Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line array-boksin käyttäminen yksinään
1
Ylläri
25.10.2015 09:08:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin katsomassa tuttua bändiä Bar Loosessa Helsinki Music Marathon-tapahtuman yhteydessä ja huomasin että siellä oli molemmilla puolilla katossa kiinni yksi Lacousticsin loota, Loosen nettisivujen mukaan mallia "ARCS WIDE".
 
Pani miettimään, että tarjoaako tuolla lailla käytetty yksinäinen line array-komponentti jotain erityistä etua (tilahan on aika matala) perinteiseen yläpäähän verrattuna? Näin kiinnostuneena harrastelijana olen siinä käsityksessä, että linjasäteilysysteemien edut saavutetaan vasta, kun kaiuttimia on X kappaletta päällekkäin, -kö?
 
Soundista noin yleensä en osaa hirveästi sanoa, koska volyymia oli minun makuuni noin pieneen tupaan liikaa, joten tulpat oli koko illan tungettu syvälle korviin.
 
"if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit" - George Carlin
Sami_T
25.10.2015 11:08:05 (muokattu 25.10.2015 11:20:41)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki mikä näyttää line arraylta ei sitä ole. ARCS WIDE (ja FOCUS) on ihan tavallisia point source-kaiuttimia joita voidaan käyttää pysty- tai vaakasuunnassa yksi tai muutama kappale per puoli riippuen siitä kummoinen suuntakuvio halutaan. Jos ARCS WIDE on vaakasuunnassa niin 1 kpl = 90x30 astetta, 2 kpl=90x60 astetta jne.
 
http://www.l-acoustics.com/admin/product_files/ARCSWIFO_CKL_EN_5.0.pdf
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Ylläri
25.10.2015 13:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ach so. Kiitos vastauksesta!
 
"if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit" - George Carlin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «