Aihe: Tapahtumatekniikkayritykset ovat identtisiä
1 2 3 4
cozmo
12.02.2014 23:21:58

Ketjun aloittajalla on nyt useita hiukan hurmoksellisia ketjuja täällä, ja on toki hyvä, että ylipäätään on intoa, mutta kyllä jonkin verran saisi olla myös suhteellisuudentajua. Olet selvästi innostunut noista Jari Parantaisen ja kumppaneiden teksteistä ja koetat ilmeisesti pyrkiä samanlaiseen ilmaisuun. ( http://www.pollitasta.fi/2013/05/onko-henri-nahnyt-valon/ ) Ei sillä onhan noilla paljon ihan hyvää asiaa, mutta josko koettaisi poimia sieltä olennaisen, ei kaikkea?

- Niko
stnprkl
13.02.2014 02:15:25
cozmo: Ketjun aloittajalla on nyt useita hiukan hurmoksellisia ketjuja täällä, ja on toki hyvä, että ylipäätään on intoa, mutta kyllä jonkin verran saisi olla myös suhteellisuudentajua. Olet selvästi innostunut noista Jari Parantaisen ja kumppaneiden teksteistä ja koetat ilmeisesti pyrkiä samanlaiseen ilmaisuun. ( http://www.pollitasta.fi/2013/05/onko-henri-nahnyt-valon/ ) Ei sillä onhan noilla paljon ihan hyvää asiaa, mutta josko koettaisi poimia sieltä olennaisen, ei kaikkea?

- Niko

Kävin ton toimintasuunnitelman lukemassa ja onhan se kiva kelailla kaikkee, mut ala ei toimi noin ja pitkään saa hakata päätä seinään jos sen haluaa toimivan noin. Ja tarkoitan nyt myös asiakkaita.

Tos peedeäffäs mun mielestä suurimmat hutit oli se "spektaakkeli", potentiaaliset asiakkaat ja "tulot".
Ton kokonen setti ei oo iso. Mä oon tehny klubirundeja jossa valomiehellä on ollu ton verran kalustoa messissä ( okei trussia ei oo ollu noin paljo)
Yksikään noista bändeistä ei soita alkuperäiselle kirjoittajalle ilman näyttöjä, mitä ei tässä vaiheessa oo oikeestaan mitään. Ne palkkaa LD:n jonka jäljestä ne tykkää ja tuotantopuoli hoitaa sit kaluston, jostain.
Ja ilmeisestikään ei oo aikomuskaan isoks toimijaks jos meinaa 30:llä keikalla pärjätä vuoden. Tai sit on niin järjetön luotto omiin kykyihin et siin sivussa luottaa näiden mahdollisten asiakkaiden maksavan holtitonta ylihintaa jostain mielikuvatason puuhastelusta. Niin ja aika snadeja on runditkin jos 2-3 rundia on yhteensä 30 keikkaa.
Ja kuljetuskulujen ulkoistaminen jollekin ulkopuoliselle toimijalle euron kilsa :)
Kauheen luotettavaa yhteistyökumppania ei tohon hintaan löydy.

Itse oon sivusta seurannu useammankin yrityksen syntyä, nousua ja välillä kaatumisia. Onnea vaan matkaan jos tollasilla keloilla kävelet pankkiin. Itse en uskaltas. Kiinnostais nähä ne numerot, millä toi tuloslaskelma on syntyny.

Ja joo tilaan kalustoa useita kertoja vuodessa millon mihinkin, olen useammassakin firmassa palkkalistoilla ja sen lisäks vielä bändienkin palkkalistoilla, joten väitän et snadisti löytyy kompetenssiä näihin väitteisiin ilman linkkejä yhtään mihinkään.
Viltsu audiokantaja
Henri93
13.02.2014 10:23:49 (muokattu 13.02.2014 10:26:11)

Helou!

Toi mun vuoden vanhan liiketoimintasuunnitelman vetäminen tähän ei taaskaan liity asiaan :), mutta tein suunnitelman silloisista lähtökohdista ja jutuista mitä päässäni liikkui.

Suurin rikkaus tuossa oli noi lukuisat kommentit tuolla alla jostain sain todella hyviä ajatuksia. En todellakkaan allekirjoita puoliakaan noista asioista enään mitä tuossa liiketoimintasuunnitelmassa on. Listaan tähän nyt muutamia asioita joita opin:

-Hyvä suunnittelu on tärkein
-Idean julkaisu ja siitä saadut palautteet hiovat ideaa paremmaksi
-Liiketoimintasuunnitelma on vanhanaikainen, video tai esite on parempi lähtökohta
-Laadukas kalusto ja suunnittelutaidot eivät riitä kilpailueduksi (ne pitäisi jokaiselta löytyä)
-Nettisivut ja sosiaalinen media kannattaa ehdottomasti ottaa käyttöön
-Valosta tai kuvasta on hankalaa tehdä "merkkiä" artistille (esim. muse)

Tärkein oppimani asia oli:
Ei rahapula voi olla syy, että pitää myydä huonolla katteella. Todellinen ongelma on se, ettei tuotteessa ole mitään, mistä kannattaisi maksaa kovaa hintaa. Kun kaikki myyjät ja tuotteet vaikuttavat identtisiltä (yhtä huonoilta), asiakkaalle ei jää muuta tekemistä kuin vääntää hinnasta.

-Jari Parantainen
www.pollitasta.fi

...Ainiin ja olis kiva jutella Viltsu sun kanssa kasvotusten just näistä asioista. Sulla varmasti on pitkä kokemus ja hyviä näkemyksiä asioihin!
http://valobisnes.blogspot.fi/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)