Aihe: Presonus Studiolive
1 2 3 4 5 6 7 8
duane
17.10.2011 10:53:10
NeliX4: Ei näemmä ole myöskään kaukana totuudesta, että raidereihin päätyvissä kamoissa hinta on jossain määrin itsetarkoitus.

Ei tuon laitteen ongelma ole siinä, että se on halpa. Se on jo suunnittelupöydällä kohdennettu harrastustoimintalaitteeksi, niin hintansa kuin ominaisuuksiensa puolesta.

raideripuolella ton laitteen miina on juurikin ominaisuuksissa ja käytettävyydessä. Itse en talonmiehenä/laitetoimittajana tarjoile tuommoista tiskiä kellekkään, ja satunnaisesti ku tuun jonku orkan kans valmiiseen pöytään niin toivon sieltä löytyvän jonku "yleisesti hyväksytyn laitteiston", merkillä tai ana/digi valinnalla ei oo niin väliä.
katellaan...
stnprkl
17.10.2011 14:10:00
NeliX4: Ei näemmä ole myöskään kaukana totuudesta, että raidereihin päätyvissä kamoissa hinta on jossain määrin itsetarkoitus.

No niin, niin no. Mulla on yhden orkan kans raiderissa PM5DRH/M7CL/LS9, ainakin toi ysi on sielt edullisemmasta päädystä ja noi on siinä raiderissa sen takia kun orkalla on oma ysi millä on tahkottu ja sen ysin failin pystyy muokkaamaan noihin muihin sopivaks sillä Yamahan omalla konvertterilla. Ja joo seiskalla tai vitosella senkin shown tekeminen on helpompaa kun molemmista löytyy DCA:t, mut sillä ysilläkin pärjää. Ja esmes festivaaleille mentäessä helpompi toi vitonen on sinne saada kun ysi :)
Yhden toisen orkan raiderissa mulla on H3000, SD8/D1/D5, noissa rupee sitä hintaakin oleen jo, mut noi on päätyny siihen raideriin sen takia et noilla on kiva vetää, mutta silti kelpuutan lähestulkoon minkä tahansa analoogisen tai digitaalisen mikserin jos speksit täyttyy eli minimissään 32 kanavaa sisään ja 16 auxia ulos ja 4 kompuraa ja 4 geittiä. Noista spekseistä suoriutuu jo aika moni muukin lauta kun noi mainitut ja kaiken näköisillä laudoilla on tullu tehtyäkkin.
Kyllä mun raidereihin päätyvät kamat on semmosia millä homma hoituu ilman turhaa stressiä ja hintalapulla ei oo siinä kohden mitään merkitystä. No okei ei ne halvimpia laitteita oo mitä mä pyydän, mut kuten sanottu mä haluan ettei mun työpäivä mee laitteiston kanssa tapellessa.

Sori tää Offtopic.
Viltsu audiokantaja
DSM
17.10.2011 20:20:04

Kyllä mun raidereihin päätyvät kamat on semmosia millä homma hoituu ilman turhaa stressiä ja hintalapulla ei oo siinä kohden mitään merkitystä. No okei ei ne halvimpia laitteita oo mitä mä pyydän, mut kuten sanottu mä haluan ettei mun työpäivä mee laitteiston kanssa tapellessa.

plussa napsahti
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
rintapek
17.10.2011 21:20:16

Mä en oikein usko, et kukaan ehdointahdoin tahtois maksaa mistään ylihintaa vaan sen vuoksi, et se on ihanan kallista.

Mä aina muistan stoorin, jota nyt jo vissiin edesmennyt duunikaveri kertoi Intin vetokalustohankinnoista joskus viiskytäluvulla. Piti saada vehje, joka vetää kuorman mäen laelle. Sit niit testattiin ja testattavista vain yksi vehje pääsi kuorman kanssa sinne mäen laelle. Muut jäi rinteeseen.

Nyt jos alkuperäisistä vaatimuksista pidettiin kiinni, niin sit vasta katsotaan sitä hintalappua ja funtsitaan, et moneenko on varaa. Mut tossakin tais käydä niin, et halvempia sai enempi, joten tingittiin vaatimuksista ja hyväksyttiin se, et kuorma jää rinteeseen.

Mut kyl ne muutkin vekottimet ois voinu mainiosti toimia paikoissa, mis nousu on loivempi ja mäki matalampi.
One kind of music only - the good kind
LHU
20.10.2011 21:29:47
Tää keskustelu alkaa olla samassa jamassa kuin kaikki vastaavat aiemmin, juupas-eipäs.

Siksi käytänkin samaa argumenttia kuin joskus aiemminkin, ammattimies tekee työnsä ammattivehkeillä ja harrastelijat (varakkaita poikkeuksia lukuunottamatta) toimivat harrastelijavehkeillä, oli ala mikä hyvänsä.

On aavistuksen eri lähtökohta miksaukseen kun joku tekee sen lavalta soiton ohessa kuin että se toinen tekee sitä miksaamista vaan, ja pelkästään. Ja tuossa jälkimmäisessä tapauksessa sitä tehdään pro-vehkeillä joihin tuo Presonus ei lukeudu.

Sen sijaan speksejä tiirailtuani, ja kerran ihan itse laitteeseen tutustuttuani olen sitä mieltä että toi on eka järkevä vaihtoehto hintaluokassaan, jossa sen myötä myös pikkubändien ja muidenkin harrastelijoiden on suht helppo päästä kiinni digitaaliseen liveäänimaailmaan, iso bonus vielä tuo äänitysmahdollisuus. Eli oikein kelpo vaihtoehto sille kellarin nousevalle rokkipumpulle mikseriksi jolla pärjää treeni- ja nauhoitushommissa sekä tietenkin keikoilla myös. Jotenkin kyllä tuntuukin että juuri tuo joukkio on ollut suunnittelutiimin kohderyhmistä ihan ykkösenä jo silloin kun hommaa on alettu laittaa alulle.
xerxes
21.10.2011 09:06:54
LHU: Sen sijaan speksejä tiirailtuani, ja kerran ihan itse laitteeseen tutustuttuani olen sitä mieltä että toi on eka järkevä vaihtoehto hintaluokassaan, jossa sen myötä myös pikkubändien ja muidenkin harrastelijoiden on suht helppo päästä kiinni digitaaliseen liveäänimaailmaan, iso bonus vielä tuo äänitysmahdollisuus. Eli oikein kelpo vaihtoehto sille kellarin nousevalle rokkipumpulle mikseriksi jolla pärjää treeni- ja nauhoitushommissa sekä tietenkin keikoilla myös. Jotenkin kyllä tuntuukin että juuri tuo joukkio on ollut suunnittelutiimin kohderyhmistä ihan ykkösenä jo silloin kun hommaa on alettu laittaa alulle.

Nimenomaan 'My First Digital Desk' -asenne tulee esiin, kun oon kattellu videoita juutuubissa aiheeseen liittyen.
Relax.
NeliX4
21.10.2011 09:25:44
Eikös toi nyt kuitenkin asetu hinnaltaa esim. 01v96:n kanssa samaan hintaluokkaan, mikä taas löytyy hyvin monen vuokrafirman vakiokalustosta?
hannuuki
21.10.2011 13:08:59
NeliX4: Eikös toi nyt kuitenkin asetu hinnaltaa esim. 01v96:n kanssa samaan hintaluokkaan, mikä taas löytyy hyvin monen vuokrafirman vakiokalustosta?

Sitten sun pitäisi samalla myös muistaa että 01V96 on ollut markkinoilla jostain 2002-2003 asti.
Käyttökelpoinen peli, mutta löydätkö sitäkään raidereiden toivelistalta ?
Katti
22.10.2011 10:28:29
NeliX4: Eikös toi nyt kuitenkin asetu hinnaltaa esim. 01v96:n kanssa samaan hintaluokkaan, mikä taas löytyy hyvin monen vuokrafirman vakiokalustosta?

Kyllä noi vuokrafirmat näitäkin omistaa, mutta muistan yhden kerran viimeisen 4 vuoden aikana kun minulle ko. laitetta tarjottiin työkaluksi minkään firman puolelta.

Noita 01:siä (v96, tai ilman) käytetään lähinnä pienemmissä produktioissa, joihin toi Presonuskin varmaan sit osuis, ehkä, tai sitten ei... ei ole Presonuksesta itsellä silleen kokemusta...

Tiedän toki ihan suht tunnettujakin yhtyeitä ja artisteja, jotka touhuaa 01:llä, mut ei se silti sitä meinaa että jos vuokrafirmoilla noita on, että niitä voi alkaa tyrkyttää työkaluiksi kaikille. Pääsääntöisesti 01:nen, kuten varmaan sit toi Presonuskiin on aika monelle sepälle (kuten allekirjoittaneellekin) liian rajoitettu ominaisuuksiltaan, ja tarvitsee ainakin sitten outboard kamaa lisäkseen...

...toisaalta, olen vetänyt eräänkin keikan Yamahan EM200:lla, vaikka meillä inputteja oli listan mukaan 25 ränniä + mulinexit... Haikeeta oli vetää tuolla, mutta maaliin päästiin, joskin nilkuttaen mutta voin taata että olen pitänyt huolen että sama firma ei tule enää ikinä vastaan... ...ja juu, ei ollut Suomessa tämä ei... ..se vaan on niin turhauttavaa kun joutuu taistelemaan noiden vehkeiden kanssa...
duane
22.10.2011 11:48:02
Katti: Noita 01:siä (v96, tai ilman) käytetään lähinnä pienemmissä produktioissa, joihin toi Presonuskin varmaan sit osuis, ehkä, tai sitten ei... ei ole Presonuksesta itsellä silleen kokemusta...

