Aihe: Monitorit hintaluokassa 500-800 e/kpl?
1 2 3 4
Mr General
12.11.2010 10:14:19
Nyt pitää sen verran mainostaa, että jos joku kaipaa tuohon hintaluokkaan monitoreita, niin laitoin omat Turbon TFM-212:t myyntiin. Torilta ja meikäläisen profiilin kautta löytyy, eikä oo hinnalla pilattu. Myynnin syynä on se, että siirryn kokonaan d&b:n tuotteisiin kaiutin- ja pääteosastolla.
simiha
23.02.2011 17:02:45
Minä taas mainostan jonkun muun puolesta d&b Maxeja 850 e/kpl. Ovat liian isot meille, 12-tuumaiset kiinnostais kyllä kovasti!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=498443
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
cozmo
29.11.2011 21:02:20

nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
Katti
29.11.2011 21:34:37
cozmo: Hoi,

onko kellään kokemusta mistään näistä?
http://www.thomann.de/fi/db_technologies_dvx_dm12.htm
http://www.thomann.de/fi/db_technologies_dvx_dm28.htm
http://www.thomann.de/fi/db_technologies_dvx_d15_2.htm

- N

Kaikkiin noihin olen törmännyt ja ihan niillä töitä tekee. Varsinkin jos miettii tuota hintaa, että esim noi 12" ja 15" versiot on aktiivisina hinnoissa n. 1000 + alv. Ei sinällään paha.

Ääntä lähtee kohtuullisesti, tuplilla voisi pärjätä jo festareillakin. Mahdollisuutta huutaa kasaan ei mulla oo ollu, joten en tiedä mille noi kuulostaa kun kompressoituvat (oli ääni sen verran poissa, etten viitsinyt rasittaa turhaan silloin kun noiden kanssa pelasin).

Suhteellisen epäherkkiä kierrolle, suhteellisen laaja sweet spot ja ainakin kohtuullinen äänenlaatu, sekä varsinkin se keskiäänen alue, jolla saa sitä selkeyttä on melko hyvin hanskassa...

Jos ei ole varaa ostaa esim. Dynacordin CXM15 + päätteitä / d&b M-sarjaa + päätteitä, voisin suositellä tätä. On se ainakin parempi kuin d&b:n Max mun mielestä...

...mut nää on tietty näitä makuasioita ja maahantuojahan noilla vehkeillä on varsin yhteistyökykyinen ja antaa melko mielellään tuotteita testiin ja demoon, joten kokeilemalla saa tietää tykkääkö vai ei...
Lapinharju
30.11.2011 01:56:13

cozmo: Hoi,

onko kellään kokemusta mistään näistä?
http://www.thomann.de/fi/db_technologies_dvx_dm12.htm
http://www.thomann.de/fi/db_technologies_dvx_dm28.htm
http://www.thomann.de/fi/db_technologies_dvx_d15_2.htm

- N

Tuota dm12:sta on tullut huudatettua muutaman kerran tänä syksynä. Viime aikoina ollut soitossa myös L-acousticsin MTD112 ja Dynacordin CXM15. Henkilökohtaisesti toi dm12 jää näiden taakse mutta on kuitenkin toimiva kulma. Hirveästi en ole ehtinyt sitä testata kun olen ajellut niitä vain etupäästä, mutta popparit on olleet tyytyväisiä eikä kiertoa saanut kuin tahallaan hakemalla. Soundi ei mun makuun ollut heti valmis, mutta ei siinä muistaakseni paljoa tarvinnut tehdä.

Ihan suositeltava kulma ainakin tuo dm12 ja menee ihan oikeiden monitorien kategoriaan mulla.
Katti
30.11.2011 09:05:55 (muokattu 30.11.2011 09:08:24)
Lapinharju: Viime aikoina ollut soitossa myös L-acousticsin MTD112 ja Dynacordin CXM15. Henkilökohtaisesti toi dm12 jää näiden taakse mutta on kuitenkin toimiva kulma.

Onpas ylläri... :) Hintaeroakaan ei ole juurikaan noiden välillä :)

Mut vakavasti puhuen, kuten mainitsin että jos ei ole pussissa varallisuutta ostaa esim. tota Dynacordia tahi patonkia tahi d&b:n M-sarjaa, toi on ihan mietinnän arvoinen peli... ...ja kuten mainitsin jo, kyllä se aina Maxit hakkaa...

E: ennen kuin joku alkaa nillittämään... siis esim CXM15 ei pelkästään juuri tuosta DVX:n 12" tai 15" paljon poikkea, mutta kun sille ostaa sen moottorin minkä se haluaa niin johan alkaa hinnat olemaan eri tasolla...
musamies
01.12.2011 01:43:28
Kunhan niit ei mun eteen tuoda niin kaik ok.

Mä näin ja kuulin kesällä Miffen käyttämiä vekottimia ja ne vaikutti kyllä kohtuullisen hyviltä vähän kuin jossain mainoksessa "maistuis varmaan sullekin". Sitä en sitten tiedä miten hyviä härvilöitä teillä muilla on jos noi Miffen käyttämät vehkeet oli jo niin hyvät, että harvoin sellaisia näkee...
aimotuska
01.12.2011 07:17:47
Katti: On se ainakin parempi kuin d&b:n Max mun mielestä...

Ihan noin mielenkiinnosta: tossa vielä vähän aikaa sitten maxeja ylistettiin loistavina all-round-kajareina, mutta nykyään yks ja toinen kakkii niiden päälle. Varför?
Ite oot ruma.
Katti
01.12.2011 11:20:20 (muokattu 01.12.2011 12:08:26)
hjunnila: Ihan noin mielenkiinnosta: tossa vielä vähän aikaa sitten maxeja ylistettiin loistavina all-round-kajareina, mutta nykyään yks ja toinen kakkii niiden päälle. Varför?

Siks ku jengi uskaltaa nykyään sanoa oikeesti mitä ne ajattelee... Max on aina ollu mun mielestä melko paska. Huonompiakin toki on, mutta mä en oo koskaan Maxeista ite digannu ja jengi on pitäny mua jotenkin vajakkina ennen...

Nykyään alan saamaan kanssa-ajattelijoita, kun jengi uskaltaa sanoa ääneen sen mitä osa on jo pitkään miettinyt...

Se on vähän sama asia kuin että Mersua ei voi haukkua ku se on niin hyvä... ...paskanmarjat! Ainoo mitä Mersukaan osaa tehdä on suuret vehkeet (kuorkit, rekat, bussit) ja sitten Sprintterit... (näin kevyt off-topic tähän loppuun)

E: ja edittinä tähän... Ne M-sarjan vehkeet onkin sitten ihan eri maata ja niistä kyllä tykkään itse...
Pauli Lappalainen
01.12.2011 11:28:39
Katti: Siks ku jengi uskaltaa nykyään sanoa oikeesti mitä ne ajattelee... Max on aina ollu mun mielestä melko paska. Huonompiakin toki on, mutta mä en oo koskaan Maxeista ite digannu ja jengi on pitäny mua jotenkin vajakkina ennen...

Nykyään alan saamaan kanssa-ajattelijoita, kun jengi uskaltaa sanoa ääneen sen mitä osa on jo pitkään miettinyt...

Se on vähän sama asia kuin että Mersua ei voi haukkua ku se on niin hyvä... ...paskanmarjat! Ainoo mitä Mersukaan osaa tehdä on suuret vehkeet (kuorkit, rekat, bussit) ja sitten Sprintterit... (näin kevyt off-topic tähän loppuun)

Tuollaistahan meno on ollut niin kauan kun minä muistan. Joku vekotin on saanut hyväksytyn statuksen ja kaikki toistavat sitä mantraa kokeilematta edes koko värkkiä.

Sprinteristä olen kyllä sitä mieltä, että paskan tekivät.
Ja uskallan sanoa tuon ääneen vielä toistenkin jos tarvis vaatii.
arig
01.12.2011 11:32:06
Ottakaas Katti ja Pauli plussat!
-Turn Me Up!
Rouda-setä
01.12.2011 14:05:04
hjunnila: Ihan noin mielenkiinnosta: tossa vielä vähän aikaa sitten maxeja ylistettiin loistavina all-round-kajareina, mutta nykyään yks ja toinen kakkii niiden päälle. Varför?

Pitää toki muistaa että kysessä on 15 vuotta sitten esitelty tuote. Aika kuluu ja tekniikka kehittyy. Heh, tosin mun lempparimonitori on edelleen vanha kunnon LE-400. Peruskonstruktio muistaakseni 1973. Oon aina tykänny niistä rokkihommissa enemmän kuin Maxeista. Olkoonkin että työmaan lavalta 15 Maxia löytyy.

Paulin sanat allekirjoitan täysin.
cozmo
01.12.2011 15:43:26

Pauli Lappalainen: Tuollaistahan meno on ollut niin kauan kun minä muistan. Joku vekotin on saanut hyväksytyn statuksen ja kaikki toistavat sitä mantraa kokeilematta edes koko värkkiä.

Sprinteristä olen kyllä sitä mieltä, että paskan tekivät.
Ja uskallan sanoa tuon ääneen vielä toistenkin jos tarvis vaatii.

Sama tietysti päinvastoin, jos jokin on paska, niin se on sitä kaikkien mielestä vaikkei laitetta olisi kuunaan käyttänyt.

Plussaa myös minulta.
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
LHU
01.12.2011 21:05:54
Rouda-setä: Pitää toki muistaa että kysessä on 15 vuotta sitten esitelty tuote.

Ja silloin aivan edistyksellisen hyvä. Pystyi käyttämään kulmana tai laulu- tahi jopa pienenä PA-kaappina, varsinkin 2-tienä se oli jotain sellaista mihin tuossa kokoluokassa ei aiemmin ollut törmätty. Tekniikka kehittyy ja aika kultaa muistot, tosin voisin tähän luetella aikamoisen listan maxin jälkeen esiteltyjä monitoreja jotka mielestäni ovat aivan paskoja, ja jos maxista ei saa kelvollista monitorisoundia niin kyllä se silloin on käyttäjästä kiinni, ei kaiuttimesta.
jorma666
01.12.2011 21:20:36 (muokattu 01.12.2011 21:20:45)
LHU: Ja silloin aivan edistyksellisen hyvä. Pystyi käyttämään kulmana tai laulu- tahi jopa pienenä PA-kaappina, varsinkin 2-tienä se oli jotain sellaista mihin tuossa kokoluokassa ei aiemmin ollut törmätty. Tekniikka kehittyy ja aika kultaa muistot, tosin voisin tähän luetella aikamoisen listan maxin jälkeen esiteltyjä monitoreja jotka mielestäni ovat aivan paskoja, ja jos maxista ei saa kelvollista monitorisoundia niin kyllä se silloin on käyttäjästä kiinni, ei kaiuttimesta.

Kyllä mun taas oli pakko antaa Liuhukki sulle plussat tästä
we call it music - they call the cops
Pauli Lappalainen
02.12.2011 00:20:41
LHU: Tekniikka kehittyy ja aika kultaa muistot, tosin voisin tähän luetella aikamoisen listan maxin jälkeen esiteltyjä monitoreja jotka mielestäni ovat aivan paskoja, ja jos maxista ei saa kelvollista monitorisoundia niin kyllä se silloin on käyttäjästä kiinni, ei kaiuttimesta.

Ei nuo monitorit ole mitään rakettitiedettä ja voodoota. Vuosien varrella on jokaisella eteen tuleella monitorilla keikat vedetty ja melko usein poppari on kovinkin tyytyväinen ollut. Turhan aikaista hiustenhalkomista ja egoboostausta kovinkin usein tuo värkkien morkkaaminen ja arvottaminen.

Se minkä tekisin ja varmaan monikin ongelma poistuisi jos monitorimaailmasta poistettaisiin graafiset EQ:t ja tilalle törkättäisiin 4 alueinen parametrinen pelkällä leikkauksella. Silloin oppisi keskittymään oleellisiin ongelmiin eikä show sekaantuisi lillukanvarsiin.

Nyt takki päälle ja kohti ovea.
Katti
02.12.2011 09:28:33
LHU: Tekniikka kehittyy ja aika kultaa muistot, tosin voisin tähän luetella aikamoisen listan maxin jälkeen esiteltyjä monitoreja jotka mielestäni ovat aivan paskoja, ja jos maxista ei saa kelvollista monitorisoundia niin kyllä se silloin on käyttäjästä kiinni, ei kaiuttimesta.

Itsekin kykenen luettelemaan melkoisen listan paskaa, mitä eri tehtaat on työstäneet Maxin tulon jälkeen... ...ja juu, kyllä tosta Maxista saa sen irti mitä tarttee / millä pärjää, mutta kun se tuottaa turhan paljon töitä verrattuna moneen muuhun tuotteeseen.

Itse kuitenkin mieluummin otan semmoisen kulman, jossa on asiat lähtökohtaisesti jo sillä mallilla, että ei tarvi alkaa sitä työstämään...

M2, M4 ja jopa M6 on tällaisia, samoin kuin monet, monet muut...
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)