Aihe: Klassiseen kitaraan virittimen nuppi?
1
sticky fingers
05.07.2009 21:07:19
No niin,

Mikään jelppikerhoista ei tuottanut tulosta, joten kysyn vielä kerran ihan julkisesti:

Milä h*lvetillä mä kiinnitän tuollaisen klassisen kitaran virittimen nupin/vääntimen paikalleen? Alkuperäinnen hajosi, kun kitara kaatui. Uusi on ostettu, mutta en tyhmänä saa sitä kiinni. Vääntimessä on neliskulmainen reikä, ja itse virittimen tappi on pyöreä. Millbrookilta myivät muile tuollaisen "yleispätevänä" osana, joka on kuin onkin jopa samanlainen kuin hajonnut yksilö. Olen koittanut raakaa voimaa ja lämmittämistä, mutta ei auta. Miten tuon siis saisi kiinni?

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
jsvenn
07.07.2009 23:45:16
Moi,
En ole varma ohjeeni toimimisesta, mutta kokeile kuitenkin (muutaman nupin olen kiinnittänyt). Koska virittimesi metallitappi on pyöreä, siihen on vaikeaa saada suoraan tarttumaan nelikulmaisen aukon omaavaa nuppia. Viilaa virittimen metallitappi litteäksi kahdelta sivulta tasaisesti siihen syvyyteen (parasta olisi jos nupin pään saisi litistetyksi sinällään, jolloin siitä tulisi laajempi), mikä muissakin kitarasi virittimissä on. Joudut nyt "täyttämään" ostamaasi nupin reikää, jotta tappi ei pyörisi holtittomasti. Suojaa nupin kaikki pinnat hyvin reikää lukuunottamatta maalarinteipillä tms. Laita nupin reikä täyteen kaksikomponenttista pikaliimaa tai epoksia ja anna kovettua päivän. Sen jälkeen voit työntää nupin paikoilleen lämmittämällä metalliosaa. Pikaliimana olen käyttänyt logtiteä tms. tv. juho
sticky fingers
09.07.2009 10:29:59
jsvenn: Moi,
En ole varma ohjeeni toimimisesta, mutta kokeile kuitenkin (muutaman nupin olen kiinnittänyt). Koska virittimesi metallitappi on pyöreä, siihen on vaikeaa saada suoraan tarttumaan nelikulmaisen aukon omaavaa nuppia. Viilaa virittimen metallitappi litteäksi kahdelta sivulta tasaisesti siihen syvyyteen (parasta olisi jos nupin pään saisi litistetyksi sinällään, jolloin siitä tulisi laajempi), mikä muissakin kitarasi virittimissä on. Joudut nyt "täyttämään" ostamaasi nupin reikää, jotta tappi ei pyörisi holtittomasti. Suojaa nupin kaikki pinnat hyvin reikää lukuunottamatta maalarinteipillä tms. Laita nupin reikä täyteen kaksikomponenttista pikaliimaa tai epoksia ja anna kovettua päivän. Sen jälkeen voit työntää nupin paikoilleen lämmittämällä metalliosaa. Pikaliimana olen käyttänyt logtiteä tms. tv. juho

Hahaa! Kiitoksia. Tätä kokeillaan!

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)