Aihe: Yamaha CG111C vai Kantare L100C
1
Konuu
20.02.2021 02:56:29
Olen soitellut noin 8 vuotta kantaren L100c:tä ja nyt tarjoutui mahdollisuus ostaa Yamaha CG111C. Kantaren arvo tuolloin ostettaessa oli uutena n300-400€, nyt tuskin arvoa enää nimeksikään( kansi täynnä kolhuja ja vähän kulmasta paikattukin). Yamaha on käytännössä kuin uusi! Sen arvosta mulla ei oo kun jonkunlainen arvaus- ilmeisesti ei kyseistä mallia valmisteta enää.. osaisko joku kertoa minkä arvoinen sellainen on uutena/ onko yamahalla jotain uutta vastaavaa mallia? En viitsisi ostaa sitä jos taso ei ole juurikaan parempi kuin nykyisessä!
iec
20.02.2021 15:10:11

Yamahan CG111c on ilmeisesti rinnakkaismalli CG142c:lle, jolloin se on noin 300e uutena. Sinun pitää itse puntaroida soitettavuuden ja soundin kannalta kumpi on sinulle parempi. Yamahalla on tyypillisesti aika ohkainen kaula ja jotkut tykkäävät siitä. Kantarella taas on tyypillisesti perinteisempi paksumpi, joka sopii paremmin toisille.

Kannattaa vaihtaa uudet ja samanlaiset kielet molempiin, kun vertaat soundia. Daddario EJ45 on asiallinen peruskielisetti normaalijännityksellä (jos tykkää jäykemmästä tatsista, niin sitten jäykempi EJ46). Jotkut vannovat Hannabachin nimeen.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)