Aihe: PA:n viritys/testilevy
1 2 3 4
santtus
09.10.2008 12:19:25
Muistaakseni miffe sinäkin lupasit aikoinaan olla enää koskaan m.netiin kirjoittamatta. Eli se siitä sanansa pitämisestä.
miffe
09.10.2008 15:06:58
Muistaakseni miffe sinäkin lupasit aikoinaan olla enää koskaan m.netiin kirjoittamatta. Eli se siitä sanansa pitämisestä.

Nii... Mut mä olen kuitenki rajottanu pääni aukomista, vaikka välillä tekeekin tiukkaa.
turkulainen
Roberto
09.10.2008 15:20:43

Nii... Mut mä olen kuitenki rajottanu pääni aukomista, vaikka välillä tekeekin tiukkaa.

Rajota vielä snadisti kuitenki taas.
*Bandiitti*
22.11.2008 14:04:29

tää tuskin tänne kuuluu mutta tuskin vaikka rumpuja säädetään jollain testilevyllä?
"ei sen väliä mitä tekee vaan miten sen tekee" - Remu Aaltonen
Roberto
22.11.2008 15:45:22

tää tuskin tänne kuuluu mutta tuskin vaikka rumpuja säädetään jollain testilevyllä?

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt WTF?
dewil
25.11.2008 11:58:28

Huumorin kukka se... Onhan? :D
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
MJ
10.12.2008 17:29:37
Eräs miksaaja testailee PA:n riittävyyden rumpusampleilla. Ihan fiksua tosin, voi samalla ruuvata reverbit kohilleen ;)
Roberto
10.12.2008 17:40:17

Eräs miksaaja testailee PA:n riittävyyden rumpusampleilla. Ihan fiksua tosin, voi samalla ruuvata reverbit kohilleen ;)

Varmaa jotain hevanderihommaa?
stnprkl
10.12.2008 18:26:32
Varmaa jotain hevanderihommaa?

Mä ite käytin joskus jotain testilevyä missä oli prosessoimattomia (ei kompuraa kaikua jne.) pätkiä rumpuja yksinään ja komppia ja kitaraa, laulua jne. jne. juurikin kaikujen etsimiseen. En tolla levyllä PA:ta edes yrittäny mut kaikujen ettimiseen loistava varsinkin jos oli jotain oudompia mulinexeja tarjolla. Sit mä hukkasin sen levyn.
Viltsu audiokantaja
jorma666
10.12.2008 18:46:07

Eräs aika tunnetunkin orkesterin miksaaja virittää PA:n itsetekemällään basarisamplella. Sitten keikan aikana se vääntää master eq:n suoraan kun ei kuulostakaan hyvältä. Näin jo useita vuosia + satoja keikkoja.
we call it music - they call the cops
miffe
11.12.2008 00:30:12

Niin teki kans Sepulturan seppä. Sitten vedon alussa pientä viilaamista, toisen biisin aikana tulpat korville ja loppujen biisien aikana naputteli dilsaan aikaa ja lepuutti kättä dilsan paluun liu'ulla.

Ja kuulosti hyvälle ottaen huomioon ko. musiikin temmon ja keikkapaikan (sirkusteltta).
turkulainen
MJ
17.12.2008 16:38:20 (muokattu 17.12.2008 16:39:21)
Eräs aika tunnetunkin orkesterin miksaaja virittää PA:n itsetekemällään basarisamplella. Sitten keikan aikana se vääntää master eq:n suoraan kun ei kuulostakaan hyvältä. Näin jo useita vuosia + satoja keikkoja.

Hevihommia juurikin. Taijetaan puhua samasta kaverista.. Mutta toimii juuriki tuoho kaikujen testaamiseen varmaan tosi hyvin. Ei tarvi sitte soittajia vaivata tsekissä liian pitkään, jos ne sinne yleensä etes tulee..
jorma666
17.12.2008 17:59:29
Hevihommia juurikin. Taijetaan puhua samasta kaverista.. Mutta toimii juuriki tuoho kaikujen testaamiseen varmaan tosi hyvin. Ei tarvi sitte soittajia vaivata tsekissä liian pitkään, jos ne sinne yleensä etes tulee..

Taidetaan puhua eri kaverista. Kaiut testataan sitten linjatsekissä. Esimerkiksi pelkkiä tomeja tsekataan päivästä/mielentilasta riippuen 10-30 minuuttia. Tuli soittajat tsekkiin eli ei.
Roberto
17.12.2008 18:45:04

Esimerkiksi pelkkiä tomeja tsekataan päivästä/mielentilasta riippuen 10-30 minuuttia.

Uhh.. mä pyrin siihen et koko tsekkiin menis ton verran.
jorma666
18.12.2008 00:39:12
Uhh.. mä pyrin siihen et koko tsekkiin menis ton verran.

Niin, niitä tomeja ei kuitenkaan iha hirveän montaa kertaa keikan aikana lyödä... Tosin onhan siinä pointti että sitä tsekataan eniten sitä mitä vähiten keikalla kuulee, basaria tai virveliä ehtii kuunnella keikan aikanakin... Mutta rajansa kaikella. No näitä tarinoita löytyy enemmänki, mutta niistä ei tässä sen enempää.
eetu-
19.02.2009 03:26:25 (muokattu 19.02.2009 03:26:46)
Jeah aina jonkilaista hienosäätöä omalle korvalle sopivaksi ajetaan seuraavanlaista kamaa:

David bowie - Lets dance
Toto - Tambu!
Opeth - Burden
Kerkko Koskinen - Mayday
Rage against the machine - Testify
Pink Floyd - Young lust
Veto - Built to fail

Ja vähän lofi osastoa:

Uriah Heep - Easy livin
Stokes - Last nite
Bob Dylan - Like a rolling stone

Jep tulee soitettua melkein kaikkia, eikä ketään vituta kun hyvää musaa luukutetaan.
Jokaisessa kappaleessa on oma juttunsa minkä avulla tekee mitä haluaa ja toimii kuin heroiini lapseen..!
don't you ever ever ever trust my mercy
eetuss
19.02.2009 09:02:31

Mulla on tuo Ikkyn Lust for Life jäänyt sellaiseksi vakiotestiksi.
Ei se tästä..
Kumiankka
20.02.2009 16:51:34
Omaa kevyt PAta virittelin ja yritin "Bink Audio Test CD" fileillä viritellä jakotaajuutta mutta väänsin kuitenkin lopulta napit korvakuulolla mieleiseen asentoon.
Mikkosetä
08.04.2010 16:30:13
Tulloo nyt vähän vanhaan ketjuun, mutta samapa se =)
Eli osaisko joku viisaampi sanoa jotain sellaista yksittäisistä efektittömistä ja käsittelemättömistä eri instrumenttien ääninäytteistä koostuvaa levyä, jolla vois kaikuja jne. kokeilla? Kiva olis vielä jos osaisit kertoa mistä sellaisen voisin lunastaa itelleni.

Kiitos!
stnprkl
08.04.2010 17:19:04
Mikkosetä: Tulloo nyt vähän vanhaan ketjuun, mutta samapa se =)
Eli osaisko joku viisaampi sanoa jotain sellaista yksittäisistä efektittömistä ja käsittelemättömistä eri instrumenttien ääninäytteistä koostuvaa levyä, jolla vois kaikuja jne. kokeilla? Kiva olis vielä jos osaisit kertoa mistä sellaisen voisin lunastaa itelleni.

Kiitos!

http://www.gapco.co.uk/Soundcheck-2-CD.html
Viltsu audiokantaja
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)