Kyllähän se 01v96 on vielä aika lailla taipuisampi tiski ominaisuuksiltaan tohon Studioliveen verrattuna. Onhan ton sukupolven tiskien käyttöliittymä hieman omintakeinen, mutta tolla raapii keikan ihan sujuvasti jos inputit riittää :D Mut eipä tuota yamahaakaan ihan riemusta kiljuen keikalle enää mukaan ottais..
katellaan...
rintapek
22.10.2011 18:20:23

NeliX4: Eikös toi nyt kuitenkin asetu hinnaltaa esim. 01v96:n kanssa samaan hintaluokkaan?

Onhan toi pienin presonus puolta halvempi (1200,-) ja tällä hetkellä vissiin markkinoiden edullisin digilauta. Jos sillä pärjää, niin halvalla pääsee. Mut jos toi behkun x32 joskus lanseerataan, niin siinähän sit on luvassa vallan perhanasti ominaisuuksia pariin tonniin, mikäli vehje vaan toimii.
One kind of music only - the good kind
NeliX4
23.10.2011 19:28:40
xerxes
23.10.2011 22:27:35
NeliX4: Hmm. Yamaha http://www.thomann.de/fi/yamaha_01v96_v2.htm
http://www.thomann.de/fi/presonus_studiolive_1642.htm

300€ hintaeroa.

Pienin presonus on 16.0.2; http://www.thomann.de/fi/presonus_studiolive_1602.htm
Se näkyy olevan stpaulssissa alle 1200.
Relax.
NeliX4
24.10.2011 11:48:07
Ei hemmetti. Tuommonenki viel. Ommuutenhalpa!
Einherjar
24.10.2011 13:27:00
Harmi kun on tuossa pienimmässä mallissa pitänyt karsia vähän liikaa jo kaikesta.
Yhden napin gate + parin napin kompura + 3-alueinen eq = Ei kiitos.
Tuollainen pieni ja halpa pöytä olisi monesti ihan näppärä, mutta...
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
duane
24.10.2011 15:35:24
Einherjar:
Tuollainen pieni ja halpa pöytä olisi monesti ihan näppärä, mutta...

Juu, selkee tarve olis sellaselle salkkuun mahtuvalle pikkudigille, jossa olis ok kompura ja 4-alueinen täysparametrinen eq. 4-6 mikkietusta ja usb/rca taustamusansoittoliitännät piisais hienosti..
katellaan...
LHU
02.11.2011 23:39:29
Einherjar:Tuollainen pieni ja halpa pöytä olisi monesti ihan näppärä, mutta...

Niin, luin erään ensi kuussa Suomeen esiintymään tulevan ruotsalaisen orkesterin raideria missä todettiin että tuovat oman monitorimikserin ( http://www.thomann.de/fi/phonic_summit.htm ). Vähän ns. leuka loksahti, varsinkin kun katsoin ko. pelin hintaa. Mutta siis, ammattilaiset kulkevat tuollainen mukanaan. Ja toisaalta miksi eivät kulkisi jos se toimii, tekee sen mikä sen kuuluukin tehdä ja tuonhan saa helposti lentokeikoillekin mukaan.
Einherjar
03.11.2011 01:26:42
LHU: ...phonic_summit...

No itseasiassa manuaalin perusteella kyllä vakuutti. Voisi olla aika hyvää matskua pienille keikoille. Pitääpä katsella kovalla silmällä, josko tuota löytyisi testattavaksi jostakin...
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Fed
04.11.2011 20:20:08
LHU: Niin, luin erään ensi kuussa Suomeen esiintymään tulevan ruotsalaisen orkesterin raideria missä todettiin että tuovat oman monitorimikserin ( http://www.thomann.de/fi/phonic_summit.htm ). Vähän ns. leuka loksahti, varsinkin kun katsoin ko. pelin hintaa. Mutta siis, ammattilaiset kulkevat tuollainen mukanaan. Ja toisaalta miksi eivät kulkisi jos se toimii, tekee sen mikä sen kuuluukin tehdä ja tuonhan saa helposti lentokeikoillekin mukaan.

Perkale, tuohon ku sais laajennettua lisää kanavia niin saattaispa tuon testiin hommatakin. Ja ehkä völijyyn työ(leikki)kaluksi...

Masa
NeliX4
05.11.2011 10:29:22
Mitä youtubessa tuosta olen videoita katsellut, niin UI vaikutta t-o-d-e-l-l-a hitaalta.

http://www.youtube.com/watch?v=E9RIDzT2NTA
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)