ja siinä oli nauhatyö vähän parempaa ja ihan kohtuullinen peltiloota sekin oli.
Peace and love brothers and sisters!
Gona
16.08.2009 08:05:45
Jep, olen nähnyt noita puukoppaisia parlor-resoja muillakin merkeillä varustettuna ja luullut niitä ensin Republicin kitaroiksi.

Ihan käypäsiä ovat nämä, pienessä tosin on samoja nauhajuttuja, mutta Tricone on ihan mint.
Real Rokko Bibsy Sound
soderman650
22.08.2009 22:47:12

Minulla on Republicin tricone resonaattori. Kun se tuli suoraan Frankin pajasta Texasissa, set-up oli kohdallaan, soitettavuus hyvä ja saundi aivan retro kuten ulkonäkökin. Yhdysvalloissa hankittuna Republic kitaroiden hinta-laatusuhde on kohdallaan, omastani maksoin muistaakseni 550 USD vuonna 2007. Soitan kitaraa D-avovireessä. Painavahan se on, mutta niin se vain on.
wedevirtanen
23.08.2009 20:42:23
soderman650: Minulla on Republicin tricone resonaattori. Kun se tuli suoraan Frankin pajasta Texasissa, set-up oli kohdallaan, soitettavuus hyvä ja saundi aivan retro kuten ulkonäkökin. Yhdysvalloissa hankittuna Republic kitaroiden hinta-laatusuhde on kohdallaan, omastani maksoin muistaakseni 550 USD vuonna 2007. Soitan kitaraa D-avovireessä. Painavahan se on, mutta niin se vain on.

Kiinassa nuo kuulemma silti tehdään.
Peace and love brothers and sisters!
rattledad
29.08.2009 00:24:00

kitaran nauhat repsottivat ikävästi

Onko nuo nauhajutut olleet vain kosteuserojen aiheuttamaa nauhanpäiden tuntumaa (jonka saanee helposti viilattua kuntoon) vai onko nauhoja ollut huonosti kiinni tai väärässä paikassa?
"Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!"
soderman650
29.08.2009 22:33:33

Republicin nauhat ovat kohdallaan, ei valittamista.

Tottahan se on, että kitarat tehdään Kiinassa. Kiinassa valmistetaan tänä päivänä paljon hyviä instrumentteja.
Gona
02.09.2009 05:55:03
Mulla on Kiinassa valmistettu John Jorgenson Gitane, hienosoundinen Maccaferri-kitara: se laatu ja viimeistelyn taso, sekä hyvät puut kertoisi hintaa lisää aikalailla, jos se olisi valmistettu esim. Euroopan pajoissa. Kyllä kiinalaiset osaavat kitaroita tehdä.

Republicin relikointi on myös omaa luokkaansa, triconen selkäpuolella on yhdessä kohtaa kirjoitusmerkkejä, jotka ovat kaiketi imeytyneet sanomalehdestä, jolla kitara on maannut operaation aikana. Mutta muutoin jälki on uskomattoman hieno. Luulisi soittavansa vintage instrumentilla.
Real Rokko Bibsy Sound
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)