masterhat 29.06.2009 22:23:14 (muokattu 30.06.2009 05:24:18) | |
---|
Terve! Tällä hetkellä mulla on ibanezin perus halpis-akkari, löytyy piezomikit ja esivahvistin, jotka tosin on kuraa. Mutta ihan OK kitara soittaa, joskin soundi on aika honottava. Asia tosin parani kun vaihdoin kiinni D'Addarion Phosphori Pronssi 0.010 - 0.47 setin kiinni. Mieleni tekee siis kirkassoundisempaa ja kevytsoittoisempaa akkaria, johon on tarkoitus liittää mikrofoni kopan ääniaukkoon. Kävinkin musaliikkeessä testailemassa tänään vajaa kymmenkunta skebaa (250€-900€ hintahaarukka), ja tietysti referenssinä oli vastaava keppi joka itseltäni himastakin löytyy. Yksi kitara lumosi mut täysin soundillansa ja tatsillansa, joskaan ei ulkonäöllä. Jos joku osaa suositella vastaavia ohutkoppaisia akkareita, kuin tää ibanez, niin mielusti käyn myös testaamassa ne. Tosin ottaisin mielelläni tuon kitaran ilman mikkejä+preamppia, mutta se ei kuitenkaan ole välttämättömin asia. Eli tää kitara oli ihan huippu hyvä soittaa ja soundasikin mun makuun juuri oikealta. Tosin sointihan on melko heikko, mutta soundi hunajaa. http://www.thomann.de/fi/ibanez_ewc30aserlg.htm Nyt kyselisin jengin kokemuksia esim tästä mallista, joka on huomattavasti tyylikkäämpi mun makuun, vaitettavasti paikallisessa musakaupassa (joka on kaikin puolin hyvä mesta) ei ollut tätä mallia hyllyssä http://www.thomann.de/fi/ibanez_tcm50evbs.htm NYT kun olet kerta hyvä tyyppi ja jaksoit lukea postauksen tänne asti, niin jos tiedät jotain saman "henkisiä" skeboja (merkillä ja ulkonäöllä ei ole väliä, ibanezilla on ainakin ihan ok hintalaatusuhde), nii jaathan tiedon koko mnetin iloisen yhteisön kanssa. Hintahaarukka vois olla jonee 800 € asti, tietysti jos joku oikein killeri keppi on kiikarissa joka tuon summan ylittää, niin kannattaa toki mainita Kiitos ystävät! Edit: vaihdoin noi ibanezin kotisivujen linkit thomannin omiin, kun ne ei oikee wörki fiksusti ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
weelie 30.06.2009 13:32:28 (muokattu 30.06.2009 13:44:39) | |
---|
Tuollaisen ylemmän näinkin tänä aamuna viimeksi Tampereella kitarakaupan ikkunassa. Ibanezi kun on, näyttää siltä että ulkonäköön on satsattu eikä akustiseen saundiin. Tuo Talman intercity (olen kokeillut vain TCY10:tä) on mielestäni ihan mukava peli, mutta tuntumaltaan sähkökitara, eikä saundiltaankaan oikea akustinen kitara. Koppa on piskuinen, akustinen saundi ei innostava. Samaa tyyliä kuin Squierin Stratacoustic / Telecoustic, mutta mielestäni hitu parempi. Tuollaisen TCM50:n voisin ostaakin (vaikka mielestäni sekin on hitu ruma), Squierin mallia en. 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
masterhat 30.06.2009 14:24:41 (muokattu 30.06.2009 14:26:19) | |
---|
weelie: Tuollaisen ylemmän näinkin tänä aamuna viimeksi Tampereella kitarakaupan ikkunassa. Ibanezi kun on, näyttää siltä että ulkonäköön on satsattu eikä akustiseen saundiin. Tuo Talman intercity (olen kokeillut vain TCY10:tä) on mielestäni ihan mukava peli, mutta tuntumaltaan sähkökitara, eikä saundiltaankaan oikea akustinen kitara. Koppa on piskuinen, akustinen saundi ei innostava. Samaa tyyliä kuin Squierin Stratacoustic / Telecoustic, mutta mielestäni hitu parempi. Tuollaisen TCM50:n voisin ostaakin (vaikka mielestäni sekin on hitu ruma), Squierin mallia en. no joo, mä olin niin kikseissä nimenomaan ton AKUSTISESTASOUNDISTA, sopivan heleä ja iisi verrattuna suurikoppaisiin akkareihin, joskin niilläkin on paikkansa mun sydämessä, tosin eri lohkossa.... (ja sellaisen myös omistan jo, itse asiassa parikin kipaletta) ja kevyt soittotuntuma on pelkästään blussaa eli olet siis sitä mieltä että alempi kitara on tatsiltansa samaa kastia kun ylempikin? ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
weelie 30.06.2009 15:39:46 (muokattu 30.06.2009 15:41:11) | |
---|
En ole testannut kitaraa jota testasit. Joten en osaa sanoa. Noin yleisesti Ibanezeja mielestäni on ollut mukava soitella kaupoissa, mutta akustiselta saundiltaan mielestäni ne eivät parhaita. Mutta soitettavia ja mukavia toki. Kyse ei ole siitä että nimenomaan isoja akustisia olisin soitellut. Itselläni on pääosin ollut dreadnoughtia pienempiä. Soittotatsin keveys on vähän henkilökohtainen juttu ja ammattilaisen setupilla sitä voi korjata. Mulla oli Epiphone EF-500R jossa oli kookas v:n mallinen kaula ja oli kaverini mielestä todella kevyt soittoinen... no myin sen sitten hänelle. :D 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
Kimmo72 30.06.2009 16:21:14 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
weelie 30.06.2009 16:47:57 | |
---|
Dream_eater: Ihan vaan ohimennen tulin kertomaan, ku teitä kuitenki kiinnostaa. Tämmönen on gasittanut jo useamman vuoden http://www.thomann.de/fi/fender_acoustasonic_strat_cr.htm Nuo kuulemma ovatkin hyviä. Mutta ei ole paljon härmän liikkeissä näkynyt. Eikä pidä sekoittaa tuota niihin muovisiin halpiksiin jotka yllä mainitsin. 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
mhelin 09.07.2009 15:46:38 (muokattu 09.07.2009 15:52:02) | |
---|
|
Puavali 09.07.2009 17:57:53 | |
---|
weelie: ... Mulla oli Epiphone EF-500R jossa oli kookas v:n mallinen kaula ja oli kaverini mielestä todella kevyt soittoinen... no myin sen sitten hänelle. :D Asiasta soppakauhaan, eli tuossa mielessä jotkut epiphonet on mainioita, todella reilunleveitä kauloja teräskielisissä kitaroissa. Jatkakaa nyt muut otsikon puitteissa. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
wedevirtanen 09.07.2009 21:27:52 | |
---|
Ihmettelen miksi joku ostaisi ohutkoppaisen kitaran, koska tarjolla on normaalikoppaisiakin, jotka yleensä soivat paremmin. Kai se kopan ohuisuus syö sointia jonkin verran ja kai siihen joku syykin on, että niitä tehdään. Olen ihmetellyt tätä mm. nylonkielisissä kitaroissa. Soololoven ymmärrän toki, mutta miksi ne täytyy tehdä usein ohuemmaksi kopaltaan? Kertokoon joku viisaampi. Peace and love brothers and sisters! |
flattopguitar 10.07.2009 11:00:57 | |
---|
wedevirtanen: Ihmettelen miksi joku ostaisi ohutkoppaisen kitaran, koska tarjolla on normaalikoppaisiakin, jotka yleensä soivat paremmin. Olen ihmetellyt tätä mm. nylonkielisissä kitaroissa. Soololoven ymmärrän toki, mutta miksi ne täytyy tehdä usein ohuemmaksi kopaltaan? Ohutkoppainen istuu paremmin tai syvemmällä sylissä kun istuu tai soittaa seisaaltaan, kuten sähkökitara. Täten sen funktio on toimia vahvistettuna akustisenä live tai studio olosuhteissa. Soundi tosiaankin kärsii siitä, että kopan tilavuus on pienempi. Yleensä myös halvemmat ohutkoppaiset ovat olleet hyvin heikkoja laadullisesti. Käsittääkseni kuitenkin löytyy laadukkaita kuten Gibsonin Chet Atkins model: http://www.pro-music-news.com/html/03/40712gib.jpg |
mhelin 10.07.2009 11:53:17 (muokattu 10.07.2009 12:02:03) | |
---|
Tuo Tacoma muuten soundaa normaalikokoiselta ei ohutkoppaiselta kuten noi Ibanezit tai esim. Yamahan APX:t yleensä. Ilmeisesti tuo aukon paikka ja herkkä setrikansi toimivat hyvin. Toisaalta kovempaa kompattaessa ilmenee kompressiota. Kannattaa kokeilla jos ei etsi mitään perinteistä saundia. Tosin eihän tuo niin ohutkoppainen ole kuin tuo Gibsonin Chet Atkins malli, rakenteessa kyllä samoja piirteitä muuten. Ero on ehkä sama kuin ES-335-tyyppisellä puoliakustisella verrattuna johonkin jazz-kitaraan kuten ES-175. |
wedevirtanen 10.07.2009 13:19:50 | |
---|
Joo, itselläkin käväisi ajatuksissa tuo parempaan soittoasemaan pääseminen, mutta koska en itse koskaan soita akustista seisten, niin se jäi huomioimatta. Myöskin ymmmärrän sen, jos akustisella ei ole muuta tarkoitusta kuin soittaa sitä vahvistettuna, niin silloin voidaan ilmeisesti saada myös ohutkoppaisella hieno saundi, eikä se vaikuta sointiin, vaan olisiko päinvastoin, että joissakin tapauksissa ohutkoppaisuus parantaa vahvistettua sointia eikä tule kierto-ongelmia niin helposti, en tiedä, mutta noi tuli mieleen, koska ohutkoppaisia mikitettyjä kitaroita niinkin paljon tehdään ja ostetaan. Peace and love brothers and sisters! |
masterhat 12.07.2009 23:05:40 (muokattu 12.07.2009 23:12:31) | |
---|
wedevirtanen: Ihmettelen miksi joku ostaisi ohutkoppaisen kitaran, koska tarjolla on normaalikoppaisiakin, jotka yleensä soivat paremmin. Kai se kopan ohuisuus syö sointia jonkin verran ja kai siihen joku syykin on, että niitä tehdään. Olen ihmetellyt tätä mm. nylonkielisissä kitaroissa. Soololoven ymmärrän toki, mutta miksi ne täytyy tehdä usein ohuemmaksi kopaltaan? Kertokoon joku viisaampi. voi herran jestas, tarviiko sulle vääntää rautalangasta kaikki? tarpeen mukaan. mulla löytyy kyllä normikoppaisia, parikin kipaletta, joten olisin kyllä laittanut avausviestiin, että tarvitaan normaalikoppaista, jos sille olisi siis tarvetta in this case. tarvitsen ohutkoppaisen, koska mulla on sille käyttöä. Arvaas miks? koska se on ohutkoppainen, saan siitä oikeat vibat, kiksit jne jne. ja ennen kaikkea sellaisen soundin, mitä ei irtoa normikoppaisesta E: sorry viestin ärtynyt sävy. ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
goodshadow 23.07.2009 13:08:58 | |
---|
TCM50E ibanez on loistava ohutkoppainen teräskielinen. ainakin natsaa mun tarpeisiin hyvin. tykkään, että saan akustisesti ääntä pihalle, mutta pääasiallinen soitta vahvarilla. ja komeeeeee peli! |
masterhat 27.07.2009 18:33:11 | |
---|
goodshadow: TCM50E ibanez on loistava ohutkoppainen teräskielinen. ainakin natsaa mun tarpeisiin hyvin. tykkään, että saan akustisesti ääntä pihalle, mutta pääasiallinen soitta vahvarilla. ja komeeeeee peli! jebu, tollasen kävin just tilaamas paikalliseen musaliikkeeseen. Jahka tatsi on kohillaan, ni kai sen vois huomen lipastaa ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |