Aihe: Klassisen kitaran kielet?
1 2 3 4
JayMH
25.02.2007 12:00:27
Olen just vasta hypännyt nylon kielisen maailmaan ja ajattelinpa kysyä, että mitkä ovat hyviä kieliä klassiselle kitaralle? Merkkejä ja malleja on niin hitosti ja varmasti niissäkin eroja löytyy?
Mordax
25.02.2007 12:12:45
Olen just vasta hypännyt nylon kielisen maailmaan ja ajattelinpa kysyä, että mitkä ovat hyviä kieliä klassiselle kitaralle? Merkkejä ja malleja on niin hitosti ja varmasti niissäkin eroja löytyy?

Itse olen käyttänyt d'Addarion Pro Arte -kieliä melkein aina, koska ne on mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan parhaita. Soundi on mukavan pehmeä ja niillä on mukava soitella. Kerran testasin Corum Savarezia ja ero d'Addarioon oli selvästi kuultavissa. Kerta riitti meikäläiselle.
"Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia."
Milkop
25.02.2007 12:56:55

Isän klasarissa on high tension-kielet ja niissä on terävä, itseäni miellyttävä soundi vaikka vaativatkin soittajalta enemmän kuin normaalit low tensionit.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49
Ze Kink
25.02.2007 14:38:57
Itse olen käyttänyt d'Addarion Pro Arte -kieliä melkein aina, koska ne on mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan parhaita. Soundi on mukavan pehmeä ja niillä on mukava soitella. Kerran testasin Corum Savarezia ja ero d'Addarioon oli selvästi kuultavissa. Kerta riitti meikäläiselle.

Sama juttu, välissä olen kokeillut juuri Savarezeja ja sitten jotain Finncordeja. D'Addarioon kuitenkin aina palaan. High tension -setti on oma valintani.
Who gare`s...
okkis
25.02.2007 17:05:51
Valitse kielet kitaran mukaan..

Mutta sitten tämmöinen ehdotus:
Itse en oo käyttäny enää vuoteen nylon-kieliä, vaan hiilikuitupitoisia (joissa en oo kyllä hirveästi eroa huomannu). Tykkään näistä enemmän kuin nyloneista, jotka ei tuntuneet yhtä kestäviltä, mutta tuosta en ole ihan varma. Joka tapauksessa sointi on paljon parempi omassa kitarassani, ja hyvänä valmistaja esimerkkinä Savarez.
n. 15e / paketti
wrshredder
25.02.2007 20:28:11 (muokattu 25.02.2007 20:28:21)
D'Addario . High tension -setti on oma valintani.

Näin mulla. Huomasin sillon kun ekaa kertaa high tensionit laitoin niin soittaminen ja sointi parantui huomattavasti.
Opettajakin sanoi että sopii paremmin mun kitaraan.
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen "Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.."
Jäärä
26.02.2007 01:27:11
Kymmenisen vuotta sitten vakiintui nyloneiksi mun kitaroihin Hannabachin setit, eikä ole ollut tarvetta vaihtaa. Pitäisi varmaan tehdä uusi testikierros, D'Addariot tuntuivat muinoin aika huonoilta, voi olla, että nykyään tekevät parempia.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
tuura
26.02.2007 15:37:44
Mikä teillä on noita Savarezin corumeita vastaan, itse ainakin tykkään terävästä saundista ja hyvästä tatsista?
flattopguitar
26.02.2007 15:47:25 (muokattu 26.02.2007 15:48:03)
D'addario ja Savarezit on molemmat hyviä joskin vähän erilaisia, mutta ne Finncordit... ei mielellään haukkuisi suomalaista tuotetta, mutta en toista pakettia osta Finncordin kieliä. Ei pysty ymmärtämään miksi tehdä "käsityönä" tuon luokan tuotetta suomessa, jos lähdetään kilpailemaan niin ainut tapa olisi kilpailla laadulla ja niin että se on parempi eikä huonompi.
mll
26.02.2007 16:22:10
Mikä teillä on noita Savarezin corumeita vastaan, itse ainakin tykkään terävästä saundista ja hyvästä tatsista?

