humppahanuristi 30.09.2010 13:58:55 (muokattu 01.10.2010 10:58:53) | |
---|
Humpasta rautalankaan... |
Torniojaws 05.10.2010 00:07:14 (muokattu 05.10.2010 15:19:44) | |
---|
humppahanuristi: EDIT: sen verran olen itse B-tuotteita taas harkinnut, että pitäisiköhän sijoittaa truth-pariin B2030 tai B2031? Ne ovat kyllä studiomonitoreita, eivätkä sinänsä PA-vermeitä. Mutta itsellä on ollut tuo 2030A-pari jo viisi vuotta ilman ongelmia ja soundiin olen ollut tyytyväinen miksauskäytössä. E: Aivan matalimpiin kyllä tarvitaan vielä subbari. Korvamääräisesti siinä alle n. 100 Hz tavaraan. |
isojussi 05.10.2010 09:03:09 | |
---|
Mulla on muutamalla kaverilla noita B:n trutheja ja pelkkää hyvää oon kuullut niistä. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
humppahanuristi 05.10.2010 11:03:26 | |
---|
Torniojaws: Ne ovat kyllä studiomonitoreita, eivätkä sinänsä PA-vermeitä. Mutta itsellä on ollut tuo 2030A-pari jo viisi vuotta ilman ongelmia ja soundiin olen ollut tyytyväinen miksauskäytössä. Niin, studiomonitoria meinasinkin hommata, tuli vaan tuosta behringeristä mieleen. Humpasta rautalankaan... |
eetuss 05.10.2010 13:09:10 | |
---|
isojussi: Mulla on muutamalla kaverilla noita B:n trutheja ja pelkkää hyvää oon kuullut niistä. Entiselle työnantajalle tilasin kaksi. Toinen pimeni 2 kk sisällä ja toisesta kuuluu edelleen yläkerran radioaseman lähetys. Ei se tästä.. |
isojussi 13.10.2010 20:01:34 | |
---|
Käväisin tänään uudemman kerran paikallisessa sevverta, että testasin, kummoset ne B812NEOt on kantaa ja nostellam tolpannokkaan. Sillä rajalla tällä selällä. Voima ei lopu kesken, mutta ei toi selkäkään nyt niin tykänny. Kahvat on presiis oikeissa kohdissa, mut on tunnustetava, että hieman keveämmät olis kyl kivat tällä kertaa. Terveselkäsillä ei tuu onkelmia - päin vastoin ei pahat. Eli jos joku hakee hyvin potkivia kohtuuhintasia aktiiveja, kannattaa noikin ehdottomasti tsekata. Jepjepjep... kaverilta saan RCF:t testiin. Pitää hakee, kun saa autoremontin alta poigodes. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
rintapek 13.10.2010 21:11:11 | |
---|
isojussi: Käväisin tänään uudemman kerran paikallisessa sevverta, että testasin, kummoset ne B812NEOt on kantaa ja nostellam tolpannokkaan. Sillä rajalla tällä selällä. Voima ei lopu kesken, mutta ei toi selkäkään nyt niin tykänny. Kahvat on presiis oikeissa kohdissa, mut on tunnustetava, että hieman keveämmät olis kyl kivat tällä kertaa. Terveselkäsillä ei tuu onkelmia - päin vastoin ei pahat. Eli jos joku hakee hyvin potkivia kohtuuhintasia aktiiveja, kannattaa noikin ehdottomasti tsekata. Jepjepjep... kaverilta saan RCF:t testiin. Pitää hakee, kun saa autoremontin alta poigodes. No, toi on toi, et jos 30 kg on liikaa, ni 20 kg on vähemmän, mut onko tarpeeksi, siis selkääsi ajatellen? Ny vaan itte mietit, et tahdotko siirtyä aktiiveihin, vai haluatko kumminkin passiivit? Nois aktiiveissa se K8 ny ei budjetissa enää tunnu suussa eikä perseessä, ja jos siihen heittää subin alle ni asiassa ny ei suurta eroa ole. Noit itteni kuulemma "hehkuttamia" ärceeäffän kymppituumaisia ny pääset testaamaan milloin tahansa, ei täst ny kauhian pitkä välimatka ole. Tuut tänne tai mä tuun sinne, samapa tuo. Voin laakista kertoa, et ei tuo mikään ihmeellinen elämys ole, mut vertailukappaleena on vallan mainio. Ei maksa just mitään, ei paina just mitään, saundia kehtaa kuunnella, äänenpaine ei sit lopu ihan kättelyssä. Parempia markkinoilta aina taatusti löytyy, mut mitä olen löytäny, ni yleensä maksavat perkeleesti enemmän, tai ainakin enemmän mitä budjetti sallii. Minust vallan mainio referenssiämyri, joku muu voi olla toista mieltä. Mut en mä näistä edelleenkään mitään tiedä. One kind of music only - the good kind |
Pieni rumpalipoika 14.10.2010 18:40:51 | |
---|
