Aihe: Rumpujen mikitys vähäisillä kamoilla
1 2 3
ÄM
12.08.2010 11:05:49

Jos nyt tästä "lavalla itseään miksaten"-tilanteesta, musa tyylin mennessä tanssimusasta rokkiin ja discoon, puhutaan (eli perus hää-, 50v, tms-keikka)...

Mä oon huomannu ton gaten kyllä purevan tohon humina ongelmaan, mutta ei se ihan helppoa ole. Monesti rokkipuolen taontaan on OK, ruuvaa tresholdi silleen, että homma on klaari, mutta sama säätö ei taas sit toimikkaan alku illan bossanoviin, joissa basaria hivellään hennommin. Ei gate aukea ja huminan vola on kovempi, kuin hennoimmat iskut, jotka pitäis saada läpi.

No ei se oo paha, hivelyssä tulee basarikanavaa pidettyä hieman hennommalla, joka jeesaa kyllä huminaan ja rankempaan siirtyessä, muistaa vaan säätää sit tresholdia hiukan, samalla kun lisää potkua basariin.

Aika harvinainen ongelma kuitenkin kyseessä, meillä. Joskus pikkunurkassa tulee laitettua, tilan takia, subbari nurkkaan, setin viereen ja sen päälle mikseri. Silloinkin yleensä toimii vallan mainiosti, mutta joskun toki ilmenee huminaongelmaa, joka nyt ei pitäisi olla mikään ihme, kun miettii että subbari on basarin vieressä ja melkein suorastaan sohottaa basarimikkiin. Kyllä noista on selvitty, gatea, eq:ta, basarin eri vireitä ja mikin eri sijoittelua säätelemällä.

Nii ja mikki on Audixin D6, nyt vajaan vuoden sisään toista kertaa paskana, onko normia?
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Sami_T
12.08.2010 11:57:16

pitk: Kyllä toi gaten käyttö on aika tapauskohtaista. Jos rumpalilla on hyvä vire ja balanssi ja retrohenkinen soittotyyli / musiikkilaji, on gateja aika turha mennä esittelemään. Hevanderi, perus-rock etc on sitten tooinen asia. Tai johonkin swing-tyyppiseen jaskaan. Juu ei.

Luonnollisesti. Pop- ja rock-hommat mielessä mä aina näitä kirjoittelen mutta pitäis muistaa aina mainita se.
samitorvinen.blogspot.com
miffe
12.08.2010 19:13:20
ÄM: Nii ja mikki on Audixin D6, nyt vajaan vuoden sisään toista kertaa paskana, onko normia?

Mä olen valitettavasti törmännyt kans sellasiin yksilöihin, jotka ovat hajonneet ihan omiaan kesken vedon. Mulla hajos viitisen vuotta sitten yks ja se oli yksi ekoista, jotka Suomessa on myyty. Uuden sain tilalle. Toinen yksilö on vuoden tuoreempi ja noin 300 vedon jälkeen ei mitään vikaa. Siitä hajonneen tilalle tulleesta taas on vuosien mittaan kadonnu yläpää sekä osa ihan alimmista. Grillikin on heikompaa tekoa kuin tossa uudessa.

Mut ei se kuulu asiaan, että hajoo käytössä, johon kapine on tarkoitettu. Tokihan mulla on yksi OM7, jonka laulaja huusi paskaksi, mutta siltikin noi parikyt muuta Audixia on nähny kilometrejä aivan hiton paljon eikä ongelmia ole ilmennyt.
turkulainen
ÄM
13.08.2010 10:09:07

miffe: Mä olen valitettavasti törmännyt kans sellasiin yksilöihin, jotka ovat hajonneet ihan omiaan kesken vedon. Mulla hajos viitisen vuotta sitten yks ja se oli yksi ekoista, jotka Suomessa on myyty. Uuden sain tilalle. Toinen yksilö on vuoden tuoreempi ja noin 300 vedon jälkeen ei mitään vikaa. Siitä hajonneen tilalle tulleesta taas on vuosien mittaan kadonnu yläpää sekä osa ihan alimmista. Grillikin on heikompaa tekoa kuin tossa uudessa.

Mut ei se kuulu asiaan, että hajoo käytössä, johon kapine on tarkoitettu. Tokihan mulla on yksi OM7, jonka laulaja huusi paskaksi, mutta siltikin noi parikyt muuta Audixia on nähny kilometrejä aivan hiton paljon eikä ongelmia ole ilmennyt.

Tähän mun sieppoon vaihdettiin kapseli ja kesti ehkä kymmenen vetoa ja taas paskaks. Nyt en oo ehtiny vielä viedä takas. Luulin eka, että kompura on jotenkin viturallaan, kun hiljaa polki, tuntui signaali kulkevan ihan OK ja kovaa polkiessa soundi kyykkäili ja oheni, pikku rätinöidenkin saattelemana. Piuhat uusiks, ilman mitään dynamiikkoja ja efektejä, sama homma. Toinen mikki, orig säädöt ja piuha ja homma rokkas normaalisti. Paskana se on. Menee usko koko vehkeeseen, piru, kun olin niin tyytyväineen siihen muuten.

Sori raivosin vähän aiheen vierestä; se plussahan tässä on, ettei humise, kun ei mikkikään toimi.
rintapek
13.08.2010 10:15:59

ÄM: Sori raivosin vähän aiheen vierestä; se plussahan tässä on, ettei humise, kun ei mikkikään toimi.

Mitäs tossa. Vitutus on ihan aiheellinen.
Asiasta kolmanteen, eli syssymmällä taas kasailen reenikämpälle akustisen kattauksen käyttökuntoon, ni ajattelin testata ainakin bassariin tota b-bandin ukko- mikkiä. Muistanko ihan väärin vai oliko jäsen ÄMmällä kokemusta?
Olis kiinteä kontaktimikki ilman vuotoja, tavallaan ideasta tykkäisin.
One kind of music only - the good kind
ÄM
13.08.2010 10:45:12

rintapek: Mitäs tossa. Vitutus on ihan aiheellinen.
Asiasta kolmanteen, eli syssymmällä taas kasailen reenikämpälle akustisen kattauksen käyttökuntoon, ni ajattelin testata ainakin bassariin tota b-bandin ukko- mikkiä. Muistanko ihan väärin vai oliko jäsen ÄMmällä kokemusta?

Joko sulla on se?
Meinnaan, haje multa lainaan ja jos tykkäät, ni päätä sitten. Itsellä ei oo enää käytössä nuo.
rintapek
13.08.2010 11:04:02

ÄM: Joko sulla on se?
Meinnaan, haje multa lainaan ja jos tykkäät, ni päätä sitten. Itsellä ei oo enää käytössä nuo.

Ei o, kun ei o ihan vielä ajankohtainen. Mut pidetään mielessä, palaan asiaan piakkoin.
One kind of music only - the good kind
sepisti
14.08.2010 18:54:32
Kiitos vinkeistä. Kunhan reissusta kotiudun saadaan sellainen reddien ehdottama gate/kompura/limitteri kokeiluun.
Indican Jenny on ihana! http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
welho
26.08.2010 11:10:11

rintapek: Mitäs tossa. Vitutus on ihan aiheellinen.

Mulla on ollut bbandsetti nyt hyväsen aikaa yhdessä setissä ja hienosti pelittää!esim. basarissa botnen määrä ja laatu yllätti ainakin meikäläisen positiivisesti..

kannattaa ilmanmuuta testata!
bailaamisen ammattilainen!
Teijo K.
26.08.2010 11:40:42

welho: Mulla on ollut bbandsetti nyt hyväsen aikaa yhdessä setissä ja hienosti pelittää!esim. basarissa botnen määrä ja laatu yllätti ainakin meikäläisen positiivisesti..

kannattaa ilmanmuuta testata!

Oiskohan toi ratkaisu niille rumpaleille, jotka väkisin haluavat etukalvon pittää ehjänä...
ÄM
26.08.2010 15:41:11 (muokattu 26.08.2010 15:42:55)

Teijo K.: Oiskohan toi ratkaisu niille rumpaleille, jotka väkisin haluavat etukalvon pittää ehjänä...

Jebu,
toimii kyllä paremmin, ehjällä nahalla, joskin ei se reikä mitenkään vituix sitä soundia vedä.

Mulla on reikä, niin kyllä jotenkin, vaikka tuo B-band ihan OK onkin, esim D6:lla tulee hymy huulille, paljon helpommin.

Ja snarea en oo saanu oikein millään hyväks; ghostit tulee ihanan herkästi, mutta kunnon mäjäyksestä atakki jotenkin ikään kuin kompuroituu pois. Pitää testaa vielä tohon DW:n snareen jahka ehtii.
Pieni rumpalipoika
26.08.2010 18:41:51

ÄM: Ja snarea en oo saanu oikein millään hyväks; ghostit tulee ihanan herkästi, mutta kunnon mäjäyksestä atakki jotenkin ikään kuin kompuroituu pois. Pitää testaa vielä tohon DW:n snareen jahka ehtii.

Olen kuullut samasta ongelmasta ja ratkaisu on melko helppo ja halpa. Snarelle viisseiska tai joku muu hommaan sopiva kaveriksi. Saa sämpylöityä herkkua : )
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
ÄM
30.08.2010 13:53:25

Pieni rumpalipoika: Olen kuullut samasta ongelmasta ja ratkaisu on melko helppo ja halpa. Snarelle viisseiska tai joku muu hommaan sopiva kaveriksi. Saa sämpylöityä herkkua : )

Sepä se ja lopun perin sitten pistinkin mikeillä koko setin.
sepisti
09.09.2010 21:20:09
Ostettiin pois tollainen 166XL ja simuloitiin uudelleen tuo mahdollisesti pienessä paikassa esiin tuleva huminaongelma. Se saatiin kuriin tuolla kyseisellä laitoksella. Kuten aikaisemmin kerroin, aluksi korjasimme ongelman alkulähteen ja systeemi toimii mainiosti ilman gateakin. Nyt on kuitenkin varma olo kuin tenaladyn käyttäjällä konsanaan, koska hankalassa paikassa apu löytyy heti mikserin alapuolelta räkistä... Kiitokset reddielle ja hänelle, kuka dbx:n räkistään meille myi kohtuu hintaan.
Indican Jenny on ihana! http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
ÄM
11.09.2010 11:59:03

sepisti: Ostettiin pois tollainen 166XL ja simuloitiin uudelleen tuo mahdollisesti pienessä paikassa esiin tuleva huminaongelma. Se saatiin kuriin tuolla kyseisellä laitoksella. Kuten aikaisemmin kerroin, aluksi korjasimme ongelman alkulähteen ja systeemi toimii mainiosti ilman gateakin. Nyt on kuitenkin varma olo kuin tenaladyn käyttäjällä konsanaan, koska hankalassa paikassa apu löytyy heti mikserin alapuolelta räkistä... Kiitokset reddielle ja hänelle, kuka dbx:n räkistään meille myi kohtuu hintaan.

Hieno homma.
Kyllähän se aina pitäis tietty äänen alkulähteiltä lähtien tehdä asiat oikein, ongelmien ehkäisemiseksi, mutta kiireessä on ihan kiva, jos on useampia työkaluja/menetelmiä käytettävissä, joilla puuttua asiaan. Gate on ihan hyvä hätäkeino tohon basarin huminaan, jos ei muuten meinaa, kiireen, olosuhteiden, yliluonnollisten ilmiöiden tai muun takia saada haltuun.
sepisti
17.07.2011 16:31:39
Pakko nostaa... Viimeiseltään kokeiltiin basariin Shuren Beta 52 A-mikkiä. Vaikka huminaongelmat ovatkin pysyneet kurissa virittämällä yms. ruohonjuuritason toimenpiteillä, niin shuren saa heittää basariin lähes miten päin vaan ja potkua saa enemmän. Lähti AKG vaihtoon.
Indican Jenny on ihana...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)