Minun mielestäni Savarezit ovat loistavia. Aktiiviklasariaikoina käytin ainoastaan niitä. D'addariot olivat ihan ok, mutta ne eivät olleet niin hyviä. Savarezin kielissä sattui kyllä aika usein tulemaan viallisia kieliä. Etenkin ylä-e-kielet olivat usein susia.

Tämä on varmaan myös kitarakohtaista. Omiin kitaroihin D'addariot eivät sopineet.

MLL
Ze Kink
26.02.2007 22:22:14

Minusta ne kuulostivat huonommalta omassa kitarassani, jotenkin "honottava" saundi verrattuna D'addarioihin. D'addariot myös saundaavat tiukemmalta, ja se on jees koska kitarani on aika tummasaundinen.
Who gare`s...
Shesa
27.02.2007 16:52:02
Siniset Augustinot on mulle ollut aina sopivat.
tuura
16.03.2007 22:56:35 (muokattu 16.03.2007 23:05:24)
Päätimpä sitten nostaa tän ketjun, kun tuntuu olevan mulle ainakin ajankohtainen ja en kehdannut aloittaa uutta triidii. Eli mitä kieliä suosittelisitte tuollaiselle seetripuiselle, tummasaundiselle klassiselle. Alkoi tympäisempään nuo Savarezin Corum Alliancet.

Daddarion EJ45:ssa ärsyttää toi läski g-kieli.
Congi
17.03.2007 20:00:07
Irtokielieä myydään, rakenna oma setti joka sopii itelles.
T.Congi
tuura
17.03.2007 20:39:45
Irtokielieä myydään, rakenna oma setti joka sopii itelles.

Sen takii just kyselinkin.
Congi
18.03.2007 00:14:44
Savarezit ovat mulla toimineet hyvin. Ohuin E kieli on kyllä siinä vastenmielisen ohut. Jotkut korvaa daddariolla.

Daddarion G kieli on läski, Savarezzilla korvaisin jos siihen pitää lähtee.

Oon lisäksi myös käyttänyt F-Musiikista ostettua Martin merkistä nylon kieliä, niissä on mielestäni aika hyvä tasapaino. Laatu tosin vaihtelee ja valmistusvikaa löytyy ihan joka merkeissä.
T.Congi
okkis
18.03.2007 12:17:09
Savarezit ovat mulla toimineet hyvin. Ohuin E kieli on kyllä siinä vastenmielisen ohut. Jotkut korvaa daddariolla.

.

Jep, itekki oon just D'addarioa laittanu high tension savan ykköskielen tilalle :D
mv2326
14.01.2008 13:50:30
Miten paljon sointiin vaikuttaa jos vaihtaa high tension kielet normal tensioneiksi ja helpottuuko soittaminen yhtään? Vai onko se ihan kitarakohtaista?
Congi
15.01.2008 00:21:47
Miten paljon sointiin vaikuttaa jos vaihtaa high tension kielet normal tensioneiksi ja helpottuuko soittaminen yhtään? Vai onko se ihan kitarakohtaista?

Onhan se luonnollisti hiukan kevyempää, mutta volume ei välttämättä ole samaa tasoo kun kireet kielet. Äänen väri riippuu sitten käytetystä siimasta ja tietysti kitarasta. Kannattaa kokeilla.
T.Congi
Zed
16.01.2008 12:41:03

Hannabacheja olen aktiivisina klasariaikoina käyttänyt, ja hyväksi todennut. Viikonloppuna päätin pitkästä aikaa valjastaa klassisen kitara soittokuntoon, ja ostin vaihteeksi Savarezit. Hyvältä ovat tuntuneet tähän mennessä, tosin soittotekniikkakin on sen verran ruosteessa, ettei teknisten yksityiskohtien arviointikyky ole huipussaan.
"Haluut si vhittu et mä.. nussin sua päähän?" -Kristian Voutilainen- || Rokkipoliisi #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)