Aihe: subbaset auxista
1 2 3 4
rintapek
21.02.2010 17:47:20

ÄM: Pidätkö sä muuten subbarin oman jakarin mahd ylhäällä, jotta tiskin filtterillä pystyy ikään kuin kontrolloimaan sinne asti ja siitä alaspäin, jakotaajuuden paikkaa, vai luotatko mieluummin subin oman jakarin jyrkkyyteen, määräten sillä jakotaajuuden ja säätäen tiskistä sit lähinnä yläpäille, filtteriä?
Ja sori, en lukenut ylempää, josko moisesta oli jo mainintaa, muistelen et ei.

Nois stressiklubini subeissa jakari on kiinteä 100Hz, eikä sitä siit pois saa.

Itse asiassa tos botneväylässä parhaalta homma kuulosti kun:
n. 35 Hz loucut - juu, pienestä subista ei kande edes yrittää liikoja
n. 45 Hz boostia niipal ko kehtaa
n. 55 Hz boostia jonnivverran
n. 65 Hz semmoisenaan
n. 75 Hz hicutti - jolla sit siistii ton n. 100 Hz korostuksen

Noihin numeroihin ny ei kande tuijottaa. Kuuntelee sekaisin testioskillaattoria ja random- pinkkaa levyjä. Aikaa ja tupakkia. Ennenkaikkea kahta jälkimmäistä.
One kind of music only - the good kind
ÄM
22.02.2010 00:00:08

rintapek: Nois stressiklubini subeissa jakari on kiinteä 100Hz, eikä sitä siit pois saa.

Itse asiassa tos botneväylässä parhaalta homma kuulosti kun:
n. 35 Hz loucut - juu, pienestä subista ei kande edes yrittää liikoja
n. 45 Hz boostia niipal ko kehtaa
n. 55 Hz boostia jonnivverran
n. 65 Hz semmoisenaan
n. 75 Hz hicutti - jolla sit siistii ton n. 100 Hz korostuksen

Noihin numeroihin ny ei kande tuijottaa. Kuuntelee sekaisin testioskillaattoria ja random- pinkkaa levyjä. Aikaa ja tupakkia. Ennenkaikkea kahta jälkimmäistä.

Ach-soo.
Meikä kävi kanssa tekemässä asetukset valmiiks, ilman kaappeja tosin, jos vaikka ens soundcheckissä varovasti kokeilis tuota.

Tuli kanssa mieleen semmonen viritys, joka varmaan on kaikien sääntöjen vastainen:
Jos laittais main outit normisti menemään toiselle subille ja siitä yläpäille, jolloin jakosuotaminen menis ihan, kuin ennen. Tämän lisäks ajais auxista toista subbaria, saaden sillä lisä boostia basarille ja bassolle esim. Molemmat subit olis keskellä, lavan edessä.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
rintapek
22.02.2010 10:58:06

ÄM: Ach-soo.
Meikä kävi kanssa tekemässä asetukset valmiiks, ilman kaappeja tosin, jos vaikka ens soundcheckissä varovasti kokeilis tuota.

Mulla on tossa yrityksen ja erehdyksen kautta menny joitain treenejä, et olen saanu noi ämyrit soimaan reenikämpällä. En ensimmäistä kertaa lähtis keikalla kokeilemaan. Vain osa noist reenikämpän ongelmista on noit pikkusubien puutteita, loput on sit noit betonikuution ominaisuuksia. Mut suhtaudun luottavaisesti siihen, et mis tahansa hirsirunkoisessa työväentalossa saan noi ruuvattua tolkkuhollille normitsekkiajan puitteissa. Jos en saa, ni plan b on vanha presetti, piuhat uusiks ja vetää niinkuin ennenkin. Eli en o menettäny mitään.

Tuli kanssa mieleen semmonen viritys,

Koit ny ensin tota aux- subuttelua normaalisti. Siinäkin on ihan tarpeeks päänvaivaa. Toisekseen, kyl botnen saa muhjuksi helpommallakin, kuin tuuttaamalla kahdesta subista eri tavaraa.
rintapek
26.10.2010 15:54:15

246 päivää vanha ketju? Entäs sitten?

Auttaisitteko harrastehumppahömelöä hieman?
Aux- subutteluharjoitukseni jäivät tuossa taakse, kun mikseri vaihtui ja nyt ei oikein ole työkalua, millä tarrata ääneen kiinni.

Hakusessa olisi yksi kohtuuhintainen prosessorintapainen laite, josta löytyisi kolme vapaasti reititettävää inputtia ja neljä outputtia, mieluusti RTA ja pinkki/signaaligeneraattori.

Driverack ei oikein tarkoitukseen käy, eikä vissiin Behkun vastaavakaan?
Jokseenkin ainoa mitä löydän olis Peaveyn VSX26 (tai 48), joka ainakin paperilla olis kaipaamani vehje. Mitä olen manuaalia tavannut, niin saattaisin tuota osata jopa käyttää, luulen. Ongelma on siinä, että mä en ole vehjettä koskaan nähnytkään, enkä tiedä siitä mitään. Noretron sitä vissiin edustaa, mutta ei näy kotomaan kaupoissa myynnissä. Tietääkö vehkeestä kukaan mitään ja onko olemassa muuta vastaavaa driverackin hintaluokassa?
magic
26.10.2010 20:08:08

rintapek: 246 päivää vanha ketju? Entäs sitten?

Auttaisitteko harrastehumppahömelöä hieman?
Aux- subutteluharjoitukseni jäivät tuossa taakse, kun mikseri vaihtui ja nyt ei oikein ole työkalua, millä tarrata ääneen kiinni.

Hakusessa olisi yksi kohtuuhintainen prosessorintapainen laite, josta löytyisi kolme vapaasti reititettävää inputtia ja neljä outputtia, mieluusti RTA ja pinkki/signaaligeneraattori.

Driverack ei oikein tarkoitukseen käy, eikä vissiin Behkun vastaavakaan?
Jokseenkin ainoa mitä löydän olis Peaveyn VSX26 (tai 48), joka ainakin paperilla olis kaipaamani vehje. Mitä olen manuaalia tavannut, niin saattaisin tuota osata jopa käyttää, luulen. Ongelma on siinä, että mä en ole vehjettä koskaan nähnytkään, enkä tiedä siitä mitään. Noretron sitä vissiin edustaa, mutta ei näy kotomaan kaupoissa myynnissä. Tietääkö vehkeestä kukaan mitään ja onko olemassa muuta vastaavaa driverackin hintaluokassa?

Tämä laite meillä vastaavassa käytössä, ja hoitaaa sen tyylillä : http://www.bssaudio.com/productpg.php?product_id=6
Ei tosin ole enää Driverackin hintaluokassa mutta käytettynä onnistuin löytämään n. 1500 euroon, vähän vanhempaa omnidrive 388-mallia löytää paljon halvemmalla, ja ajaa hyvin asiaa.
aimotuska
27.10.2010 08:01:54
Jos RTA ja signaaligeneraattori ei oo ihan must, niin behku kyllä täyttää ton vaatimuksen kolmesta inputista ja neljästä (kuudesta) outputista. Tosin, kyllä siihenkin saa mikin kiinni C-inputtiin, mutta mä en nyt muista mitä sillä piti sitten saada aikaseksi. Löytyiskö manuskaa kahlaamalla?
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
rintapek
27.10.2010 21:45:19

hjunnila: Jos RTA ja signaaligeneraattori ei oo ihan must, niin behku kyllä täyttää ton vaatimuksen

Kylläpä kyllä. Vehkeen testaaminenkaan ei o mikään ongelma. Tota piiviitä vaan en ole onnistunut missään edes bongaamaan, enkä paperien perusteella sokkona lähde miettimäänkään.

Koko vehkeen hankinta ny ylipäänsä ei ole mikään must. Ehdin vaan tykästyä tuohon aux- subuttelu- ideaan. Toimivan lelun se tuohon väliin kaipaisi. Mut ei ihan hinnalla millä hyvänsä. Jos mennään tuohon magikin ehdottamaan, niin nelinumeroisella rahasummalla sit mielummin päivittäisin noi subit pykälää parempiin, 902/TTS12 kun on joka tapauksessa mietintämyssyssä. Ja silloin menis aux- subuttelun ja prossunhankinnan tarve ihan uuteen mietintään.

Sinänsä toimivalla laitteella olis kumminkin käyttöä, vaikka sitä ei koskaan keikalla käyttäiskään. Reenikämpän betonikuutioakustiikka on mitä on ja sille ei mitään voi tehdä, ni vois prossulla tehdä mitä prossulla pystyy. Ois kivampaa.
miffe
19.11.2010 07:13:31
rintapek: Jokseenkin ainoa mitä löydän olis Peaveyn VSX26 (tai 48), joka ainakin paperilla olis kaipaamani vehje. Mitä olen manuaalia tavannut, niin saattaisin tuota osata jopa käyttää, luulen. Ongelma on siinä, että mä en ole vehjettä koskaan nähnytkään, enkä tiedä siitä mitään.

Jos tää on vielä ajankohtainen, niin mulla olis tiedossa kaksi kappaletta kyseisiä koneita.
turkulainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)