rintapek: Mulla on itse asiassa puol tusinaa tommoista:
http://www.thomann.de/fi/millenium_die_dibox_passiv.htm
Otin noit kokeeksi, ko Audiodivaris noit oli hyllyssä.
Oikeestaan ainoo paha sanottava on toi inst/spkr- kytkin, jonka onnistuu liian helposti potkaisemaan väärään asentoon, jolloin tulee melko hiljaista, mut ton kytkimen poistaminen käytöstä ei vaadi kauheeta ydinfysiikkaa. Ainakaan mulla ei o hirveesti tarvetta muuttaa vahvistettua ämyrisignaalia mikkisignaaliksi, joten k.o. kytkin on mun mielestä koko lailla turha. Enkä muutenkaan lähtis tos sisään kilovatteja syöttämään, ko sisällä olevat langat on ohuensorttista. Oman kokemuksen mukaan noi eivät äänenlaatunsa puolesta ole käyttökelpoisia edes live-käytössä. En tiedä miten hyvin taipuvat siihen jos pelkän basson tai akustisen ajaa niiden läpi, mutta omassa käytössäni DI-bokseja useimmiten tarvitsen konemusaproggisten kanssa joissa DI:n läpi ajetaan taustanauhoja (valmiiksi miksattua tavaraa) ja siinä kyllä kuulee suoraan että ääni menee mutaiseksi. Samaa ongelmaa oli niissä Procon sinisissä bokseissa.
Sitävastoin se Behringerin Ultra DI 100 on ihan käyttökelpoinen kunhan siihen ei syötä liian kuumaa soundia kuten topicissa jo aiemmin sanottiin, sillä soundi säröytyy todella ikävän kuuloisesti. Kerran on tullut vastaan se Behringerin superhalpa stereo-DI (olisiko ollut Ultra DI 20 tai jotain tarkka malli?) ja se taas ei ollut käyttökelpoinen.
Nuo Millenniumin Radial-kopiot olisi ihan hauska kuulla että millaisia ovat käytännössä, kuitenkin 2010 julkaistu malli ja voisi luulla että ainakin jotain kehitystä olisi tapahtunut (?). Yksi merkki, joka on mietityttänyt on Palmer jota Thomannkin myy, mahtaakohan kenelläkään täällä olla niistä kokemusta tai toisen käden tietoa että ovatko mistään kotoisin?