isojussi: Käväisin tänään uudemman kerran paikallisessa sevverta, että testasin, kummoset ne B812NEOt on kantaa ja nostellam tolpannokkaan. Sillä rajalla tällä selällä. Voima ei lopu kesken, mutta ei toi selkäkään nyt niin tykänny. Kahvat on presiis oikeissa kohdissa, mut on tunnustetava, että hieman keveämmät olis kyl kivat tällä kertaa. Terveselkäsillä ei tuu onkelmia - päin vastoin ei pahat. Eli jos joku hakee hyvin potkivia kohtuuhintasia aktiiveja, kannattaa noikin ehdottomasti tsekata. Jepjepjep... kaverilta saan RCF:t testiin. Pitää hakee, kun saa autoremontin alta poigodes. En tiedä oletko tullut ajatelleeksi uusien ständien ostoa, mutta jotain helpotusta ainakin voisi tulla esimerksi tällaisesta: http://www.thomann.de/fi/km_21302.htm Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w |
isojussi 15.10.2010 23:21:57 | |
---|
Pieni rumpalipoika: En tiedä oletko tullut ajatelleeksi uusien ständien ostoa, mutta jotain helpotusta ainakin voisi tulla esimerksi tällaisesta: http://www.thomann.de/fi/km_21302.htm Bigbandillämme on noi. Toimivat pelit kyllä, mut jos löydän riittävän hyvät - ei tarvii olla nykysten veroset - 15 kg:n kieppäillä olevat, niin tolpannokkaanostelu ei oo onkelma. Nythän oon vetäny pienemmät the box MA120:llä kärvistellen. Ei mitään saundin riemujuhlaa, mutta keikat on tullu hoidettua ja selkä kiittää. Baarijakkara kans olis hyvä olla mukana - vois välillä kesken setin lepuuttaa selkää. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 15.10.2010 23:29:36 | |
---|
rintapek: No, toi on toi, et jos 30 kg on liikaa, ni 20 kg on vähemmän, mut onko tarpeeksi, siis selkääsi ajatellen? Joo - ei ihan. Edelleen voimat riittäis, mut selkä ei diggaa... Ny vaan itte mietit, et tahdotko siirtyä aktiiveihin, vai haluatko kumminkin passiivit? Nois aktiiveissa se K8 ny ei budjetissa enää tunnu suussa eikä perseessä, ja jos siihen heittää subin alle ni asiassa ny ei suurta eroa ole. Mitä kalliimmat, sitä pitemmälle hankinta lykkääntyy, ja päinvastoin. Tota aktiivi / passiivi -dilemmaa oon itekin kovin pähkäilly... Ihanne olis Bosen L1, #2 toi QSC:n K-sarja. Mutta voishan pikahätäapuna hommata jotain TODELLA halpaa: http://www.thomann.de/fi/peavey_pvi … id=1e736d16663665494dc6b045dfd15c34 Ainakaan ei olis iso riski... Meneehän tommoset sit vai monitoreina tai jotain... ja tuskin aikaan noita the boxeja huonommat on... Noit itteni kuulemma "hehkuttamia" ärceeäffän kymppituumaisia ny pääset testaamaan milloin tahansa, ei täst ny kauhian pitkä välimatka ole. Tuut tänne tai mä tuun sinne, samapa tuo. Joo siis mulla on tossa lähietäisyydellä kaveri, joka soitteli, että menisin hakeen 310:t testiin. Taidan tehdä sen ens viikolla. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
puusormi 16.10.2010 07:33:26 (muokattu 16.10.2010 07:34:27) | |
---|
isojussi: mut jos löydän riittävän hyvät - ei tarvii olla nykysten veroset - 15 kg:n kieppäillä olevat, niin tolpannokkaanostelu ei oo onkelma. Meillä on db:n 405d:t, 14.5kg/kpl. Ihan hyvältä soundaavat, ja subbareiden kanssa rokkihommissa antavat ääntä riittävästi baarikäytössä ja on noilla ulkonakin soitettu auton lavalta. db:lä on myös 10" versio, 410D muistaakseni, joka painaa n. 10kg/kpl. En ole niitä kuullut käytännössä, joten en osaa mitään sanoa äänenlaadustaa, kuuntelemalla varmaans selviää. Saapiko lähettää terveisiä? |
omarklah 16.10.2010 10:41:43 (muokattu 16.10.2010 10:42:37) | |
---|
Meillä on käytössä 4kpl EV:n ZX1 yläpäinä ja alapäätä tukevoittamassa 2kpl EV:n SB122. Noilla pärjää hyvin kokoluokkaan työväentalo mestoihin saakka. Toki hirveän lujaa emme luukuta. Jos noista kasaisi sulle allaolevan setin, niin kokonaispainoksi tulisi alle 50Kg (yläpäät 8,5 Kg/kpl ja subit 15Kg kpl)ja tehonkestoa hyvällä äänellä 2x600W/rms 4ohmiin ja hinta vajaa 1300Eur. Sopiva päätehän sulla jo on, jos oikein muistan ja noissa subeissa on valmiina jakari. Meiltä saat tuollaisen setin testiin, jos kiinnostaa. 2kpl http://www.thomann.de/fi/ev_zx190.htm2kpl http://www.thomann.de/fi/ev_sb122.htm2kpl http://www.thomann.de/fi/millenium_bs2001s.htm Kannattaa kysyä myös Hedcom:lta tarjous noista - pystyvät hyvin kilpailemaan t-kaupan hintojen kanssa... Ekstiätuanoikato... |